021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ویرپول

بهترین آموزش تعمیرات ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی ، یکی از لوازم خانگی پر مصرف در منازل می باشند که در صورت خرابی آن ، انجام دادن کارهای منازل برای افراد بسیار سخت میشود . زیرا شستن ظروف کاری زمان ‌بر است . ماشین های ظرفشویی در وقت و انرژی افراد صرفه جویی میکند و به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی در منازل تبدیل شده است .

علت تمیز نشدن ظروف ها در ظرفشویی چیست ؟

بازوهای ماشین ظرفشویی یکی از قطعات ظرفشویی ها می باشند که وظیفه شستن ظروف و آبکشی آن‌ ها را برعهده دارند . بازوها یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین ظرفشویی می باشند . یکی از مشکلات رایج بازوهای ظرفشویی بسته شدن منافذ آن‌هاست . زمانی که سوراخ ها بسته شود آب از آن‌ها خارج نمی‌شود و ممکن است هنگام شست و شو قسمتی از ظروف کثیف بماند .

اگر بازوهای ماشین ظرفشویی دچار شکستگی و خرابی شده باشند ، آب به درستی روی ظرف‌ها ریخته نمیشود و ظروف کثیف و لک‌دار باقی خواهند ماند . اگر متوجه شکستگی و خرابی در بازوها شدید ، میتوانید با جایگزین کردن بازوی جدیدی مشکل را برطرف نمایید .

علائم سوختن برد الکترونیکی ظرفشویی چیست ؟

یکی از قطعات بسیار مهم در ظرفشویی ها و دیگر وسایل برقی برد آن ها می باشند .  برد الکترونیکی عملکرد کل دستگاه را برعهده دارد . این قطعه به دیگر قطعات فرمان میدهد و باعث کارکرد آنها میشود . نشانه های خرابی این قطعه شامل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ، عدم انجام فرایند آبگیری ، ایجاد اختلال در کارکرد ، سوختن تایمر ماشین ظرفشویی ، ایجاد بوی سوختگی ، تخلیه نشدن آب بخشی از موارد خرابی برد ظرفشویی می باشند .

علت سر و صدای ظرفشویی :

اگر در حین عملکرد ماشین ظرفشویی صدای زیاد ورود آب را می‌شنوید ، ممکن است که شیر برقی ورودی آب شما دچار خرابی و مشکلاتی شده باشد . در صورتی که این شیر خراب شده باشد ، شما با مشکلاتی از جمله ارور داده دستگاه رو به رو میشوید . زمانی که شیر برقی خراب و نیمه ‌باز باشد  ، ماشین ظرفشویی نمی‌تواند به درستی مراحل آبگیری را انجام دهد و باعث می‌شود تا آب با فشار وارد لوله شود و صدای اضافی و نسبتا بلندی ایجاد کند .

قطعه شیر برقی آب در گذر زمان و در حین سرویس باید بررسی شود . زیرا  این شیر کاملا با آب تماس دارد و در گذر زمان و در تماس با آب‌ها با املاح بالا ممکن است که دچار مشکلاتی بشود . که باید مورد بررسی قرار بگیرد و تعمیر شود .

آموزش تخصصی تعمیرات ظرفشویی
چرا ماشین ظرفشویی آبگیری نمی کند؟

شناور در بخش پایین و کف مخزن ظرفشویی جای گذاری شده است ، و به عنوان یک سوپاپ مطمئن در نظر گرفته شده که در صورت خرابی ، این قطعه وظیفه خود را به درستی انجام نمیدهد . دلایلی مانند تمیز نبودن این قطعه ، وجود تکه‌های مواد غذایی یا هر مشکلی دیگر در اطراف آن و میکروسوئیچ شناور ، عملکرد نادرست کلید یا میکروسوئیچ شناور ، عدم عملکرد صحیح درست سوییچ شناور از جمله دلایل خرابی این قطعه است که باید برای رفع آنها اقدام نمایید .

بیشتر بخوانید :     آموزش تعمیرات یخچال سینجر

علت خرابی قطعه المنت در ظرفشویی :

نشتی ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات بسیار دشوار برای افراد می باشد .  همچنین نشتی آب نیز می تواند دلیلی برای خرابی المنت باشد. المنت در مدتی طولانی فرسوده می شود . این موضوع می تواند یکی از دلایل مهم خرابی آن باشد . کیفیت پایین آب هم نیز بر روی المنت تاثیر میگذارد . زیرا سبب رسوب گرفتن المنت می شود . این رسوب گرفتگی المنت باعث خرابی المنت میشود و باعث از کار افتادن کلی عملکرد این قطعه میشود .

 خرابی پمپ تخلیه آب ظرفشویی :

پمپ تخلیه ، وظیفه تخلیه آب ظرفشویی را بر عهده دارد . در بعضی موارد نشان داده شده که اشیاء و رسوبات از فیلتر عبور کرده اند و به پمپ رسیده اند که این موجب شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ وارد میکند و همچنین ممکن است خود پمپ در اثر عملکرد زیاد و فرسودگی از کار افتاده باشد که در صورت به وجود آمدن همچین مشکلی پمپ آب قادر به تخلیه کردن نمی باشد .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی
علت سوختن موتور ماشین ظرفشویی :

موتور ماشین ظرفشویی از بخش های بسیار مهم این دستگاه می باشد . علت های سوختن موتور شامل ایجاد گرد و غبار روی موتور با استفاده طولانی مدت از ظرفشویی روی قطعات داخلی این دستگاه گرد و غبار می نشیند که موجب فرسوده شده آنها میشود و این گرد و غار بر روی موتور ماشین ظرفشویی باعث سوختن آن میشود . نوسان برق یکی از علت های رایج خرابی موتور ظرفشویی اتصالات برق می باشد . که موجب سوختن آن می شود . برای رخ ندادن این مشکل باید برق ظرفشویی به محافظ برق متصل نمایید . استفاده بیش از ظرفشویی استفاده بیش از حد از ظرفشویی ، فشار بسیاری به موتور وارد کرده و موجب فرسوده شدن و خرابی موتور میشود .