021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش ترید جفت ارز در بازار مالی فارکس

اموزش بازار مالی فارکس در تهران

 جفت ارزها یا Pairها در تمام بازارهای مالی به هدف تسهیل در روند معاملات دارایی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد . در بازار رمز ارزها نیز با جفت ارزهای دیجیتال مواجه هستیم . جفت ارز ، به ترکیب دو دارایی گفته می‌شود که می‌توان آن دو را به‌هم تبدیل کرد .

در بازار فارکس چه چیزی معامله می شود ؟

برای پاسخ دقیق تر به این سؤال ، بهتر است که جفت ارزها را به دسته های زیر تقسیم کنیم :

جفت های اصلی : هفت ارز که 80درصد معاملات جهانی forex را به خود اختصاص می دهند. این هفت جفت عبارتنداز: EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD، USD/CHF، USD/CAD و AUD/USD.

بازار مالی فارکس ، گسترده‌ترین و پرکاربرترین بازاری است که امکان خرید و فروش جفت ارزهای پرطرفدار را به کاربران می‌دهد . با توجه به این که دسترسی به بازار مالی فارکس از طریق دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند مثل موبایل و لپ تاپ‌ها امکان پذیر بوده ، باعث محبوبیت آن در بین تریدرها شده است . البته برای بهره‌مندی از درآمد غیرفعال از این بازار ، شما باید مهارت و تجربه کافی در این زمینه داشته باشید یکی از موضوعات چالش برانگیز که ممکن است بسیاری از تریدرهای تازه کار از مفهوم و کاربرد آن آگاه نباشند ، انواع جفت ارزها در بازار فارکس است .

  بیشتر بخوانید :    دلایل کار نکردن فن کولر گازی

جفت ارز در بازار فارکس چیست :

بازار فارکس ، نوعی بازار مالی است که معامله‌گران در آن می‌توانند ارزها را با یکدیگر معامله کنند . یکی از اصطلاحات رایج در آن که مستقیما به معاملات ارز در این فضا ارتباط دارد، جفت ارز است زمانی که شما به دنبال معامله ارز یورو با دلار هستید ، باید بدانید که ارزش هر کدام از این موارد در بازار فارکس متفاوت است ؛ بنابراین اگر شما 10 دلار معامله کنید ، 10 یورو دریافت نخواهید کرد . به این نوع معاملات که شما معادل مقدار ارزی که پرداخت می‌کنید .

مهم‌‌ترین موضوعی که در مورد انواع جفت ارزها در بازار فارکس وجود دارد ، اهمیت ارزش هر کدام از ارزها در این بازار است . با تغییراتی که در این بازار مالی ایجاد می‌شود ، قیمت انواع ارزها نیز تغییر پیدا می‌کند ؛ چرا که معامله‌گران با آنالیز و تحلیل جزئیات این جفت ارزها در مورد صلاحیت یک معامله تصمیم می‌گیرند .

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

عوامل موثر بر ارزش جفت ارز

عوامل متعددی می تواند بر ارزش جفت ارز در معاملات فارکس تأثیر بگذارد ، از جمله :

شاخص های اقتصادی

 شاخص های اقتصادی مانند تورم، نرخ بهره و تولید ناخالص داخلی می توانند با تأثیر بر تقاضا و عرضه ارز ، ارزش یک ارز را تحت تأثیر قرار دهند .

رویدادهای سیاسی

رویدادهای سیاسی مانند انتخابات ، تنش های ژئوپلیتیکی و سیاست های دولت می توانند با ایجاد عدم اطمینان یا ثبات در بازار بر ارزش یک ارز تأثیر بگذارند .

احساسات بازار

احساسات بازار به نگرش کلی معامله گران نسبت به یک جفت ارز خاص اشاره دارد . احساسات مثبت کند .

  بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی کنوود

جفت ارز چگونه کار می‌کند :

با کمک معامله جفت ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت ارزهای دیجیتال را با هم مقایسه کنید و از این طریق ارزش نسبی دارایی‌های دیجیتال را تشخیص دهید . اکثر صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال گزینه معامله جفت ارز دیجیتال را دارند و چندین جفت ارز را در اختیار شما قرار می‌دهند .

برای نمایش جفت ارزها در بازار ارزهای دیجیتال ، دو رمز ارز نیاز است . نحوه نمایش این جفت ارزها به این شکل است که نماد  ارز دیجیتال با علامت / یا – کنار هم قرار می‌گیرند .

  •  BTC/ETH
  • BTC–ETH
  • BTCETH 

جفت ارزهای اصلی

جفت‌ارزهای اصلی شامل دلار آمریکا (USD), یورو (EUR), یوان چین (CNY), ین ژاپن (JPY)، پوند بریتانیا (GBP) و فرانک سوئیس (CHF) است .

جفت ارزهای مستعار

عبارتند از دلار کانادا (CAD), دلار استرالیا (AUD), دلار نیوزیلند (NZD) و دلار هنگ کنگ (HKD) و …

اموزش بازار مالی فارکس

ساختار یک جفت ارز در بازار

در بخش اول ارز اصلی و پایه قرار دارد و در بخش دوم ارز ثانویه قرار می گیرد . با این ساختار ارز اول در مقایسه و قرار گیری در مقابل ارز دوم است

ارزها در بازار بین المللی با کد ارزی ISO نشان داده می شوند . بطور مثال : USD علامت اختصاری دلار آمریکا است که هرجا این علامت رویت شد منظور دلار امریکا است .

محبوب ترین جفت ارز در جهان EUR/USD است . پس از آن رتبه بعدی مختص به USD/JPY است .