021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

دلایل خرابی جارو برقی سارکس

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

این دستگاه علاوه‌بر بهره‌مندی از قدرت و کیفیت بالا از امکانات بیشتری برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت دمنده اشاره کرد. گاهی با سری‌های مختلف جارو و تغییر قدرت مکش همچنان نمی‌توان برخی نقاط دسترس‌ناپذیر به‌ویژه زیر کابینت‌ها یا مبلمان را به‌خوبی جارو کرد ؛ اما با قابلیت دمنده در جاروبرقی سارکس کافی است .

گنجایش بالای مخزن دستگاه از دیگر امکانات آن است و کیسه یا پاکت جارو دیرتر پر می‌شود؛ علاوه‌براین نشانگر میزان پرشدن مخزن نیز روی دستگاه تعبیه شده است که به کمک آن پی می‌برید که چه زمان به تعویض پاکت یا تخلیه‌ی کیسه‌ی دائمی نیاز دارید . لوله‌ی این جاروبرقی نیز تلسکوپی بوده و از کلید تنظیم مکش هم برخوردار است . روی سری پارویی یا نازل هم کلید پایی تنظیم حالت پارویی قرار گرفته که برای جاروکشی سطح فرش و سرامیک قابل‌تغییر است . از دیگر قابلیت‌های جاروبرقی سارکسمی‌توان به فیلتر خروجی قدرتمند آن اشاره کرد .

 دلیل روشن نشدن جاروبرقی سارکس :

اشکال در مسیر الکتریکی جاروبرقی : در این شرایط باید جاروبرقی سارکس را تعمیر کنید و یا برد آن را تعویض کنید . واگر مدار های الکترونیکی جاروبرقی دچار ایراد شده است باید جاروبرقی سارکس را تعمیر و چک کرد.

  بیشتر بخوانید :        تعمیر ماکروفر بلک اند دکر

ایراد در موتور جاروبرقی : موتور جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی می باشد که در صورت وجود مشکل در موتور جاروبرقی جاروبرقی روشن نمی شود و دچار ایراد می شود . موتور نیم سوز شده_ موتور جاروبرقی سوخته باشد یا داغ کرده باشد . میتواند از دلایل ایراد در موتور جاروبرقی سارکس باشد .

ایراد در سیم جمع کن : اگر سیم جمع کن دارای مشکل باشد امکان دارد جاروبرقی سارکس روشن نشود .

داغ شدن بیش از حد جاروبرقی : در صورت خراب شدن ترموستات جاروبرقی سبب داغ شدن بیش از حد جاروبرقیسارکس می شود .

نبود برق در پریز جاروبرقی سارکس : اول از برق داشتن پریز که سیم به آن وصل می شود مطمعن شوید . بهتر است در صورت روشن نشدن جاروبرقی سارکس یک پریز برق دیگر را امتحان کنید .

سوختن کلید روشن و خاموش جاروبرقی سارکس : یکی از این مشکلات خراب بودن کلید روشن و خاموش است . سوختن و یا ایجاد مشکل در صفحه روشن و خاموش جاروبرقی سارکس ممکن است منجر به روشن نشدن جاروبرقی سارکس شود .

اموزش تعمیر لوازم خانگی

اتصالی کردن یا قطع شدن سیم رابط جاروبرقی : در این صورت تعویض سیم جاروبرقی مشکل می شود . اگر مشکل از سیم جاروبرقی باشد باید مراقب باشید تا دچار برق گرفتگی نشوید .

علت ضعیف بودن مکش جاروبرقی سارکس :

 پربودن کیسه جاروبرقی : کیسه را تخلیه کرده و اگر از نوع پارچه‌ای است در فاصله زمانی معین آن را بشویید تا گرد و غبار از منفذ‌های پارچه خارج شوند .

مسدود شدن لوله جاروبرقی : اگر وسایلی مثل پارچه و پلاستیک در آن‌ها گیر کرده ان را خارج کنید . در بررسی لوله‌های مکنده همیشه به تمیز نمودن برس اصلی جاروبرقی توجه زیادی داشته باشید . 

کثیف شدن فیلتر جاروبرقی : در اجزاء مکانیکی جاروبرقی به اهمیت فیلتر اشاره زیادی میشودومدام نسبت به تمیز کردن فیلترجاروبرقی سارکس اقدام کنید .

  بیشتر بخوانید :        علت خرابی قطعات رباتیک

صدای زیاد جاروبرقی سارکس :

خرابی پروانه : جاروبرقی را بازکرده و پروانه را چک کنید و در صورت خرابی به تعویض پروانه خراب اقدام کنید .

خرابی بلبرینگ یا بوش : خرابی بلبرینگ و بوش باعث می‌شود آرمیچر قطب هسته درگیر شود از این جهت صدای خشنی در کارکرد موتور به گوش می‌رسد . آن‌ها را چک کنید و یاطاقان خرا را عوض کنید .

خراب شدن نگهدارنده لاستیکی : در ماشین‌هایی مثل  جارو برقی که سرعت زیاد موتور لرزشی شدیدی را در بدنه ایجاد میکند بین قطعات مختلف از رابط‌ها یا نگهدارنده‌های لاستیکی استفاده می‌کنند . 

کم شدن قدرت موتور جاروبرقی سارکس :

 اگر موتور جاروبرقی نیم سوز شده باشد قدرت آن کم میشود . خرابی در بلبرینگ و یاتاقان نیز در میزان قدرت جاروبرقی تأثیرگذار هستند . کثیفی در کلکتور نیز از علتهای مهم کم شدن قدرت جاروبرقی سارکس است که با استفاده از بنزین آن را تمیز و ایراد را رفع کنید .

بهترین اموزش تعمیرات لوازم خانگی

علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن جاروبرقی سارکس :

اتصال کوتاه بین سیمهای رابط : سیمهای رابط را تست کنید و جعبه ترمینال را نیز بررسی کنید و مشکل را رفع کنید .

خراب بودن کلید قطع و وصل : کلید را در صورت نیاز تعمیرکنید و یا آنرا عوض کنید .

سوختن موتور : در اثر کار یکسره و مرور زمان امکان دارد عایق روی سیم‌های موتور از بین رفته و سیمهای آن به یکدیگر اتصال کوتاه کنند . بعد از تشخیص ایراد آنرا بازپیچی یا تعویض سیم پیچ کنید .