021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات یخچال سینجر

آموزشگاه تعمیرات یخچال فریزر

همانطو که میدانیم از یخچال ها به طور گسترده ای استفاده میشود و یکی از وسایل بسیار پر اهمیت و ضروری در تمامی خانه ها می باشند . در اکثر منازل مردم از یخچال سینجر به دلیل کیفیت خوب این دستگاه استفاده می نمایند . اما یخچال ها در هر مدلی که تولید شوند بعد از مدتی طولانی استفاده دچار خرابی میشوند .

این یخچال ها به دلیل عملکرد مداومی که دارند باعث میشود بعد از مدتی طولانی ، قطعات درون یخچال دچار فرسودگی و مشکلاتی شوند . خرابی های رایج یخچال ها از جمله یخچال سینجر شامل خنک نبودن یخچال فریزر ، داغ شدن موتور ، برفک زدن ، یخ زدن مواد درون یخچال ، ایجاد صدای غیر طبیعی ، گرم شدنه بدنه یخچال و… می باشند .

علت سر و صدای یخچال چیست ؟

یخچال ها در حالت عادی در حین عملکرد صدای کمی دارند که کاملا طبیعی میباشد . ایجاد صدا در یخچال موقعی نگران کننده است که این صدا غیر معمول و متفاوت باشد . علت ایجاد سر و صدا در درون یخچال به دلیل بروز مشکل در قطعات مختلفی است که باید آن را بررسی نمایید . تراز نبود یخچال یکی از دلایل رایج ایجاد صدای یخچال می باشد . اگر مشکل از تراز نبود یخچال نبود باید به سراغ قطعات یخچال برویم.

علت گرم بودن یخچال سینجر چیست ؟

گرم بودن یخچال ممکن است به دلایل بسیاری باشد . گرم بودن یخچال میتواند بعد از چند ساعتی باعث خرابی موارد خوراکی درون یخچال شود . یکی از قطعاتی که در صورت خرابی باعث گرم شدن یخچال میشود فن اوپراتور است . فن اواپراتور وظیفه انتقال سرمای فریزر را به یخچال دارد . در صورت خرابی این قطعه ، سرما به داخل یخچال منتقل نمی شود و یخچال گرم می‌شود ولی فریزر سرد می شود . برای برطرف کردن این مشکل باید به سراغ فن اوپراتور بروید و آن را برسی کنید . اگر مشکل برطرف نشد باید به وسیله مولتی متر آن را تست نمایید .

خرابی دمپر :

از دیگر علت های گرم بودن یخچال خرابی دمپر میباشد . دمپر هوا وسیله‌ای است که جریان هوا را در محفظه فن اواپراتور متعادل می‌کند . دمپر هوا معمولا یک بافل یا فلپر با کنترل مکانیکی می باشد که میزان هوای سرد ورودی به محفظه داخلی یخچال را کنترل و تنظیم می‌کن د. اگر اتصال به دستگیره کنترل دچار آسیب دیدگی شود ، باعث میشود که هوای سرد کافی وارد محفظه غذای تازه نشود . و در آخر یخچال گرم شود .

آموزشگاه تعمیرات یخچال فریزر
علت خرابی سوئیچ درب یا لاستیک دور درب یخچال چیست ؟

گاهی اوقات به دلیل استفاده طولانی مدت که از یخچال میشود سوئیچ و لاستیک دور درب یخچال دچار فرسودگی میشوند . همچنین ممکن است در اثر ضربه این قطعات دچار آسیب دیدگی و مشکلاتی شوند . کامل بسته نشدن درب یخچال باعث میشود سرمای درون یخچال خارج شود و این مشکل در طولانی‌ مدت به یخچال آسیب جدی میرساند. پس یکی از دلایل سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال وجود ایراد در درب یخچال می باشد .

علائم خرابی سنسور های دما یخچال چیست؟

سنسورهای دما از دیگر قطعات مهم درون یخچال هستند که در صورت خرابی باعث مشکلاتی در یخچال سینجر میشوند . نشانه های خرابی سنسور دما شامل : تنظیم نبودن دما ، گرم بود یخچال سرد بودن فریزر ، مشاهده نادرست دما ، عدم عملکرد چرخه یخ زدایی و هیتر المنت ها .

علت آب شدن مواد خوراکی درون یخچال چیست ؟

جای گذاری نامناسب مواد غذایی جلوی دریچه هوا باعث ایجاد این مشکل میشود .  اگر چیزی یا بسته ی بزرگی از مواد غذایی جلوی ورود و خروج هوا را بگیرد و یا مانع عملکرد صحیح فن شود در این صورت گردش هوا به درستی انجام نمیشود و هوا ی داخل کابین به درستی خنک نمی شود و منجر به آب شدن یخ مواد درون یخچال می شود . همچنین با قرار گیری بیشتر از حد مواد خوراکی در یخچال باعث میشود نتواند عمل یخ بستن به درستی صورت بگیرد . در این حالت هوا به راحتی در داخل فریزر به جریان در نمی آید و باعث میشود مواد درون یخچال سرد نشوند .

بهترین آموزش تعمیرات یخچال
علت داغ شدن بیش از حد موتور یخچال سینجر چیست ؟

به دلیل استفاده طولانی مدتی که از یخچال ها میشود باید هر ساله آن را سرویس نمایید . خرابی موتو یخچال ممکن است به دلیل خرابی کویل های کندانسور باشد که باید سالی چندبار لوله های کندانسور را تمیز نمایید . زیرا کثیفی ها و گرد و غبار روی لوله ها از پخش گرمای یخچال به محیط جلوگیری می نماید . سپس باید  فن کندانسور را بررسی نمایید . فن کندانسور وظیفه ی خنک کردن کویل های کندانسور را دارد . که باید مورد بررسی قار بگیرند .

علت شکستن پروانه فن یخچال سینجر چیست ؟

فن یخچال ، جریان هوا و جلوگیری از داغ شدن موتور و قطعات داخلی  برعهده دارد . در این فن ها پروانه ای به کار گرفته است که به دلیل ضربه و یا استفاده طولانی مدت و فرسوده شدن به مرور ممکن است دچار شکستگی شوند . بعد از شکستن پروانه های فن ، صدای غیرطبیعی و زیادی به وجود می آید . برای برطرف کردن این مشکل بهتر است این قطعه را تعویض نماییم .