021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

اموزش نصب دوربین مدار بسته فالکن

اموزشگاه راه اندازی دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته  فالکن کیفیت بالا است ، تصاویر با وضوح اچ دی را نمایش می دهد. در این نوع دوربین ها ، تصویر از طریق کابل های کواکسیال به دستگاه ان وی آر و دی وی آر منتقل می‌شود . مهم ترین ویژگی دوربین های مداربسته قیمت مناسب آنها در مقایسه با دوربین های مداربسته آی پی است .

این دوربین ها ، هنوز هم پر مصرف‌ترین دوربین جهت نظارت منازل مسکونی ، مغازه ها میباشند . از لحاظ ظاهر به دو دسته دام و بالت تقسیم می شوند . دوربین های دام برای نصب زیر سقف و دوربین های بالت برای نصب روی دیوار استفاده می شود . با توجه به نیاز خود می توانید رزولوشن نوع تصویر دید در شب (سیاه و سفید یا رنگی) ، نوع لنز ( ثابت یا متغیر ) ، جنس بدنه ، درجه محافظت را انتخاب کنید .

نصب دوربین مداربسته فالکن :

بازدید از محل نصب دوربین مدار بسته فالکن

جانمایی دوربین‌های مدار بسته فالکن : موقع نصب فقط باید حواستان باشد که انتخاب محل قرارگیری یکی از مهم ترین مرحله های نصب دوربین مدار بسته فالکن است چون که اگر دوربین در نقطه مناسبی نصب نگردد حتی اگر دوربین دارای قابلیت های زیادی باشد کارایی آن پایین می آید . دوربین مداربسته فالکن باید در ارتفاع و محلی قرار گیرد که بیشترین زاویه دید و کمترین نقطه کور را داشته باشد .

  بیشتر بخوانید  :      علت های خرابی ماشین ظرفشویی مجیک

همچنین باید در محل باشد که سارقین نتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند . در نصب دوربین های مداربسته بیرونی باید دقت کنید در صورتی که اطراف آن گیاه و درختی وجود دارد ، رشد آنها باعث پوشیده شدن دید دوربین مداربسته نشود . همچنین مراقب لانه سازی پرندگان روی دوربین مداربسته فالکن باشید .

محل نصب دوربین مداربسته فالکن :

خانه : درب خروجی ، پنجره و درب ورودی ، پارکینگ ، انباری ، پذیرایی ، بالکن

مغازه : صندوق ، بالای قفسه های مغازه ، درب ورودی

اداره ها : روبروی آسانسور ، درب ورودی و خروجی ، سالن انتظار ، پارکینگ ، اتاق کارکنان ، راهرو خروجی .

واحدصنعتی : درب ورودی ، سالن های تولید ، انبار ها ، اتاق ها ، محوطه ها .

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

فالکن :  نقشه نصب دوربین مدار بسته :

طرح و نقشه نصب دوربین مداربسته فالکن بعد از بازدید انجام می‌شود . مکان پروژه هدف های کارفرما طرحی از پروژه ترسیم و به مشتری ارائه می‌شود .

تعیین محل دستگاه و رک :

محل نصب دستگاه دوربین مداربسته بسیار ضروری است بهتر است با کارشناس مشخص شود .

تعیین نوع سیستم نظارتی :

با توجه به مکان و کاربری نوع سیستم تعیین می‌شود . تکنولوژی سیستم نظارتی در امکاناتی که ارائه می‌دهد و چگونگی نصب دوربین مداربسته فالکن موثر است .

مداربسته فالکن : مشخص کردن تعداد دوربین‌های

نوع دوربین با توجه به اینکه قرار است دوربین در چه مکانی نصب شود تعیین می شود . نوع دوربین داخل اتاق با دوربینی که قرار است از بیرون ورودی به ساختمان را تحت پوشش قرار دهد کاملاً متفاوت است . به این دلیل که دوربین برای داخل اتاق از نوع این در انتخاب وبرای فضای بیرونی از اوت در انتخاب می شود . اگر این موضوع را در نظر نگیریدممکن است مشکلاتی بوجود بیاید . این مشکلات ممکن است در کوتاه مدت و یا دراز مدت خود را نشان دهند . به عنوان مثال دوربین مداربسته پس از مدتی با نفوذ رطوبت از کار بیفتد و یا بدنه آن با برخورد شاخه درختی که در طوفان شکسته آسیب ببیند .

  بیشتر بخوانید  :      تعمیر سشوار سایونا

فالکن : نصب هارد دوربین مداربسته

برای نصب دستگاه ضبط اول هارد را درون آن نصب می‌کنند و اتصالات را متصل می‌کنند .

نصب دوربین‌های مداربسته فالکن :

این مرحله شاید زمانبرتر از بقیه مرحله های نصب دوربین مداربسته فالکن باشد . چون تعداد دوربین‌ها ، محل قرارگیری و تنظیم هر کدام بر زمانی که صرف می‌شود تاثیر مستقیم دارد .

اتصال دوربین به دستگاه و آداپتور : ( کابل کشی سیستم مداربسته _ کابل کشی برق در نصب سیستم مداربسته)

اتصال مانیتور وبقیه تجهیزات :

تجهیزاتی مثل مانیتور ، میکروفن ، اسپیکر ، ماوس وتجهیزاتی هستند که براساس کاربرد و نوع سیستم‌های مداربسته فالکن  می‌توانند نصب نشوند . به طور مثال در بعضی از پروژه‌ها به گفته کارفرما با موبایل عکسها  را مشاهده می‌کنند و به مانیتور نیازی نیست .

اموزشگاه مهیاد برزین

تنظیمات دوربین مداربسته فالکن و دستگاه :

بعد از پایان نصب فیزیکی دوربین‌های مداربسته و دستگاه ضبط نیاز است تنظیمات عکس ، زاویه دید به صورت دقیق‌ انجام شود . تنظیمات ضبط ، زمانبندی ، چگونگی فعال شدن برخی قابلیت‌ها هم انجام می‌شوند . این تنظیمات در دو بخش است : بخش اول بعد از دیدن تصاویر دوربین های شاید نیاز باشد با گردش دوربین برای دید آنها تنظیم شود و یا تابش و تاثیرات نورهای محیطی به دوربین بررسی و سمت و سوی لنز دوربین کمی تغییر کند . بخش دوم : تنظیماتی است که از طریق دستگاه و منوی آن انجام می شود . در این بخش به تنظیماتی پرداخته می شود که تعریف دوربین روی دستگاه ، اماده سازی ضبط تصاویر در دستگاه ، تنظیمات چگونگی ضبط ، رنگ و وضوح عکسهامی باشد .