021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر پکیج دیواری وستن

بهترین آموزش تعمیرات پکیج

پکیج دیواری یک دستگاه گرمایشی و پرکاربرد جهت تامین آب گرم مصرفی و گرمایش محیط استفاده میگردد .  پکیج ها از مزایای و معایب بسیاری نیز برخوردار می باشند . پکیج‌ های دیواری یکی از محبوب ترین دستگاه هایی هستند که در ساختمان‌ ها از آنها استفاده میشود . وجود پکیج ها نه تنها عاملی برای تنظیم بهتر حرارت آب میباشد ، بلکه سرعت تغییر دما را هم افزایش میدهد   .

خاموش شدن ناگهانی پکیج دیواری :

خاموش شدن ناگهانی پکیج هم یکی از مشکلات رایج پکیج ها است .  حفظ ایمنی پکیج ها توسط سوییچ های ایمنی انجام میگردد . این سوییچ ها هرگونه مشکلاتی در کارکرد  پکیج را تشخیص داده و برای جلوگیری از ایجاد حوادث خطرناک ، بلافاصله دستگاه را خاموش می کنند . از جمله قطعاتی که باعث خاموش شدن ناگهانی پکیج ها میشوند شامل : خرابی ترموستات پکیج ، خرابی پمپ پکیج ، بسته شدن شیرهای آب ، افزایش و کاهش فشار آب و…می باشند که باید مورد بررسی قرار بگیرند .

رسوب گرفتن مبدل پکیج :

اگر مبدل پکیج شما دچار خرابی شده است و در مدتی دچار رسوب گرفتگی شده است ، پکیج در گرم کردن آب و همچنین تامین آب گرم مصرفی دچار مشکلاتی خواهد شد . رسوب گرفتن پکیج ها یکی از مشکلات رایج و طبیعی است مخصوصا زمانی دستگاه پکیج در حالت تابستانه قرار دارد روند رسوب گرفتن پکیج افزایش پیدا می کند .

بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیر برد لباسشویی بست

کار نکردن دکمه های پکیج :

عدم عملکرد دکمه های پکیج به قسمت های الکترونیکی و احتمالا برد دستگاه مرتبط میباشد . این مشکل باید بلافاصله پس از ایجاد مشکل برطرف شود ، در غیر این صورت مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.  جهت رفع مشکل کار نکردن دکمه های پکیج دیواری باید برد این دستگاه را بررسی کرده و سپس برطرف نمایید .

علت افت فشار در سیستم های پکیج دیواری :

گاهی اوقات این اتفاق رخ میدهد که پکیج های تک مبدل دچار سوراخ شدگی مبدل حرارتی از داخل می شوند ، نتیجه این اتفاق افزایش یا کاهش فشار می باشد . در این حالت افزایش یا کاهش فشار با سرعت پاینی رخ میدهد .  همچنین به ندرت ممکن است پکیج های دو مبدل هم دچار سوراخ شدن مبدل حرارتی شوند . که باید برسی شوند .

آموزش تخصصی تعمیر پکیج

علت قفل‌کردن پمپ پکیج چیست ؟

قفل ‌کردن پمپ نیز از دیگر مشکلات پکیج ها می باشند . ممکن است به دلیل خاموش بودن پکیج در مدتی‌ طولانی و ضعیف شدن استاتور پمپ و یا رسوب بستن پمپ رخ دهد . همچنین اگر پمپ پکیج دچار نشتی شده است ، ممکن است علت آن از فرسودگی اجزای داخلی پمپ و یا نصب غیر صحیح پمپ باشد.  در نتیجه اگر پکیج و یا پمپ آن روشن نمی‌شوند ، علت آن می‌تواند ، خرابی موتور و برد و همچنین سوختن استرادور و یا تنظیم نبودن فشار گاز باشد .

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری :

بالا رفتن فشار پکیج دیواری مشکل جدی نیست . اما باید بتوانید فشار پکیج را در حد عادی نگه دارید . زمانی که رادیاتورها سرد باشند ، فشار پکیج باید روی یک باشد . وقتی که این دستگاه را روشن می‌ کنید و رادیاتورها شروع به گرم شدن می‌کنند ، فشار دستگاه افزایش پیدا میکند . قطعاتی در پکیج ها به کار رفته اند که از بالا رفتن فشار پکیج جلوگیری میکند . منبع انبساط همان قطعه بکار رفته در پکیج ها می باشد . اگر منبع انبساط نتواند به خوبی کار کند ، میزان آب داخل دستگاه افزایش می یابد . همچنین لازم به ذکر است که قطعه‌ای در پکیج بکار رفته است که موجب تخلیه فشار می‌شود . اگر بعد از تعمیر پکیج دیواری ، شاهد بالا رفتن فشار پکیج بودید ، باید یکی از رادیاتورها را هواگیری نمایید . و بعد از نرمال شدن فشار پکیج ، شیر هواگیر رادیاتور را ببندید .

آموزشگاه تعمیرات پکیج و آبگرمکن دیواری
علت خاموش شدن ناگهانی پکیج :

علت خاموش شدن ناگهانی و خود به خود پکیج به دلیل مشکلات بسیاری نیز می باشد . سوئیچ های ایمنی در صورت ایجاد مشکل و خرابی در عملکرد پکیج فعال شده و برای جلوگیری از بروز مشکلات خطرناکی از جمله انفجار و آتش سوزی ، پکیج را سریعا خاموش می کنند . مشکلاتی دیگری که باعث خاموش شدن ناگهانی پکیج ها میشوند شامل افت فشار ، کاهش گاز ، عدم متصل صحیح پکیج ، بسته بودن شیر های آب ، خرابی ترموستات و.. می باشند  . که باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شوند .