021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی همزن برقی الکترواستیل

آموزش تعمیر لوازم خانگی

این دستگاه می‌تواند به سرعت مواد غذایی را با هم ترکیب کند و به شما کمک می‌کند تا کیک‌ها ، شیرینی‌ها ، نان‌ها و سایر غذاهای خوشمزه را با کیفیتی عالی تهیه کنید . همزن برقی برای درست کردن انواع شیرینی ، نان و دسر کاربرد دارد . 

این وسیله با سرعت خیلی کمتر از مخلوط کن ، مواد غذایی را هم زده و مخلوط می‌کند و هیچ تیغه‌ای برای بریدن یا خرد کردن مواد غذایی ندارد . همزن مانند سایر لوازم ‌برقی باید بادقت انتخاب و خریداری شود تا شما را بعد از مدت زمان کوتاهی دچار مشکل نکند .

گیر کردن تیغه همزن برقی الکترواستیل :

همزن برقی الکترو استیل را باید از برق بکشید_ مواد غذایی گیرکرده در تیغه را خارج کنید _ اگر میتوانید به تیغه کمی روغن بزنید تا تیغه بتواند مجددراحت بچرخد_ بعضی اوقات مواد غذایی و گرد و خاک باعث گیرکردن تیغه همزن برقی الکترواستیل می‌شود . برای برطرف کردن ایراد مواد غذایی را خارج کرده و تیغه را روغن بزنید .

جرقه زدن همزن برقی الکترواستیل :

همزن الکترواستیل را از برق بکشید . با یک پیچ گوشتی درپوش موتور را باز کرده و برس کربنی همزن برقی الکترواستیل را چک کنید . اندازه برس کربنی باید 5.16 اینچ باشد اگر که از این مقدار کمتر بود باید آن را عوض کنید .

  بیشتر بخوانید :       اموزش تعمیر یخچال صنعتی پرده هوا

برس کربنی همزن برقی الکترواستیل در اثر سایش بعد از مدتی بیشتر طولش کمتر می‌شود . در صورت کم شدن طول برس کربنی همزن برقی استیل باید هر دو آنها را  همزمان عوض کنید تا موتور مجددا راه بیافتد .

خرابی موتور همزن الکترواستیل : در میدان مغناطیسی موتور همزن برقی الکترواستیل سیم‌پیچ‌های بسیاری قرار دارد و وظیفه آن تولید جریان الکتریکی می باشد . با وارد شدن برق به موتور همزن برقی الکترواستیل سیم‌ پیچ‌های موتور اقدام به تولید جریان الکتریکی می‌کنند و با ایجاد میدان مغناطیسی سیم‌پیچ‌ها چرخیده و تیغه‌های همزن حرکت می‌کنند . با خراب‌ شدن موتور سیم‌پیچ‌ها تماس پیدا میکند و سبب ایجاد جرقه می‌شوند . اول همزن الکترواستیل را از برق بکشید و بزارید موتور خنک شود . همزن برقی الکترواستیل را با ابزارآلات موردنیاز باز کنید و موتور را پیدا کنید . بیشتر موتور همزن برقی الکترواستیل در قسمت پایین آن قرار دارد و پس از باز کردن پیچ‌های نگهدارنده موتور را خارج کرده و موتور جدید را جایگزین کنید . در نهایت پیچ‌های نگهدارنده و همزن برقی را بسته و برای تست کردن همزن برقی الکترواستیل را به برق وصل کنید .

اموزش عیب یابی همزن برقی

شل بودن اتصالات : وقتی که اتصالات همزن الکترواستیل شل باشد اتصال جریان برق برقرار نمی‌شود و این ایراد سبب بروز گرما و جرقه در همزن برقی الکترواستیل خواهد شد . جرقه و گرمایهمزن می‌تواند به موتور و سیم برق همزن آسیب وارد کند یا موجب آتش‌ سوزی شود . برای برطرف کردن این ایراد با استفاده از یک پیچ‌گوشتی اتصالات سیم برق همزن الکترواستیل را سفت کنید . ممکن است نتوانید اتصالات را به‌خوبی سفت کنید و اتصالات شل باشند . در اینصورت شاید نیاز باشد سیم برق همزن برقی الکترواستیل را با یک سیم برق سالم عوض کنید .

خیسی پریز : علت جرقه زدن همزن برقی الکترواستیل می‌تواند خیسی پریز برق باشد . وقتی که هم زن برقی الکترواستیل را به برق وصل می‌کنید جریان برق به داخل موتور همزن میرود اگر که پریز خیس باشد جریان برق به زمین منتقل می‌شود که علاوه بر جرقه در همزن الکترواستیل می‌تواند سبب آتش‌ سوزی شود . اگر که با این ایراد روبه رو شدید برق ساختمان را قطع کنید و با یک‌ پارچه خشک به‌ خوبی پریز را پاک کنید و سشوار را در فاصله مناسب با پریز بزارید و پریز را خشک کنید .

  بیشتر بخوانید :        دلایل خرابی جارو برقی فانتوم

استفاده طولانی همزن برقی الکترواستیل باعث داغ شدن همزن می‌شود . برای پیشگیری از گرم شدن بیش از اندازه همزن برقی الکترواستیل باید هر 10 ثانیه به آن یک زمان استراحت بدهید و صبر کنید . به طوری که موتور خنک شود .

استفاده بیش از اندازه ازهمزن : موتور همزن برقی الکترواستیل موقع کار گرما تولید می‌کند و اگر موتور بدون استراحت کار کند گرمای بوجود آمده باعث داغ شدن همزن الکترواستیل می‌شود . از همزن برقی الکترواستیل بطور مداوم استفاده نکنید و موقع کار برای چند دقیقه به آن استراحت بدهید .

همزدن مواد سنگین : از همزن برقی الکترواستیل می‌توانید برای ترکیب کردن مواد غذایی گوناگون استفاده کنید ولی مواد سنگین به موتور همزن فشار میاورد و سبب داغ شدن همزن برقی الکترواستیل می‌شود .

اموزش عیب یابی لوازم خانگی

خراب بودن قطعات داخلی : استفاده از همزن برقی الکترواستیل در محیط گرم یا مرطوب باعث داغ شدن موتور همزن الکترواستیل موقع کار می‌شود . البته در اثر ضربه‌ امکان دارد قطعات داخلی همزن برقی الکترواستیل مثل موتور آسیب ببینند و موقع کار کردن باعث داغ شدن همزن شود . 

قدیمی بودن همزن برقی : فرسودگی قطعه ها مهم ترین علت داغ شدن همزن برقی الکترواستیل است . برای پیشگیری از داغ شدن همزن برقی قدیمی قطعات را عوض کنید . همزن‌های برقی جدید الکترواستیل دارای فناوری نوین می باشند که جلوگیری از داغ شدن بیش از اندازه همزن می‌شوند .