021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

هزینه آموزش تعمیرات سردخانه

آموزش رایگان تعمیر سردخانه

یخچال های صنعتی یا سردخانه ها یکی از مهم ترین لوازم برقی در فروشگاه ها و دیگر اماکن هستند که امروزه در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود .  این دستگاه نیز مثل هر وسیله برقی دیگری می‌تواند دچار مشکلاتی شود . اگر افراد با اجزا و قطعات مختلف یخچال به خوبی آشنا شوند ، می‌توانند در زمان بروز مشکل ، به راحتی دستگاه را تعمیر کنند. هزینه آموزش تعمیرات سردخانه میتواند بهترین فرصت برای افراد فنی نیز باشد .

علایم خرابی ترمودیسک سردخانه چیست؟

علایم خرابی ترمودیسک سردخانه می تواند شامل موارد مختلفی باشد که هر کدام از آن ها می توانند در یک بخش از یخچال خود را نشان دهند . به همین علت نیز بهتر است این علائم را بررسی کنید . سه نشانه کلی برای دلایل خرابی ترمودیسک ها وجود دارد. اگر از بخش های مختلف سردخانه از جمله تایمر و ترمودیسک یخچال شناخت کافی داشته باشید ، می دانید علائم خرابی ظاهر شده در یخچال را شناسایی کنید .

عدم برفک زدایی :

اولین مورد مربوط به زمانی است که یخچال نمی تواند به خوبی برفک زدایی را انجام دهد . دلیل این کار مربوط به آن می شود که ترمودیسک به خوبی عملکرد خود را انجام نمی دهد و در نتیجه المنت ها نی به خوبی کار نخواهند داشت . نتیجه ای که حاصل می شود آن است که برفک زدایی در یخچال انجام نخواهد شد .

آموزش تعمیرات سردخانه در تهران

علت سرد نکردن سردخانه :

هر زمان که سردخانه در معرض جریانات برق قرار بگیرد کارکرد آن تحت تاثیر قرار گرفته و در نتیجه فضای درون یخچال خوب سرد و خنک نمی شود . در چنین مواقعی باید در مرحله اول سیستم برق رسانی آن مورد بررسی قرار بگیرد . برای مطمئن شدن از عدم مشکل در سیستم برق رسانی سردخانه ، ابتدا باید چراغ درون آن بررسی شود ، زیرا اگر در سیستم برق رسانی یخچال مشکل وجود داشته باشد چراغ درون آن نیز روشن خواهد شد . خرابی پریز، سیم برق و محافظ یخچال نیز از جمله مواردی هستند که در این باره نقش دارند .

خرابی درب یخچال :

دیگر عوامل تاثیرگذار بر این مورد شامل خرابی درب یخچال است .  خراب شدن درب یخچال یکی از شایع ‌ترین عوامل سرد نکردن  یخچال ها به شمار می رود. بنابراین در مواقعی که علی رغم عملکرد بی ‌نقص موتور فضای درون یخچال آنچنان که باید سرد نشود باید درب آن نیز مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر واشر درب پوسیده شده و از بین رفته باشد فضای درون یخچال سرد نخواهد شد.

در آخر توانایی یخچال برای کاهش دما و سرد کردن محیط کم میشود .  یکی از نشانه‌ های مهم خرابی لاستیک درب یخچال ، وجود برفک در داخل یخچال است . بنابراین هر زمان که در درون یخچال برفک دیدید به احتمال زیاد لاستیک دچار خرابی و فرسوده شده و باید تعویض گردد . گاهی اوقات نیز بنابر دلایلی درب یخچال آنچنان که باید خوب بسته نمی‌ شود .

آموزش تعمیر سردخانه با مدرک

علت سوختن المنت یخچال :

یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال‌ها ، قطعه المنت می باشد که بدون وجود آن برفک‌ها و بسیاری یخ‌ها بر روی لوله‌ های بخش عقب یخچال تجمع میکنند و باعث خراب شدن یا سوختن یخچال‌ ها می‌شود . المنت‌های یخچال ذوب کردن یخ‌ها یا برفک‌ها را بر عهده دارند . المنت‌های یخچال در نوع ‌های مختلفی طراحی و ساخته شده و با توجه به مدل سردخانه از هر یک از این نوع المنت‌ها استفاده می‌شود. در کل المنت‌های یخچال یک میله  پوشانده شده با نوار آلومینیومی ، میله‌های فلزی و سیم‌های درون لوله شیشه‌ای دسته‌بندی می‌شوند و وظیفه‌ای که المنت در بیشتر یخچال‌های ضد برفک دار است .