021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی دوربین های مدار بسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته

عیب یابی دوربین های مداربسته یکی از تخصصی ترین تعمیراتی میباشد که در این زمینه مطرح می شود. وشما علاقه مندان به این نوع تعمیرات میتوانید در کلاسهای اموزشی مهیاد برزین در تهران  شرکت کرده واز این اموزش ها بهره ببرید. دراین قسمت از مقاله به گوشه ای از این عیب یابی اشاره میکنیم .

بررسی اتصال منبع تغذیه دوربین

معمولا بررسی اتصال دوربین مداربسته به منبع تغذیه و اطمینان پیدا کردن از این موضوع که دوربین به شبکه متصل میباشد، یکی از اولین کارهایی است که برای عیب یابی دوربین مداربسته خراب صورت میپذیرد .

بررسی کابل کشی

یکی دیگرازمراحل عیب یابی در دوربین های مداربسته، بررسی کابل کشی میباشد. اگر در بخشی از مسیر، کابل، پاره شده باشد، دوربین روشن نمیشود و این چنین به نظر میرسد که دچار خرابی شده باشد .

بررسی پینگ دوربین مداربسته

از روش های دیگر عیب یابی دوربین مداربسته، بررسی کردن پینگ دوربین میباشد . پینگ، ابزاری برای بررسی دسترسی پذیری میزبان در شبکه میباشد؛ این ابزار، بسته های فرستاده شده از میزبان تا رایانه مقصد را حساب می کند. بررسی کردن پینگ دوربین تخصص بالایی نیاز دارد و خوب است به وسیله این تعمیرکاران دوربین های مداربسته انجام گیرد .

 بیشتر بخوانید :    بررسی دوربین مدار بسته ای اچ دی

دلایل قرمز شدن تصاویردوربین :

 حتماً تا به حال شاهد دیدن تصاویر ضبط شده ی دوربین های مدار بسته به رنگ قرمز بوده اید. این ایراد معمولا رایج می باشد که دلایل و راهکار های مختلفی برای رفع کردن آنها وجود دارد. برای برطرف کردن ایرادات به وجود امده  از تغییر رنگ تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین های مدار بسته پیشنهاد می کنیم روش هایی که در این قسمت برای شما بیان میکنیم را به ترتیب بررسی کرده و بعد  برای  رفع آن اقدام کنید .

اشکال در کابل اتصال

اولین قدم، بررسی کردن کابل اتصال دوربین مدار بسته می باشد که در وجود ایجاد قرمزی در تصاویر ضبط شده، حتما چک بشود. اگر این کابل ایرادی داشته باشد باعث ایجاد تغییر رنگ تصاویر ضبط شده خواهد شد .

اشکال در تنظیمات رنگ صفحه نمایشگر

قدم دوم ازتنظیمات درست صفحه ی نمایشگر خود اطمینان حاصل کنید. چنانچه تنظیم نباشد ، سعی کنید آن را تنظیم کرده و اگر همچنان رنگ ها به درستی نمایش داده نشود، مانیتور را به تنظیمات اولیه ( resret factory ) برگردانید .

اموزش تعمیر دوربین مدار بسته

قطع شدن تصاویر دوربین

در بعضی اوقات علت قطع شدن تصاویر دردوربین مداربسته امکان دارد یک موردساده باشد که خودتان هم بتوانید ان را برطرف سازید .به همین منظور می خواهیم شما را با دلایل  قطعی دوربین مداربسته و برطرف کردن آن ها آشنا کنیم.

وجود ایراد در منبع تغذیه و اتصالات دوربین مداربسته

قبل از اینکه به سراغ دلایل فنی قطع شدن تصاویر دوربین مداربسته برویم، فیش های BNC که به پشت دستگاه DVR وصل شده اند را بررسی کرده تا شل نشده نباشند یا از سر جای خود خارج نشده باشند .

از دیگر علت های مهم قطع شدن تصاویر دوربین مداربسته ایجاد مشکل در منبع تغذیه ان میباشد. که این منبع تغذیه وظیفه ی برق رساندن به دوربین را بر عهده دارد.  اولین اقدامی که انجام میدهید چک کردن  اتصالات، فیش ها (BNC) و سوکت های مربوط به منبع تغذیه دوربین مداربسته میباشد و در صورت شل بودن ایراد را برطرف سازید همچنین اگر در مسیر منبع تغذیه تقسیم کننده وجود دارد از سلامت آن مطمئن شوید .

گاهی اوقات امکان دارد استفاده از تقسیم کننده سبب افت ولتاژ و قطعی تصویر در دوربین مداربسته باشد.

چنانچه تا کنون موفق به رفع این اشکال نشده اید، میتوانید بااستفاده از  یک مولتی متر ولتاژ خروجی منبع تغذیه را اندازه گیری کنید. چون امکان دارد منبع تغذیه شما توانایی لازم برای تامین ولتاژ مورد نیاز دوربین را دارا نباشد. اگر ولتاژرا اندازه گرفتید و کم تر از ولتاژ مورد نیاز برای دوربین مورد نظر باشد، باید آن را عوض کنید. برخی از مدل های منبع تغذیه دارای فیوز میباشند. پس از سالم بودن فیوز های منبع تغذیه اطمینان پیدا کنید چنانچه منبع تغذیه چراغ نشانگر داشته که قبلا روشن میشده است  و الان خاموش میباشد، احتمال سوختن فیوز و یا خرابی منبع تغذیه وجود دارد. در بعضی اوقات منبع تغذیه به دلیل داغ شدن بیش از حد هم افت ولتاژ پیدا خواهد کرد.

اموزش و نصب دوربین مدار بسته

مشکل انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته

ایراد انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته می تواند بخشی از این عوامل باشد :

  • قطع بودن شبکه اینترنت همراه شما یا اختلال در آن
  • اتصال نداشتن  DVR/NVR به شبکه اینترنت و یا اختلال در اتصال آن
  • چنانچه دوربین شما از ای پی ثابت استفاده می کند، امکان دارد این آی پی در کشور فیلتر شده باشد .