021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش هواگیری و تنظیم فشار بار پکیج

اموزش تعمیرات کولر گازی

در این مطلب با آموزش شیوه هواگیری پکیج به صورت مرحله به مرحله در خدمت شما دوست دارا ن این حرفه  هستیم که شما می توانید خود هواگیری پکیج را انجام بدهید.یکی از کارهایی که باید قبل از شروع فصل سرد سال برای راه اندازی سیستم گرمایشی انجام بدهیم، هواگیری پکیج است. در این مقاله نحوه خالی کردن هوا ی پکیج مرحله به مرحله آموزش داده می شود.

آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری مهیاد برزین

دلیل اینکه باید هواگیری پکیج را انجام بدهیم چه میباشد :

پکیج نوعی سیستم گرمایشی میباشد که امروزه خیلی پرطرفدار میباشد. برای این وسیله گرمایشی هر سال باید یک کار مهم انجام بدهیم و این کار  تخلیه هوا پکیج می باشد، چون که وجود داشتن هوا درون لوله های آب با عث اختلال در کار دستگاه شده و اجازه عبور آب را نخواهد داد. از این رو یکی از کارهایی که باید قبل از شروع فصل سرما انجام داد، خالی کردن هوا درپکیج دیواری می باشد تا هم سیستم راه اندازی بشود و هم بازده آن افزایش پیدا بکند. نحوه خالی کردن هوا پکیج در برندهای گوناگون تقریبا یکسان است  ولی مراحل مختلفی دارد که باید به دقت انجام بشود. که در این قسمت شما با نحوه  تخلیه هوا این دستگاه در سه مدل مختلف آشنا می شوید، البته  قبل از آن به علت انجام این کار و همچنین  به اشتباه تنظیم کردن فشار پکیج  میپردازیم . در حالی که هواگیری یعنی تخلیه هوا از سیستم در زمانی که در دستگاه پکیج دیواری، تخلیه هوا را قطعه ای به نام ایرونت (شیر هواگیری) اجرا میکند  کاملا اتومات میباشد و کاربر نقشی در انجام آن ندارد .

بیشتر بخوانید :           نحوه عملکرد پکیج لورچ

خالی کردن هوا این دستگاه بابت کارکردن بهتر آن میباشد و معمولا باید قبل از شروع فصل سرما انجام بپذیرید . چونکه در زمستان عملکرد پکیج، بیشتر است . به همین علت پکیج دیواری را تخلیه هوا می کنند تا هوای درون لوله ها در عملکرد دستگاه مشکلی ایجاد نکند و اگر آب به طور کامل قطع یا سرد و گرم می شود و به هر لحاظ پکیج برای گرم  کردن آب به درستی کار نمی کند، این کار انجام میپذیرد .در حالی که هواگیری پکیج صورت نپذیرد  با مشکلات زیر مواجه خواهید شد.

1-آب خروجی از دستگاه، گرم و سرد می شود.

2-صدای زیادی در پکیج و رادیاتورها  به وجود میاید که آزاردهنده است .

آموزش تعمیر پکیج دیواری تهران

3-آب خروجی از پکیج سرد خواهد بود.

4-آب خروجی خوب گرم نمی شود.

5-حرارت خروجی از شوفاژ، گرم و سرد می شود.

6-پکیج خاموش شده و روشن نمی شود.

7-رادیاتور و شوفاژها به طور یکنواخت گرم نشده و یا کلا سرد هستند.

معمولی ترین ایرادی که در پکیج ها دیده شده این است این است که پکیج روشن میباشد ولی شوفاژهای موجود در خانه سردهستند. بر اساس طرز کار پکیج این مشکل به علت حبس شدن هوا در مدار آب گرم شوفاژ می باشد که باید  تخلیه هوا انجام بگیرد. هواگیری پکیج ایران رادیاتور و دیگر مدلها به این معنی خروج هوای اضافی از دستگاه و تنظیم فشار آن می باشد. با توجه به عمر دستگاه و مدل پکیج می تواند زمانهای مختلفی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید :          نحوه عملکرد NTC

با انجام دادن به موقع و اصولی تخلیه هوا می توانید طول عمر دستگاه را بیشتر کرده و هزینه های مصرف انرژی را تا حدود زیادی کم کنید. قابل گفتن است که یکی از علت های وجود هوا در لوله های شوفاژ، رها شدن گاز در لوله های فلزی است که تحت تاثیر مجاورت با آب و هوا اکسید شده است.

به همین علت در ساختمان های قدیمی که لوله کشی شوفاژ آن با لوله های فلزی است ، نیاز به این کار بیشتر میشود. معمولا پکیج طبقه های بالایی آپارتمان ها، بیشتر از طبقه های پایین به تخلیه هوا احتیاج پیدا می کندچون سطح آب در سیستم گردش آب گرم پکیج و رادیاتورها پایین تر است.

دقت داشته باشید  که هواگیری موتورخانه مرکزی توسط شیر هواگیری اتومات شوفاژ انجام میپذیرد و بیشتر شوفاژهای عادی به هواگیری نیاز دارند.

آموزشگاه تعمیرات پکیج

قبل از هر کاری توصیه میکنیم اگر برای بار اول  است که می خواهید این کار را انجام بدهید،؛ اول مراحل را با دقت مطالعه کرده و بعد هر مرحله را با صبر و حوصله انجام دهید.

 بررسی های انجام شده بر روی دستگاه های مختلف با مشکلاتی شبیح به هم نشان داده شده ست که کوتاه بودن شعله پکیج و یا کم بودن فشار گاز، باعث می شود عمل گرم شدن آب، به صورت ناقص انجام بپذیرد و در اخر آبی ولرم و نه چندان داغ، راهی ردیاتورها و شوفاژها شود. به همین دلیل.مدار گرمایش سنسوری دارد که اگر این قطعه با عیب و یراد روبروشود و خراب شود، باعث بروز مشکل عدم وجود گرمای مطلوب ، میشود.