021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

سایت آموزش تعمیر موبایل

آموزش رایگان تعمیرات موبایل

گوشی موبایل دیگر تبدیل به یک دستگاه ضروری و مهم برای انسان‌ها شده است . امروزه همه افراد از تلفن های هوشمند برای برقراری ارتباط ، برای کار و..استفاده می نمایند . بدون موبایل و گوشی دیگر ارتباطات به صفر می‌رسد و تمام کارها لنگ می‌ماند . سایت آموزش تعمیر موبایل میتوند فرصت خوبی برای یادگیری مشکلات و خرابی های موبایل نیز می باشد .

علائم خرابی برد گوشی چیست؟

رایج ‌ترین مشکلاتی که به دلیل خراب شدن برد موبایل دچار میشوند : ریستارت شدن یا هنگ کردن دائمی موبایل ، خاموش شدن خود به خود موبایل ، عدم امکان ذخیره و حذف اطلاعات در گوشی ، روشن شدن اما نیامدن گوشی یا به اصطلاح بوت نشدن گوشی ، خاموش شدن کامل گوشی و..از مشکلات خراب شدن برد گوشی هستند که دچار مشکلاتی نیز میشود .

بیشتر بخوانید :    سایت آموزش تعمیر پکیج دیواری 

نفوذ گرد و غبار و رطوبت به موبایل  :

ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل سوکت موبایل ، یکی از رایج ‌ترین مشکلات خرابی این قطعه در گوشی‌های مختلف است . این اتفاق می ‌تواند به مرور زمان منجر به خوردگی اتصالات ، اختلال در کارکرد و در نهایت خرابی کامل سوکت شارژ شود . ذرات ریز گرد و غبار ، در مرور زمان در داخل سوکت شارژ جمع می ‌شوند و می‌ توانند رسوب کنند . این رسوبات ، می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در برقراری اتصال بین پین‌ های شارژر و گوشی شوند . در موارد شدید ، رسوبات گرد و غبار می‌توانند باعث ایجاد اتصالات کوتاه و آسیب دائمی به سوکت شارژ شوند. نفوذ رطوبت به داخل سوکت شارژ، می‌تواند به مراتب خطرناک‌تر از گرد و غبار باشد.رطوبت می‌تواند باعث زنگ زدگی اتصالات داخل سوکت شارژ و خوردگی پین‌ها شود . این امر می‌تواند منجر به ایجاد اتصالات کوتاه ، آسیب به پاور برد گوشی و در نهایت خرابی کامل سوکت شارژ شود .

آموزش تعمیر موبایل در تهران

چرا شارژ بیش از حد علت خراب شدن باتری گوشی است؟

در بیشتر تلفن های هوشمند از باتری های لیتیوم یونی استفاده شده است . این باتری ها برای جلوگیری یا تحمل بیش از حد شارژ طراحی شده اند . آنها مانند سطلی ایجاد می شوند که وقتی مایع را درون آن می ریزید ، سطل هرگز شکسته نمی شود . هنگامی که باتری ها خراب می شوند ، دلیل احتمالی آن خرابی کارخانه است  . برخی از باتری ها هم قبل از شارژ بیش از حد منفجر نمی شوند . با این حال ، در همه چیز استثنا وجود دارد .

بررسی علت خرابی دکمه پاور گوشی :

یکی از دلایل خرابی و از کار افتادن دکمه پاور  گوشی موبایل ، گیر کردن آن است . یعنی کلید سفت شده و در داخل گیر می کند و بر اثر فشار ، به کلی از کار می افتد . فشار آوردن به دکمه پاور به راحتی موجب خرابی آن می شود . همچنین ممکن است کلید بشکند یا اهرم آن در داخل شکسته باشد که در این صورت هم دیگر عملکردی ندارد . تکان خوردن شدید دستگاه، ضربه ، نفوذ رطوبت و عواملی از این دست هم در خرابی دکمه پاور گوشی نقش دارند .  در گوشی هایی که دکمه Home یا حسگر تشخیص اثر انگشت ندارند ، دکمه پاور برای باز کردن قفل هم مورد استفاده قرار می گیرد . پس با خرابی این کلید ، نمی توان قفل گوشی را هم باز نمود .

آموزش تعمیر موبایل فنی و حرفه ای

خیس شدن گوشی و افتادن در آب :

ورود آب به گوشی هوشمند می‌تواند باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سخت افزاری در گوشی باشد . اگر گوشی خود در آب افتاده است یا روی آن آب ریخته است باید فورا آن را خاموش کنید . آب آسیبی به گوشی وارد نمی کند،  بلکه این اتصال کوتاه ناشی از رطوبت است که باعث ایجاد مشکل می‌شود . در تمام گوشی ها در هر مدلی پس از افتادن در آب هر چه سریع‌تر آن را خاموش کنید. سپس باید روی خشک شدن گوشی خود تمرکز کنید . بسیاری از گوشی‌های هوشمند قابلیت بازکردن درب پشتی را ندارند . در این حالت ، وضعیت گوشی کمی پیچیده‌تر است . زیرا نمی‌توانید داخل گوشی را تمیز کنید. در این حالت راه حل‌های کمی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید، مانند قرار دادن تلفن خود در یک کیسه برنج به مدت 48 ساعت و یا … که باید انجام دهید .