021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع جاروبرقی

آموزش تعمیر لوازم خانگی

جاروبرقی یکی از مهم­ترین و پرکاربردترین وسایل نظافتی میباشد. تکنولوژی مورداستفاده در جاروبرقی­ ها از گذشته تا به امروز تغییرات چشم­گیری داشته است . جاروبرقی دستگاهی استوانه­ ای میباشد که آلودگی و گردوغبارها را درون مخزن خود جمع اوری کرده و مکشی بسیار قوی دارد. در این مقاله قصد داریم  به چند مدل از انواع جاروبرقی اشاره کنیم تا بتوانید برای خرید ان تصمیم­گیری بهتری داشته باشید.

انواع مدل های جاروبرقی خانگی

شرکت‌های لوازم خانگی معروف دردنیا، با در نظر گرفتن فاکتورهای مثل کارایی، قدرت، زیبایی و غیره به تولید و طراحی جاروبرقی پرداخته اند. به طور  کلی می‌توان انواع جاروبرقی خانگی را به 5 گروه تقسیم بندی کرد:

  • جاروبرقی دستی
  • جاروبرقی عصایی
  • جاروبرقی ایستاده
  • جاروبرقی سیلندری
  • جاروبرقی روباتیک
  • جاروبرقی سطلی

 بیشتر بخوانید :   عیب یابی المنت اتو

از مهم­ترین ویژگی ­های یک جاروبرقی، موتور مکنده­ی آن میباشد. جاروبرقی­ های سطلی به نسبت دیگر انواع این وسیله،دارای موتور قوی ­تری میباشند این نوع جاروبرقی ها از نظر ظاهری نیزبرتری قابل توجهی به نسبت دیگر جاروبرقی ها دارند. ابعاد انها مناسب تر میباشد وهمینطور چرخ­های بزرگ و انعطاف ­پذیرآن­ ها باعث شده حرکت ­کردن در انها راحت ­ترشان لنجام گیرد.

جاروبرقی‌های سیلندری یاخوابیده

جاروبرقی‌های سیلندری، همان جاروبرقی‌های قدیمی میباشند که در بیشترخانه‌ها میبینید و برای انجام نظافت نقاط مختلف منزل به کار می‌روند. این نوع جاروبرقی‌های خوابیده با قدرت مکش و سرعت مختلفی طراحی وتولید شده اند. این مدل ازجاروبرقی‌ها معمولا ظریف و جمع و جور طراحی می‌شوند تا در هر خانه‌ای به راحتی راه یابند وکاربران دیگر در زمان خرید جاروبرقی دغدغه فضاگیر بودن آنها را نداشته باشند. جاروبرقی خوابیده تشکیل شده از یک بدنه از جنس پلاستیک یا فایبرگلاس، موتور، لوله خرطومی، لوله جاروبرقی از جنس استیل یا پلاستیک، کابل برق، پارویی و سری‌های مختلف و مخزن گرد و غبار .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

جاروبرقی دستی

 با داشتن این مدل از جاروبرقی دستی دیگر لازم به هزینه کردن برای کیسه نمیباشد چون از نوع مخزنی میباشد وبه راحتی قابل تخلیه میباشد گنجایش مخزن این جاروبرقی ایستاده 1 لیتر است که مقدار زیادی از آشغال و گرد و غبار را در خود جای داده و بدون آنکه نیازی به تخلیه مکرر داشته باشد .

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی‌های رباتیک یا خودکار از دیگرفناوری‌های روز جهان به حساب می اید  که دیگر لازم نمیباشد کاربروقتی برای تمیز کردن خانه بگذارد واین دسگاه به صورت خودکارخانه یا محل کار شمارا جارومیزند. این مدل ازجاروبرقی‌ها با قیمت‌های متنوع و گرانی در بازار جاروبرقی وجود دارد  .

جاروبرقی‌های رباتی با فناوری هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و بدون دخالت انسان فضای داخلی خانه را نظافت و جارو میزنند واین را میدانید که جاروبرقی هم مثل دیگر محصولات دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی میباشد توان 800 وات را به این جاروبرقی ایستاده اش اختصاص داده است که که با یک بار جارو کشیدن سطح مورد نظر را پاک میکند. این دستگاه قابلیت تنظیم مکش را دارا میباشد و با توجه به سطح مورد نظر می توانید قدرت مکش آن را تنظیم کرد .

 بیشتر بخوانید :   آموزش سنسور دیفراست یخچال

جاروبرقی شارژی

این مدل از جاروبرقی دارای سری های گوناگون میباشند که امکان تمیز کردن جاهای  محدود و کوچک مثل زیر مبل، آشپزخانه، ماشنی و … را دارد.

جارو های شارژی در دو مدل دسته دار و بدون دسته و ترکیبی از این دو هم در بازار وجود دارد چنانچه نگران کمر خود میباشید و نمی خواهید خم شوید خوب است که از مدل دسته دار آن خریداری واستفاده کنید وبرای تمیز کردن ماشین خود بهتر میباشد که از نوع بدون دسته استفاده شود.

البته مدل های دیگری هم در بازار وجود دارد که دارای دسته با قابلیت جمع شوندگی میباشد که می توانید هم با دسته هم بدون دسته از ان استفاده کنید.

در زمان خرید جارو شارژی به یکسری از نکته ها که در این قسمت ذکر شده  باید توجه داشته باشید .

قبل از هر چیز باید بدانید که جارو شارژی، مدل‌های گوناگونی دارد که بسته به کاربرد افراد متفاوت میباشد .

اموزش تعمیرات لوازم خانگی

در مدل های دارای محفظه خلاء شباهت زیادتری به جاروبرقی داشته؛ دارای محفظه و دسته بلند میباشد و نسبت به دو نوع دیگر وزن بیشتری را دارد.

در مدل های دسته داراین مدل سبک‌تر از دو مدل دیگر میباشدو به سهولت  قابل حمل میباشند. و همینطور برای تمیز کردن سطوح باریک و نقاطی که دسترسی به ان سخت میباشد  خیلی مناسبتر می‌باشد. این مدل از پرکاربردی ترین  وسیله برای تمیز کردن صندلی‌های اتومبیل و راه پله‌ها میباشد.

در مدل های پارویی این مدل مخصوص استفاده از کف بوده میباشد و مثل پاروی جاروبرقی طراحی شده است و تنها فرق  آن نبودم اتصال سیم برق و محفظه سنگین میباشد پس به مراتب وزن آن  از جاروبرقی کمتر می‌باشد.