021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

معایب و مزایای کولر گازی بویمن

آموزش تعمیر کولر گازی در تهران

به کل داکت اسپلیت بویمن با  فناوری‌های روز و قابل ایجاد سرمایش و گرمایش در 5 ظرفیت 24000 ، 30000 ، 36000 ، 48000 و 60000 بر ساعت برای استفاده در ساختمان‌های اداری و مسکونی در مناطق آب و هوایی معتدل تولید و عرضه میگردد . موردی که این سری از داکت اسپلیت‌ها را از بقیه رقیب ها جدا میکند استفاده کردن از پیشرفته ترین کمپرسورهای اینورتر براساس تکنولوژی موج  180 درجه میباشد که ضمن روند آرام دستگاه سبب افزایش قابل توجه بازدهی  کولرگازی بویمن میشود .

مزایای کولرگازی بویمن :

  • راه اندازی و کاربرد آسان 
  • امکان استفاده از هوای تازه در صورت نیاز 
  •  کاهش لوله در ساختمان 
  • حذف رطوبت از فضا
  • گرمایش مطبوع 
  • فیلتر کردن هوا 
  • طول عمر مناسب 
  • عیب یابی آسان

  بیشتر بخوانید :       انواع قطعات پکیج دیواری بوتان

معایب کولرگازی بویمن :

ین سیستم ها اگر به خوبی نصب نشوند و اجرای کانال کشی آن ها اشتباه باشند باعث ایجاد سر و صدای زیادی می شود . و دیگر عیب های این دستگاه نداشتن استقلال دما در هر کدام از اتاق ها است . کولر گازی بیومن دارای ظرفیت های برودتی گوناگونی هستند که براساس ظرفیت آن ها قیمت داکت اسپلیت ها مشخص می شود . و هرچقدر ظرفیت کولرگازی شما بیشتر باشد معمولا قیمت آن هم بیشتر خواهد بود و هرچه ظرفیت کمتر باشد بنابراین قیمت هم پایین تر است .

ابزار تعمیر و عیب یابی کولرگازی بویمن :

  • پیچ گوشتی عایق دار
  • یک دسته سوکت مناسب
  • ولت متر
  • مولتی متر
آموزشگاه تعمیرات کولرگازی

3نکته مهم عیب یابی کولرگازی بویمن :

کولرهای گازی بویمن امکان دارد چند مشکل را به صورت همزمان داشته باشند ، از روشن نشدن گرفته تا ایجاد صداهای غیرعادی وبلند _ تعمیرو بازرسی پی در پی  و به موقع کولر گازی بویمن می تواند تا جای زیادی از مشکلات آن را کم کند و از خراب شدن و آسیب رسیدن به آن پیشگیری کند _ چرخش های کوتاه و ناقص کولر گازی نشان دهنده گرفتگی و گیر کردن کثیفی وغبار در سیستم باشد .

علت روشن نشدن کولرگازی بویمن :

علت اصلی روشن نشدن کولر گازی بویمن وجود قطعی در مدار الکتریکی است . بعضی اوقات سیم کشی نادرست علت روشن نشدن کولرهای گازی میتواند باشد . برای حل کردن این مشکل اول جعبه فیوز را چک کنید و ببینید که آیا مدار قطع شده است یانه در جعبه فیوز کلید قطع و وصل مربوط به کولر گازی را در حالت خاموش قرار داده و دوباره آن را روشن کنید . اگر با خاموش و روشن کردن فیوز تغییری صورت نگرفت باید سیم کشی برق چک شود .

  بیشتر بخوانید :        نصب و راه اندازی ماکروفر فلر

خاموش شدن و روشن شدن پی در پی کولرگازی بویمن :

زمانی که اواپراتور و واحد کندانسور کثیف  باشند امکان دارد این اتفاق رخ دهد و به کمپرسور آسیب جدی وارد کند . برای حل این مشکل کل سیستم را تمیز کرده و آلودگی را از بین ببرید _ خراب شدن  یا کثیفی ترموستات هم میتواند باعثایجاد چنین مشکلاتی شود  اگر با این کار مشکل رفع نشد باید یک فرد کاربلد آن را چک کند .

چک کردن تنظیمات ترموستات کولرگازی بویمن :

اولین راه بررسی کردن تنظیمات کولر گازی حتماً باید روی بخش خنک کنندخ باشد . امکان دارد که یادمان برود وقتی از فصل سرد به فصل گرم می رویم دستگاه تهویه مطبوع یا کولر گازی خود را از حالت گرمایش به کولر تغییر بدهیم پس سریعا این کاررا انجام میدهیم .

اموزش تعمیرات کولر گازی

تمیز کردن فیلتر هوای کولرگازی بویمن :

یکی ازعلت هایی که باعث می شود کولر گازی به درستی کار نکند کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی بویمن است . گرد و غبارو کثیفی و پرزهای هوا به مرور زمان روی فیلترها جمع شده و در عملکرد آن ها مشکل ایجاد می کنند . فیلترها هر چندماه یکبار باید عوض شوند بخصوص اگر مسدود شده باشند . ندید گرفتن این مورد باعث بالارفتن مصرف برق و البته خراب کولر گازی بویمن میشود . فیلترها را با استفاده از یک برس نرم و مقداری صابون و آب هر چند وقت یکبار تمیز کرده و در صورت لازم عوض کنید .