021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر سشوار سایونا

آموزش تعمیر لوازم خانگی

سشوار یکی از پر کاربرد ترین مهم ترین لوازم برقی در بین مردم می باشند . خرابی های این سشوار ها شامل خرابی فن سشوار ، خرابی ترموسات ، روشن نشدن سشوار ، جرقه زدن سشوار ، متور سشوار سوخته است ، باد سشوار سرد است ، چاره شدن سیم سشوار ، بوس سوختگی سشوار ، خاموش شدن ناگهانی سشوار ، داغ شدن المنت سشوار و…از خرابی این دستگاه می باشد

که باید فورا برای تعمیرات و عیب یابی آن اقدام نمایید . با بی اهمیت بودن به این موضوع خرابی قطعات ممکن است به قطعات دیگر هم نیز آسیب برساند .

داغ شدن بیش از حد سشوار سایونا :

داغ شدن بیش از حد بدنه سشوار سایونا یکی از مشکلات رایج این سشوارها می باشد . در مواقع رخ دادن این اتفاق ترموسات دچار خرابی شده و این قطعه باید مورد بررسی و تعمیر قرار گرفته شود . ترموسات میزان دمای داخل سشوار را کنترل میکند و اگر دما بیش از حد افرایش یابد آن را کنترل میکند تا به قطعات دیگر و بدنه سشوار آسیبی نرسد . اگر ترموسات سشوار دچار خرابی شود این دستگاه بیش از داغ میشود و باعث خراب شدن قطعات هم نیز میشود . پس در صورت خرابی ترموسات باید آن را تعویض نمایید  .

روشن نشدن سشوار سایونا :

روشن نشدن سشوار سایونا یکی از مشکلات این دستگاه ها می باشد . ابتدا باید پریز برق را بررسی کنید ممکن است مشکل از اتصال برق باشد . با کمک یک ولت متر پریز را چک کنید و مشکل آن را برطرف نمایید . 

  بیشتر بخوانید :        تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات

همچنین ممکن است کلید اصلی دچار خرابی شده باشد ،  یکی از پایه‌های کلید را از سیمی که به آن متصل شده است جدا کرده  و به جای آن از رابط‌های اهم متر استفاده نمایید . همچنین یکی از دلایل دیگر روشن نشدن سشوار سوختن متور میباشد که در صورت ایجاد این مشکل باید آن را تعویض نمایید . اگر سشوار در زمان استفاده نگهانی خاموش و روشن می‌شود ، ترموستات سشوار دچار خرابی شده است و باید تعمیر شود .

متور سشوار سایونا :

سشوار سایونا دارای دو متور می باشد . متور اول با المنت بسته میشود . متور دوم یونورسال نام دارد . متور دوم در سشوار کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین متوری با قیمت بالا می باشد . موتور یونیورسال یک موتور ۱۲ ولت دیگری هم دارد که در بیشتر سشوارها از همین موتور استفاده می شود . این موتورها دارای ابعاد کوچکی هستند و هزینه تعمیر آنها نیز کمتر است .

اموزش عیب یابی لوازم خانگی

بر روی این متور ها یک علامت  D  می باشد . اگر که این قطب را بر روی متور مشاهده کردید به معنی قطب مثبت میباشد . اگر این نکته را رعایت نکنید در نظر نگیرید و موتور را برعکس ببندید پس از مدتی متور دستگاه میسوزد . موتور سشوار نیز موازی با المنت بسته می‌شود .

فیلتر سشوار سایونا :

سشوار ها دارای فیلتر هایی هستند که در بخش پشت سشوار قرار دارند . این فیلتر ها هوا را به داخل سشوار میکشند و با قطعات این دستگاه باد گرم را به بیرون منتقل میکند و این کار به خشک شدن موها نیز کمک میکند . این فیلترها با مکش هوا در درون سشوار، گرد و غبار های زیادی هم به خود جذب میکند  و با انباشته شدن این گرد و غبار ها بر روی هم ، باعث میشود سشوار ها یا قدرت کمتری داشته باشند یا قادر به کارکرد نباشند . برای عملکرد درست دستگاه و قدرت بالای دستگاه  ابتدا باید گرد و غبار را تا حد امکان کاملا تمیز نمایید .

  بیشتر بخوانید :       آموزش برنامه نویسی رباتیک

اول باید دستگاه را از اتصال به برق خارج کنید و با تمیز کردن قسمت پشتی سشوار میتوانید دوباره آن را روشن کرده و بررسی کنید که به حالت اول برگشته است یا خیر . همچنین تمیز نکردن فیلتر سشوار باعث ایجاد بوی بد هم میشود .

دکمه خاموش و روشن شدن سشوار سایونا :

در اکثر سشوارها دکمه‌ی خاموش و روشن به‌صورت سه مرجحلهه ای ساخته شده است . همچنین می‌توان به کمک آن گرم و یا سرد بودن و میزان باد خروجی سشوار را کنترل کرد و تنظیم نمود . اگر سشوار روشن نمی‌شود ممکن است دکمه سشوار دچار خرابی هایی شده باشد که برای تعمیرات آن ابتدا باید سشوار را بازکرده و پس از مطمئن شدن از خراب بودن دکمه‌ی خاموش روشن آن را تعویض نمایید  .

اموزش تعمیرات چای ساز

خاموش نشدن سشوار سایونا :

خاموش نشدن سشوار سایونا یکی از مشکلات بسیار ناخوشایند برای افراد میباشد . ابتدا باید بررسی کنید که آیا دکمه خاموش و روشن به درستی عمل میکند یا خیر . همچنین ممکن است روشن و خاموش  سشوار به دلیل اتصال برق باشد بررسی نمایید که همچنین ممکن است از فن دستگاه باشد . فن را چک کنید و از تمیز بودن آن از هر گونه آلودگی اطمینان حاصل نمایید .