021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی برد لباسشویی لئوکو

بهترین آموزش تعمیرات لباسشویی

یکی از مهم ترین قطعات هر دستگاه برقی ، برد آن میباشد . اگر یک خازن یا قطعه ای روی برد قرار دارد دچار خرابی شده باشد میتوانیم آن را تعمیر کنیم ولی اگر خود برد با مشکل روبرو شود دیگر به راحتی تعمیر نمیشود و یا احتمال دارد که این قطعه نیاز به تعویض داشته باشد . بعضی از دلایلی که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌شوند ، برطرف کردن آنها اسان می باشد و خود شما می‌توانید عیب را تشخیص دهید و مشکل را از بین ببرید . امابرخی از موارد که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌شوند باید به صورت تخصصی عیب یابی و تعمیر شوند . 

ابتدا باید برای تعمیر برد لباسشویی در قدم اول آن‌ها را از اتصال برق جدا کنید . این کار برای تعمیر برد لباسشویی اهمیت بسیاری نیز دارد . و سپس کنترل پنل را باز ‌کرده و آن را خارج نمایید . و بعد وقتی پنل دستگاه را باز کردید اگر کثیفی یا آلودگی را مشاهده کردید ، این الودگی و پاکیزگی را تمیز نمایید . و سپس باید از سلامت کامل خازن‌های الکترولیتی اطمینان حاصل کنید . خازن اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به طور ایستاده باشند . 

هرگونه تا خوردگی در آن‌ها ، نشانه شکستی خازن یا خارج شدن آن از برد می‌باشد . همچنین باید در زمان‌های طولانی و بر اثر داغ شدن و بالا رفتن حرارت در برد ، مهر و موم ‌خازن‌ها آب می‌شود و موجب شکستی یا از‌ جا در آمدن خازن‌ها می‌شود . خازن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند و‌ اگر از مدار حذف شوند ، به برد دستگاه آسیب میرسانند .

چرا برد ماشین لباسشویی لئوکو خراب می‌شود ؟

ماشین لباسشویی‌ها از دستگاه های هوشمند هستند که مغز آن‌ها برد کنترل الکتریکی می باشد . همانطور که مغز انسان به دیگر اجزای بدن دستور میدهد برد هم همین کار را در لباسشویی با قطعات این دستگاه انجام میدهد . برد ماشین لباسشویی  به دلیل اهمیت بالایی که در عملکرد لباسشویی دارد در صورت خرابی باعث ایجاد مشکلاتی در بقیه بخش های دستگاه میشود . برای برطرف کردن مشکل برد لباسشویی باید قطعات مربوط به آن را برسی نموده و سپس آن را برطرف کنید .

بهترین آموزشگاه تعمیرات برد

ممکن است ، لباسشویی  هنگام عملکرد با افت ولتاژ مواجه شود . مشکلات سیم کشی برق وجود رطوبت روی برد باعث خراب شدن کلی دستگاه میشوند . خرابی یکی از قطعات ماشین لباسشویی از جمله خازن و فیوز که باعث خرابی برد می‌شوند . خاموش و روشن کردن مجدد لباسشویی در حین کار به دلیل خراب بودن سنسورها می باشد .

آموزش برطرف کردن خرابی برد لباسشویی :

برد لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در لباسشویی می باشد . در صورت سوختن برد دستگاه عملکرد کلی دستگاه از کار می افتد . اگر یکی از قطعات بکار رفته بر روی برد دچار خرابی شده است میتوان به تعویض قطعات آن مشکل را برطرف کرد . از جمله خرابی هایی که باعث تعویض برد میشوند شامل : سوختن آیسی اصلی برد الکترونیکی ، آتیش گرفتن بخشی یا کل برد ، خرابی تعداد زیاد قطعات روی برد و..در این شرایط باید برد را تعویض نماییم . علائم خرابی برد لباسشویی شامل روشن نشدن لباسشویی ، ابگیری نکردن لباسشویی ، ایجاد صدای لباسشویی ، خیس نشدن لباس ها و… می باشد .

برد لباسشویی از طریق اتصالات برقی که با قطعات داخلی دارند فعالیت‌های ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند . خرابی این قطعه باعث می‌شود دستگاه از عملکرد بیفتد همچنین خرابی برد ایجاد به صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌شود . برای جلوگیری از خراب شدن برد باید دستگاه را در جای خنک و دور از مرطوب نگهداری و از داغ شدن موتور ماشین لباسشویی جلوگیری کنید و از آنجایی استفاده از دستگاه در اوج مصرف برق می‌تواند باعث تاثیر بدی روی قطعات بگذارد ماشین را در ساعات اوج مصرف روشن نکنید . یکی از دلایلی که باعث خرابی برد لباسشویی میشود آبخوردگی و ضرب دیدگی برد این دستگاه میباشد . به همین دلیل باید از لباسشویی به طور درستی نگهداری شود تا آب وارد آن نشود و به برد نرسد . 

آموزش عیب یابی لباسشویی

علت های دیگر ایجاد صدا لباسشویی سنسور لباسشویی می باشد . این سنسور در کف ماشین لباسشویی جای گذاری شده است و با ورود آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی هوای داخلش را فشرده و از این طریق میزان ورود آب به داخل دستگاه را اندازه‌ گیری می‌کند . خراب شدن این سنسور موجب فرستادن اشتباه اطلاعات به برد می‌شود و اجازه نمی‌دهد ماشین به درستی کار کند یا اینکه روشن شود . در واقع خرابی سنسور باعث آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می‌شود . و باعث به بار امدن خرابی های بسیاری نیز میشود .