021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

راه اندازی انواع دوربین مدار بسته مهیاد برزین

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

راه اندازی انواع دوربین مدار بسته مهیاد برزین یکی از لوازمی هست که امروزه بیشتر از گذشته مورد توجه واستفاده قرار گرفته. ازسازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی تا افراد عادی جامعه نصب دوربین مداربسته را از نیازهای اولیه کسب وکار خود می دانند. بدین جهت کار آموزان با گذراندن دوره دوربین مدار بسته به صورت کاملا عملی درآموزشگاه مهیاد برزین براحتی می توانند درامد زایی کنند و وارد بازار کار شوند .

افرادی که علاقمند هستند تا در دوره آموزش دوربین مدار بسته شرکت کنند، می توانند با کسب اطلاعات لازم و گرفتن مشاوره اقدام به ثبت نام در این دوره نمایند. اموزشگاه مهیاد برزین در تلاش است که، دوره آموزش دوربین مدار بسته را به صورت کامل و بی نقص برگزار کند تا کار آموزان بدون هیچ مشکلی بتواند در بازار کار به درامد زایی برسند و با مجوز رسمی فعالیت نمایند .

خصوصیات و مزایای شرکت در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته

شما با تمامی دوربین ها و انواع دستگاه های ضبط آشنا هستید ؟

  • درمدت زمان کوتاه دوره تمام میشود و شما خیلی زود به درآمد میرسید و  میتوانید از تجارب چندین ساله اساتید استفاده کنید .
  • تجربه ای که یک فرد باید در طی یک دوره چند ماهه یا یک ساله با انجام چندین پروژه مختلف به دست بیاورد را شما در مدت زمان کوتاهی بدست می آورید و به راحتی بعد از اتمام کلاس به عنوان یک فرد با تجربه می توانید در بازار کار وارد شده  و درامد زایی کنید و کسب درآمد بسیار بالایی داشته باشید .
  • شما میتوانید برای گرفتن پروژه پیشنهادهایی بدهید تا کارفرما برای بستن قرارداد همکاری و اجرای پروژه متقاعد شود .

و در طریقه محاسبات مقدار کابل کشی و استفاده از چه نوع مارک و برندیبا مشورت شما کار را پیش ببرد .

 که تمامی این موارد ذکر شده در آموزشگاه مهیاد برزین در دوره دوربین مداربسته به صورت کامل و مفصل تدریس خواهد شد .

مراحل نصب دوربین مدار بسته

در مراحل نصب دوربین مداربسته اولین کاری که پس از بستن قرارداد همکاری و انتخاب اجناس مورد نیاز پروژه  انجام میدهید .

بررسی میدانی و یا همان بازدید از محل جهت پیدا کردن بهترین مکان برای نصب دوربین ها است. شما پس از بستن دوربین ها باید اقدام به کابلکشی از بهترین و کوتاه ترین مسیر به سمت دستگاه ضبط تصاویر انجام دهید. چنانچه در طول مسیر کابل ها در نما و در رویت باشد  از داکت و یا فلکسی (که در ورود آب مقاوم هست) باید استفاده کنید . پس از انتقال تمامی کابل های تصویر و برق که در دوربین های آنالوگ و HD از کواکسیال ترکیبی استفاده می شود و در دوربین های IP  از کابل های شبکه یا همان CAT  استفاده می شود به دستگاه ضبط تصاویر حالا باید دستگاه رو آماده کرد. در دستگاه ها فضای ذخیره سازی داخلی ندارد که با اضافه کردن یک هارد با ظرفیت دلخواه ( البته بستگی به پشتیبانی دستگاه نیز دارد) و فرمت کردن هارد دستگاه شروع به ضبط می نماید .

آموزش نصب دوربین مدار بسته

اینکه دستگاه به صورت دائم یا در زمان های خاص ضبط کند بستگی به تنظیمات زمان بندی و یا نوع ضبط دارد که در اموزشگاه مهیاد برزین به صورت کامل این موارد تدریس میشود .

همان ‌گونه که گفته شد، اولین مرحله آموزش دوربین مداربسته، مربوط به آشنایی با انواع دوربین‌های مداربسته است. دوربین‌های مداربسته را براساس فاکتورهای مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد .

 از مهم‌ترین دسته‌بندی‌های دوربین مداربسته، دسته‌بندی براساس تکنولوژی است. بر این اساس، دوربین‌های مداربسته به دو نوع تحت شبکه و آنالوگ تقسیم می‌شوند .

  • دوربین‌های آنالوگ اکثرا به وسیله کابل کواکسیکال به دستگاه ضبط متصل می‌شوند
  • دوربین‌های آنالوگ قیمت بسیار کمتری دارند، اما امکانات و قابلیت‌های این دوربین نیز کمتر است
  • انواع دوربین های مورد استفاده در صنعت دوربین مدار بسته

ما در انتخاب و نصب دوربین مداربسته به 3 آیتم کلی دقت و توجه می کنیم یکی که مهم ترین هم هست کیفیت لنز می باشد که رابطه مستقیم با بودجه ما دارد و 2 آیتم دیگر زاویه دید و عمق دید که در نوع ساختار دوربین ها بستگی دارد .

  بیشتر بخوانید :    آشنایی با شغل دوربین مدار بسته

در دوربین های مداربسته ما معمولا از انواع دوربین ها استفاده می کنیم مثل دوربین دام DAME ، بولت BOLLET  ، مخفی PINHOTT ، صنعتی BADACAME  ، PTZ اسپیددام (چرخشی با موتور داخلی) که پرکاربردترین آنها دوربین دام می باشد زاویه دید واید یا همان پهنای دید گسترده دارد که در نتیجه هر چه زاویه دید دوربین افزایش پیدا میکند عمق دید دوربین کم می شود و یا برعکس هز چه زاویه دید کم باشد یا تله باشد عمق دید افزایش می یابد که در دوربین های بولت BOLLET  از این قابلیت استفاده شده است .

در بعضی از موارد جهت فیلم برداری بدون رویت یا دیده شدن دوربین از دوربین مخفی یا همان PINHOLL استفاده می شود .

در بعضی از موارد امکان استفاده از دوربین دام و بولت نمی باشد چون زاویه دید بیشتر از دوربین دام می خواهیم در این موارد از نمونه دوربین های صنعتی BADYCAME  استفاده می شود. این نوع دوربین ها لنز ندارند. باید جداگانه لنز تهیه شود و بعضی از این لنزها به صورت دستی قابلیت تله و واید را به ما می دهند که با نام لنزهای VARY FOCAL  می شناسیم ولی در بعضی از موارد این دوربین های کنترل از راه دور با قابلیت زوم بالا و چرخش 360 درجه به کمک ما می آیند .

اموزش تعمیر دوربین مدار بسته

در بازار با نام دوربین های PTZ یا همان اسپیددام می شناسیم. این دوربین ها قابلیت برنامه ریزی به صورت نقطه ای  ویا چرخش 360 درجه بدون توقف را دارند .

در تمام دوربین های دوربین های نام برده شده دید در شب که با اصطلاح IR  معرفی می شود وجود ندارد. در دوربین های بولت و دام دید در شب وجود دارد که در شب به فیلم برداری و ضبط کمک می کند ولی در دوربین های مخفی به دلیل دیده شدن و در دوربین های صنعتی و PTZ  به دلیل قرار گرفتن لنز این دوربین ها در پشت تلق و شیشه باکس و کاور حذف شده است.(به دلیل انعکاس نور در لنز)

تمامی موارد ذکر شده با توضیحات تکمیلی در دوره آموزشی نصب دوربین مداربسته آموزشگاه مهیاد برزین برگزار می گردد.