021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش تفاوت فارکس و بازار های مالی دیگر

اموزش بازار مالی فارکس

فارکس بستری است که معامله‌گران در آن به خرید و فروش ارز می‌پردازند و اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت در این بازار ، تبدیل ارزها به یکدیگر است . این تبادل برای خرید و فروش کالا ، خدمات شرکت‌ها و دولت‌ها ، هزینه‌های سفر مسافران ، سرمایه‌گذاری اشخاص و بنگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . 

در فارکس موسسات مالی بزرگ، بانک‌ها ، شرکت‌های چند ملیتی ، تجارت ، شرکت‌های بیمه‌ای ، شرکت‌های صادرات و واردات ، سفته‌ بازها و اشخاص حقیقی ، ارزهایگوناگونی چون دلار آمریکا ، یورو ، پوندوین را معامله می‌کنند . اساس این معامله بر مبنای خرید و فروش جفت ارزها است .

تفاوت فارکس و بازارهای مالی :

بیشتر بازارهای مالی نیازبه تمرکز زیادیدارند و سرمایه گذاران وقتی که در این بازارهای مالی سرمایه گذاری می‌کنند باید همیشه به عوامل تاثیرگذار در بازارهای مالی حواسشان باشد و خواسته یا ناخواسته با آنها سروکار خواهند داشت . سرمایه گذاران در بازار سهام وقتی که بر روی سهام یک شرکت سرمایه گذاری می‌کنند باید به علت های گوناگونی بدانیدکه به عنوان مثال یکی از فاکتورهای مهمی که باید سرمایه گذاران در بازار سهام بدانند میزان درآمد شرکت موردنظر است . اگر شخصی بخواهد در بازار سهام سرمایه گذاری خود را بر روی شرکت های بیشتری گسترش دهد ، در این شرایط وی باید به عوامل و فاکتورهای بیشتری متمرکز شود .

سرمایه گذاران در بازار سهام برای اینکه گزینه‌های زیادتری را انتخاب کنند باید سطح تمرکز خود را هم زیاد کنند . در مقایسه بازار فارکس با بازارهای مالی در زمینه تمرکز سرمایه گذاری در این بازار مستلزم تمرکز گسترده‌ای نمی‌باشد ، سرمایه گذاران در بازار فارکس باید بر روی اقتصاد تاثیرگذار دقت داشته باشند و تلاش کنند مهارت خود را در استفاده از ابزارهای معاملاتی زیاد کنند تا بتوانند با استفاده از ابزارهای معاملاتی مثل اندیکاتورها در این بازار فعالیت درستی داشته باشند . در هر بازار مالی که حجم معاملات بالا موجب شود که نقدینگی زیاد شود نقدینگی بر روی هزینه‌های معاملاتی اثر می‌گذارد و موجب کم شدن هزینه های معاملاتی مثل : کارمزد ، کمیسیون و اسپرد می‌شود . در مقایسه بازار فارکس با بازارهای مالی یکی از مهم‌ترین فاکتورها نقدینگی بالا در بازار فارکس است . سرمایه گذاران در این بازار می‌توانند با خیال راحت معاملات خود را انجام بدهند .

آموزش بازار مالی فارکس در کشور

لوریج : سرمایه گذاران در بازار فارکس می توانند از لوریج استفاده کنند . لوریج یک ابزار معاملاتی در بازار فارکس است که معامله‌گران در این بازار می‌توانند از طریق بروکر یا کارگزاری آن را دریافت کنند . این ابزار معاملاتی به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که آنها با سرمایه کمتری در حساب معاملاتی خود بتوانند دارایی یا سهام بزرگتری را معامله کنند . پس در مقایسه بازار فارکس با بازارهای مالی سرمایه گذاران می‌توانند با کمترین سرمایه وارد این بازار شوند و فعالیت خود را شروع کنند ومی‌توانند با استفاده از ابزار معاملاتی لوریج سرمایه خود را زیادکنند و دارایی و سهام انتخاب شده خود را معامله کنند .

تغییرات قیمت : در مقایسه بازار فارکس با بازارهای مالی دیگر معامله‌گران در این بازار می‌توانند با اطمینان خاطربالاتری سرمایه گذاری کنند چون این بازار یکی از بزرگ ترین بازارهای مالی است که حجم معاملات در آن بسیار بالا می باشد به همین علت احتمال تغییرات قیمت در این بازار به صورت چشمگیر در مقایسه با بقیه بازارهای مالی کمتر است .

  بیشتر بخوانید :        معایب و مزایا کولر گازی بویمن

ولی در بقیه بازارهای مالی مثل بازار سهام یا بازار کالا میتواند ناگهان ارزش سهام آنها با یک عامل تاثیرگذار به شدت تغییر کند و موجب می‌شود که سرمایه گذاران نتوانند در این بازارهای مالی با خیالآسوده سهامی را خریداری کنند چون همیشه باید نگران تغییر قیمت زیاد باشند .

بازار دوطرفه به این معنی است که در این بازار معامله‌گران می‌توانند جدا ازسودی که از نوسانات جفت ارزها به دست می‌آورند می‌توانند در وقتی که کاهش قیمت اتفاق می‌افتد هم سود میکنند . وقتی که بسیاری از بازارهای مالی دوطرفه نیستند یعنی در این بازارهای مالی افراد فقط درصورتی می‌توانند سود به دست آورند که یک سهام یا دارایی را در گذشته خریداری کرده باشند تا در وقتی که سهام یا دارایی با ارزش می‌شود بتوانند با فروش آن سود کنند .

ابزارهای معاملاتی : در مقایسه بازار فارکس با ابزارهای مالی می‌توان به ابزارهای معاملاتی این بازار هم اشاره کرد . در بازار فارکس ابزارهای معاملاتی زیادی مثل : اندیکاتورها ، اکسپرت ها وجود دارد که می‌توانند برای معامله‌گران بسیارکارآمد باشند .

آموزش بازار مالی فارکس

در این بازار دارایی و سهام گوناگونی مثل : انواع جفت ارزهای اصلی و فرعی ، شاخص ها و سهام و دارایی های گوناگونی وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند آنها را معامله کنند و با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در این بازار فعالیت کنند .

هزینه پایین معاملات : بازار فارکس هزینه معاملاتی بالایی ندارد و معامله‌گران در این بازار می‌توانندبا کمترین کمیسیون کار کنند . در بازار فارکس به هزینه معاملاتی که باید توسط معامله‌گران پرداخت شود اسپرد گفته می‌شود اما در بیشتر بازارهای مالی مثل بازار سهام ، هزینه معاملاتی مشخص نمی‌باشد و کارگزاری ها از آنها کمیسیون میگیرند ودر بازار فارکس اغلب خدماتی که معامله‌گران داده می‌شود رایگان میباشد درصورتی که ولی در بقیه بازارهای مالی اینگونه نیست .