021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش سرمایه گذاری در بازار فارکس

اموزش بازار مالی فارکس

یک بازار جهانی‌ست که می‌توانید دو ارز از دو کشور را در برابر هم معامله کنید . یک بازار جهانی و بدون مرکزیت است یعنی هیچ مرکز فیزیکی در دنیا ندارد و در آن واحدهای پولی جهان دست به دست مبادله می‌شوند . نرخ تبدیل ارز هر ثانیه تغییر می‌کند پس یک بازار ارز یک بازار داغ و همیشه باز است .

این بازار به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود و معاملات در آن به میلیاردها دلار در هر روز انجام می‌شود . معامله‌گران در فارکس ارزها را با یکدیگر معامله می‌کنند و درآمد خود را از تفاوت نرخ ارزها به دست می‌آورند . این بازار ۲۴ ساعته فعال است و در سراسر دنیا جریان دارد ؛ به این معنا که می‌توانید در هر زمانی از روز یا شب معامله کنید .

چگونگی سرمایه‌گذاری در فارکس :

سرمایه‌گذاری در فارکس  بسیار راحت میباشد ولی انجام درست معاملات و رسیدن به موفقیت در این بازار به پشتکار و تمرین زیادی لازم دارد . اول باید چگونگی خریدوفروش در فارکس و سازوکار این بازار را یاد بگیرید . ارزها در فارکس به‌صورت جفتی معامله می‌شوندیعنی با خرید یک ارز در حال فروش یک ارز دیگر هستید . مثلادلار آمریکارا می‌خرید و در عوض آن پوند انگلیس را می‌فروشید . 

  بیشتر بخوانید :        تعمیر کولر گازی یونیوا   

پس اگر ارزش پوند انگلیس زیاد شودقیمت در این ارز افزایشی می‌شود و سود می‌کنید ولی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فارکس فقط افزایش قیمت اکتفا نمیکند . افت قیمت در فارکس همفرصت سرمایه‌گذاری است پس در این جفت ارز یک معامله فروش باز می‌کنید تا از کاهش قیمت سود کنید .

مراحل سرمایه گذاری در فارکس :

اول آموزش‌های سرمایه‌گذاری در فارکس و نحوه انجام معاملات را یاد بگیرید . برای این کار باید به تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتالتسلط پیدا کنید تا بتوانیدقیمت را پیش‌بینی کرده و در جفت ارز مناسب و در زمان مناسب سرمایه‌گذاری کنید . اگر به‌صورت حرفه ایی کار در فارکس را یاد گرفتید پس باید یک بروکرمعتبر پیدا کنید تا بتوانید با اطمینان کامل پول خود را برای سرمایه گذاری در فارکس به بروکر بسپارید . بروکر واسط میان شما و بازار میباشد و به عنوان شریک معاملاتی شما در نظر گرفته می‌شود . با انتخاب بهترین بروکر و ثبت نام در آن می‌توانید کار خرید و فروش جفت ارزها را شروع کنید .

اموزش فارکس

اندازه سرمایه اولیه برای ورود به فارکس :

سرمایه‌گذاری در هر بازار لازم است مقدار قابل تشخیصی سرمایه اولیه است . در بازار فارکس باید مقدار سرمایه اولیه‌ای که بتوانید با آن معاملات خود را انجام دهید را در نزد خود داشته باشید و این میزان سرمایه می‌تواند بسته به توانایی هر فرد فرق داشته باشد و می‌توان با سرمایه اندکی آغاز کرد . اما بدانید که بدون داشتن دانش این شایط سودآوری وجود ندارد.مورد دوم داشتن سرمایه کمی برای یک حساب معاملاتی است که این مقدار با توجه به بروکرهای مختلف می‌تواند با همفرق داشته باشد و بعضی از بروکرها با حداقل یک دلار به شما حساب معاملاتی می‌دهند . برخی از بروکرها عدد خاصی برای شارژ اولیه حساب مشخص نکردند و این به این معنی است که با هرمقدارپولی که خواستید سرمایه گذاری در فارکس را آغاز کنید . بعضی دیگر از بروکرها حساب‌های میکرو یا سِنتی را به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌دهندکه شما با واریز فقط 1 دلار می‌توانید کار خرید و فروش در فارکس را آغاز کنید .

انواع مختلف بازار های سرمایه گذاری فارکس :

بازار نقدی : معامله نهایی در بازار نقدی به عنوان معامله نقدی شناخته می شود . این یک معامله دوجانبه است که در آن یکی از طرفین مبلغ ارز مورد توافق را به طرف مقابل تحویل می دهد و مقدار مشخصی از ارز دیگر را به ارزش نرخ مبادله ای توافق شده دریافت می کند . بعد از بسته شدن یک موقعیت معاملاتی موقعیت باید به صورت نقدی تسویه شود . اگرچه بازار نقدی معمولاً به عنوان بازاری شناخته می شود که با معاملات در حال حاضر  سروکار دارد تسویه این معاملات دو روز کاریزمان می برد .

بازارهای فوروارد : قرارداد فوروارد یک قرارداد خصوصی بین دو طرف برای خرید ارز در تاریخ آتی و قیمت از پیش تعیین شده در بازارهای فرابورس مباشد . قراردادها در فرابورس بین دو طرف خرید و فروش می شود که شرایط توافق را بین خود تعیین می کنند .

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

قراردادهای آتی : یک توافق استاندارد بین دو طرف برای تحویل ارز در تاریخ آتی و قیمت از پیش تعیین شده است.معاملات آتی در بورس بوده و در فرابورس نیست . قراردادهای آتی دارای جزئیات خاصی میباشند مثل : تعداد واحدهای مورد معامله ، تاریخ تحویل و تسویه و حداقل افزایش قیمت که قابل سفارشی سازی شدن نیست .

معمولاً این قراردادهابعد از انقضا به صورت نقدی در صرافی تسویه میشوند . اگرچه قراردادها را می توان قبل از انقضا نیز خرید و فروش کرد . این بازارها می توانند موقع معامله ارزها از دارایی در برابر ریسک محافظت کنند .