021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

سایت آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

آموزش رایگان تعمیر ظرفشویی

خرابی ماشین ظرفشویی به دلایل مختلفی رخ می دهد ، دلایلی که کارکرد این وسیله را با مشکلات لحظه ای یا دائمی رو به رو می کند را در سایت آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی برای افراد علاقه مند و فنی قرار داده ایم  . برای برطرف کردن این مشکلات باید دقت داشته باشید که علت خرابی به درستی تشخیص داده شود و این امر نیاز به دانش و آگاهی کامل درباره کارکرد ظرفشویی دارد .

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد دارای ماشین ظرفشویی تجربه می کنند ، آب دادن این دستگاه است . بدون شک اگر با این صحنه رو به رو شوید نگران می‌شوید و می‌خواهید آن را برطرف کنید . باید قبل از اینکه دست به هر گونه کاری بزنید ، باید علت نشتی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید . سپس به دنبال راه‌ حل برای رفع این مشکل باشید .

گرفتگی فیلترها :

تمام قطعات کاربردی ماشین ظرفشویی با سیم‌های برق به هم متصل می باشند . گرمای جریان برق می‌تواند باعث پوسیدگی و قطعات مکانیکی دستگاه می‌توانند باعث خم شدن و بریدگی این سیم‌ ها شوند . در این صورت یکی از مشکلاتی که برای ماشین ظرفشویی شما ایجاد میشود ، تخلیه نشدن آب است .  برای برطرف کردن این مشکل ماشین ظرفشویی ، باید سیم‌های آسیب دیده را تعویض کنید . شیر برقی با باز و بسته شدن صحیح ، جریان آب به داخل ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند . اگر این قطعه درست کار نکند ، آب زیادی وارد دستگاه شده و ماشین ظرفشویی نمی‌تواند به‌ خوبی این آب را تخلیه کند .

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران

دلایل کلی روشن نشدن ماشین ظرفشویی :

همه لوازم برقی دارای برد کنترلی هستند که در واقع به عنوان مهم ترین قطعه دستگاه ماشین ظرفشویی عمل می کند . برد کنترلی تمام اجزای ماشین ظرفشویی را به هم متصل می کند و تمام کارکرد های ماشین ظرفشویی شما را کنترل و اجرا می کند . از جمله مشکلاتی که در صورت خرابی برد برای سایر قطعات به وجود می آید ایراد در منبع تغذیه ، خرابی سوئیچ قفل درب ، خرابی رله استارت ، خرابی تایمر ظرفشویی ، خرابی فیوز حرارتی ، خرابی کنترل پنل از جمله دلایل روشن نشدن ظرفشویی می باشند .

سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی :

تولید صدای غیر طبیعی در دستگاه می‌تواند به دلیل خرابی برخی از قطعات ماشین ظرفشویی نیز باشد که برای برطرف کردن آنها باید به بررسی قطعات نیز بپردازیم . این قطعات شامل خرابی جت پمپ ، وجود مانع در پمپ ، خرابی موتور و..نیز می باشند که موجب ایجاد  سر و صدا در ماشین ظرفشویی میشود . در صورتی که ماشین ظرفشویی شما سر و صدای غیر عادی تولید می‌کند، نشان دهنده‌ی یک نقص فنی و نیاز به تعمیر دستگاه می‌باشد. بنابراین هر چه سریع‌تر آن را خاموش نموده و اقدام به تعمیرات آن نمایید .

آموزش تعمیر رایگان ماشین ظرفشویی در تهران

کمبود آب یا فشار ضعیف آب ظرفشویی :

یک مشکل جلو نرفتن تایم و برنامه ماشین ظرفشویی گرفتگی و انسداد لوله آب یا فشار ضعیف آب در ماشین ظرفشویی می باشد . در این مواقع ماژول کنترل ماشین ظرفشویی ممکن است تصمیم بگیرد که ادامه فرآیند شستشو فایده ای دارد یا خیر و آن را متوقف می کند . دلایل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به تامین آب ضعیف در ماشین ظرفشویی ممکن است ورودی آب دارای فشار ضعیف بوده و یا کاملا مسدود شده باشد .  که باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود .