021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعویض قطعات لباسشویی تی سی ال

اموزش تعمیر لوازم خانگی

زمانبر بودن شستن لباس‌ها ، میزان پاکیزگی و حجم آب مصرفی هنگام شستن نیز در حالت شستشو با دست در مقایسه با شستشو با ماشین لباسشویی قابل توجه است . مدت زیادی است که ماشین‌های لباسشویی به بازار آمده‌اند و شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی هرساله با کمک گرفتن از تکنولوژی‌های نوین قابلیت‌های متنوعی را به آنها اضافه می‌کنند .

یکی از برندهای ماشین لباسشویی تی‌سی‌الاست که ماشین لباسشویی‌های باکیفیتی را روانه‌ی بازار کرده است و با استقبال خوبی مواجه شده . موتور آن از نوع تسمه‌ای بوده و دارای 16 برنامه است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه شستشوی سریع 15 دقیقه‌ای ، لباس‌های ابریشمی و ظریف ، لباس‌های ورزشی ، لباس‌های نخی و کتان ، الیاف مصنوعی ، لباس‌های پشمی ، تیشرت و بلوز ، سرویس خواب ، شستشوی ضد آلرژی اشاره کرد .

علت عدم آبگیری لباسشویی تی سی ال :

شیلنگ های تأمین آب : لباسشویی تی سی ال به کمک شیلنگ های لاستیکی که برای تأمین آب ماشین لباسشویی به شیر آب شهری وصل می شوند و آبگیری را انجام می دهد . طول این شیلنگ ها به 3 متر نیز می رسد .

سوئیچ فشار لباسشویی : دراصل جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می رسد . در شرایطی که سوئیچ سطح آب ایراد داشته باشد .

  بیشتر بخوانید  :      علت های خرابی ماشین ظرفشویی مجیک

ممکن است قبل از رسیدن آب به مقدار مناسب جریان را از شیر برقی قطع کنید و یا از همان اول اینکار را انجام دهد که در این حالت می بایست عوض شود .

تایمر یا برد الکترونیکی :

تایمر مکانیکی در مدل های قدیمی تر لباسشویی تی سی ال استفاده می شود و در مدل های جدیدتر به جای این قطعه از برد الکترونیکی استفاده می شود . تایمر یا برد وظیفه هدایت جریان الکتریکی به قطعات مختلف از جمله شیر برقی را برعهده دارد که در حین مرحله آبگیری سیکل شستشو اینکار را انجام می دهد . اگر ایرادی در تایمر یا برد لباسشویی تی سی ال وجود داشته باشد ممکن است ولتاژ لازم برای عملکرد شیر برقی به آن نرسد و آبگیری انجام نشود که راهکار موجود در این حالت تعویض تایمر یا برد است .

فشار آب : شیر برقی لباسشویی تی سی ال برای عملکرد صحیح خود به حداقل فشار آب نیاز دارد . پس کم بودن فشار آب آشپزخانه در بعضی موارد مثل منازل آپارتمانی می تواند مشکل ساز شده و دلیل نیامدن آب داخل لباسشویی باشد .

آموزشگاه تعمیر لباسشویی

علت عدم تخلیه آب لباسشویی تی سی ال :

مسدودی فیلتر پمپ : اگر این فیلتر توسط شی مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی تی سی ال قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید . برای پیشگیری از آسیب به پمپ و نظافت لباسشویی تی سی ال یک فیلترپیش از پمپ نصب شده است تا رسوب و جرم های مختلف پیش از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند .

مسدودی شیلنگ تخلیه : شیلنگ تخلیه به مسیر تخلیه فاضلاب پشت لباسشویی تی سی ال و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب از تخلیه آب ماشین لباسشویی پیشگیری کند .

خرابی پمپ تخلیه آب : ممکن است که اشیاء و رسوبات از فیلتر آب تخلیه ردشده و به پمپ رسیده اند و موجب شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده اگر همچین مواردی پیش آید لباسشویی تخلیه نمیکند حتما باید پمپ تخلیه عوض شود .

  بیشتر بخوانید  :      تعمیر سشوار سایونا

خرابی برد : به عنوان مغز و فرمانده اصلی لباسشویی است و دستور شروع و قطع هر قطعه ای را در زمان مشخص صادر می کنند خرابی برد یا تایمرسبب مشکل در کارکرد لباسشویی و تخلیه نکردن آب می شود .

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی تی سی ال :

اگر که در برق ورودی لباسشویی تی سی ال نوسانات اضافی ایجاد شودسبب خرابی و سوختگی قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی لباسشویی تی سی ال شده و اگر میزان این نوسانات زیاد باشد به سوختن کامل برد الکترونیکی ماشین لباسشویی تی سی ال خواهد انجامید . در صورتی که دستگاه دچارنقص در کارکرد خود شده باشد و آب به قسمت برد الکترونیکی لباسشویی تی سی ال رفته و در این قسمت اتصالی به وجود آمده و سیم پیچی داخلی دچار اتصال شده و در نتیجه برد لباسشویی تی سی ال سوخته و از بین می رود .

بهترین اموزش تعمیرات لباسشویی

در مواردی خطر برق گرفتگی نیز وجود دارد این یکی از خطرات جانی می باشد. ایجاد آتش سوزی در لباسشویی تی سی ال می باشد که در این صورت برد الکترونیکی کاملا از بین رفته و دیگر قابل استفاده نبوده و یا قابل تعمیر نمی باشد . البته اگر مشکل از قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی لباسشویی تی سی ال باشد مثل خازن و یا فیوزهای به کار رفته در برد الکترونیکی لباسشویی نیاز به تعویض و تعمیر داشته باشند می توان برد را تعمیرکرد و دوباره از آن استفاده کرد .