021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش قطعات پکیج دیواری

آموزش تعمیر پکیج دیواری

برطرف کردن نیاز به گرمایش و آب گرم همیشه از نیاز‌های مهم اولیه انسان بوده و میباشد. در سال‌های اخیر، پکیج دیواری و زمینی به‌عنوان جایگزین خوبی برای بقیه سیستم های گرمایشی بوده و این نیاز مهم را به نحو قابل توجهی برطرف کرده است.از خوبی های پکیج‌ به نسبت بقیه سیستم‌ها، هزینه نگهداری و تعمیرات خیلی پایین‌ انها میباشد .

عیب‌یابی درپکیج و تعمیرات ان ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر از بقیه سیستم‌های گرمایشی میباشد. وما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با  شیوه‌های عیب‌یابی و تعمیر پکیج، اطلاعات بیشتری در اختیارشما خوانندگان این مقاله قرار بدهیم.پس  با ما همراه باشید.

کیج دستگاهی میباشد که جایگزین موتورخانه شوفاژ میباشد و گرمایش محیط را تأمین می‌کند. پکیج‌ها آب داغ لازم برای تأمین گرمایش محیط را بوسیله فراهم می‌کنند. پکیج، علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، در ساختمان‌های اداری، تجاری، و صنعتی هم کاربرد دارند.

 برد پکیج :

برد پکیج به قسمتی اطلاق می‌شود که همه ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم بر روی آن نصب شده و از طریق این برد کنترل می‌شوند. برد پکیج به مغز پکیج هم معروف میباشد.

  وریستور :

وظیفه مهم واصلی وریستور، محافظت کردن از قطعات پکیج در برابر زیاد شدن ولتاژ و نوسانات میباشد.

بیشتر بخوانید :   نحوه عملکرد NTC

  ترمیستور :

این قطعه، مقاومتی میباشد که به درجه حرارت حساس میباشد. چنانچه دما افزایش پیدا کند، مقاومت آن افزایش یافته و در زمان کاهش دما، مقاومت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

 شیر سه راهه :

شیر سه راهه، که آن را شیر سه طرفه هم می نامند، وظیفه کنترل مسیر جریان آب، از مدار گرمایش به مدار مصرف را بر عهده میگیرد.

 پمپ سیرکولاسیون :

چنانچه ‌که جریان آب‌گرم به گردش در آمده باشد در مدار گرمایش پکیج دچار افت خواهد شد که ایجاد این افت فشار طبیعی میباشد، و پمپ سیرکولاسیون وارد عمل می‌شود. وظیفه این پمپ این میباشد که در در زمان ایجاد افت فشار، با کمک یک خازن، برای جبران این افت فشار دست‌به‌کار شود.

آموزشگاه تعمیرات پکیج

 مبدل حرارتی

مبدل حرارتی ازدیگر قطعات پکیج میباشد که وظیفه این قطعه مهم پکیج دیواری منتقل کردن  حرارت از مشعل به آب با کمترین مصرف انرژی میباشد. با توجه به حجم آبی که در مبدل حرارتی گرم می‌شود و تعداد لوله‌های مسی در این قطعه استفاده خواهد شد میتوان گفت که این قطعه پکیج با قیمت‌های متفاوت و مختلف در بازار وجود دارد. باید توجه داشته ‌باشید که مدل‌های مختلف پکیج، دارای مبدل‌های حرارتی متفاوتی میباشند. پس در نتیجه شما نمی‌توانید مبدل متفاوتی از مبدل دستگاه خود را خریداری واستفاده کنید.

فیوز

زمانی که در پکیج اتصال کوتاه رخ میدهد فیوز، برق ورودی را قطع کرده واین قطعه که در قسمت ورودی برق اصلی به پکیج قرار گرفته است را نمی‌توان پس از ایجاد اختلال در آن تعمیر کرد و نیازمند این میباشد که پس از برطرف شدن مشکل مدار عوض شود.

رله

رله به عنوان یک کلید الکترومکانیکی میباشد که تشکل شده از بویین و سری کنتاکت. این قطعه به عمل مغناطیس حساس میباشد و پس از قرار گرفتن شناور در مجاورت آن وظیفه آزاد کردن الکترون‌ها را دارد تا مداربرقی وصل شود.

بیشتر بخوانید :   نحوه عملکرد پکیج لورچ

وظیفه آی سی

آی سی رگولاتور موظف به ثابت و بدون نوسان نگهداشتن ولتاژ تغذیه میباشد. از آنجایی که قطعات الکترونیکی در پکیج ازحساسیت بالایی برخورهستند از این قطعه استفاده می‌شود.

ترانس تغذیه :

وظیفه این ترانس تبدیل کردن برق 220 ولت شهری به 9 ولت و یا 18 ولت را برعهده میگیرد.

شیر کنترل گاز :

این شیرکنترل دارای جنس آلومینیومی میباشد که وظیفه اصلی آن تنظیم و کنترل قطع و وصلی جریان گاز میباشد. تا هنگام ایجاد هر گونه اشکال درعملکرد مشعل را متوقف سازد. به عبارتی می توان گفت ایمنی پکیج به این قطعه بستگی دارد که در زیر محفظه احتراق قرار دارد.

منبع انبساط :

کارکرد این قطعه در پکیج خنثی کردن فشار اضافی بر مدار گرمایش میباشد ، که بر اثر انبساط اب گرم ایجاد میشود.

آموزش تعیمر پکیج دیواری

در کل منابع انبساط با دو هدف انجام به کار میکنند :

کاهش فشار آب ناشی از گرم شدن و افزایش حجم بخار آب در دیگ ها و پکیج ها

جبران کردن کاهش فشار ناشی از کم شدن آب در سیستم های حرارت مرکزی

ایرونت هواگیری :

وجود هوا در اطراف پره های پمپ پکیج به دلیل افزایش دور پمپ و عدم روان کاری و خشک کاری میتواند اسیب جدی به پمپ وارد کند، به همین علت وجود یک سیستم تخلیه هوا در بالا ترین نقطه پمپ لازم و ضروری میباشد این سیستم تخلیه ایرونت هواگیر نامیده میشود.