021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت های خرابی ماشین لباسشویی

آموزشگاه تعمیرات لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از محبوب ترین لوازم خانگی برای اکثر افراد محسوب میشود . استفاده از لباسشویی در مکان عمومی و منازل از اهمیت بسیاری برخوردار اند . ماشین لباسشویی همان دستگاهی است که در منازل های ما وجود دارد و وظیفه آن  شستن لباس های کثیف می باشد . اما در ماشین‌ های لباسشویی قطعات بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام به طور جداگانه با یکدیگر کار خاص خود را انجام می دهند .

خرابی شیر برقی لباسشویی :

شیر برقی لباسشویی از قطعات مهم لباسشویی می باشد که وظیفه انتقال آب به درون دستگاه برعهده دارد .  شیر برقی لباسشویی در اثرات خرابی برخی قطعات شامل موتور لباسشویی ، هیدروستات ، مشکل اتصالات ، عدم توجه به ظرفیت مخزن ، خرابی چرخ دنده ها دچار خرابی میشود که در صور ت ایجاد مشکل در این قطعه باید این قطعات را برسی نماییم .

شیر برقی از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی متشکل شده است . هر یک از این دو بخش به طور خاصی دچار خرابی می شوند . خرابی بخش مکانیکی شیر برقی شامل کیپ شدن فیلتر، پارگی لاستیک ، ایجاد مشکل در اهرم می باشد . که باید مورد بررسی قرار بگیرد .

بیشتر بخوانید :     علت های خرابی چرخ گوشت کاخلر

علت سر و صدای لباسشویی :

علت سر و صدای بسیار لباسشویی ممکن است به علت خرابی موتور این دستگاه است .  موتور لباسشویی در عوامل مختلفی قرار گرفته و همچنین به دلیل استفاده و کارکرد طولانی مدت این موتور احتمال خرابی و فرسوده شدن این قطعه بسیار زیاد می باشد . موتور ماشین لباسشویی یکی از مهمترین بخش این دستگاه بوده و مراقبت از آنها باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود . ایجاد سر و صداهای زیاد و غیر معمول از لباسشویی از نشانه های خرابی این قطعه بوده و بهتر است به سرعت آن را تعمیر نمایید . ایجاد مشکل و ایراد در اتصالات برق لباسشویی هم ممکن است باعث خرابی موتور لباسشویی شود .

بهترین آموزش تعمیر لباسشویی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست ؟

علت کار نکردن لباسشویی به دلایل بسیاری نیز می باشد . علت روشن نشدن لباسشویی شامل بسته نبودن درب این دستگاه ، خرابی کلید پاور ، خرابی برد لباسشویی ، خرابی پمپ تخلیه ، خرابی میکروسوئیچ و..از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی می باشند که باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شوند .

قطع شدن برق :

یکی از دلایل اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی  ایجاد اختلال در برق می باشد . بعضی مواقع ممکن است به دلیل قطع برق در خانه یا مشکل در سیستم برق لباسشویی ، قادر به روشن کردن آن نباشید .  همچنین در برخی مواقع ، فیوز های  لباسشویی ممکن است سوخته باشند و باعث قطع برق و عدم روشن شدن لباسشویی شوند .

مشکلات الکترونیکی و مکانیکی :

ممکن است برد ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد و باعث روشن نشدن دستگاه شود . در این صورت ، بهتر است برد را بررسی نموده و مشکل را با تعویض و یا تعمیر آن برطرف نمایید . همچنین رطوبت داشتن و یا آبخوردگی برد لباسشویی هم باعث ایجاد مشکل در این دستگاه میشود . برخی از قطعات لباسشویی ممکن است دچار خرابی شوند و عملکرد دستگاه را مختل کنند . برای مثال، ممکن است برنامه ‌های کنترلی یا سیستم موتور دچار مشکلاتی شده باشند .

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی :

همچنین ممکن است پمپ لباسشویی دچار مشکلاتی شده باشد . که احتمال دارد آب ، به شکل غیر مرتب و چکه کنان وارد دستگاه شما بشود. جهت برطرف کردن این مشکل باید در قدم اول برای حفظ امنیت خودتان لباسشویی را از برق بکشید ، به علت این که در زمان تعویض کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با سیم های برق کار خواهید داشت .

دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی چیست؟

موقعی که آب به داخل دستگاه ورود پیدا می‌کند ممکن است قطعات درونی لباسشویی به خوبی کار نکنند و سیم پیچی داخلی دستگاه دچار اتصالی شود که در باعث سوختن برد میشود . همچنین ممکن است برف گرفتگی اتفاق بیافتد و باعث آتش سوزی دستگاه شود که در نتیجه آن برد می‌سوزد که در این صورت برد باید تعویض شود . همچنین استفاده مداوم از لباسشویی و قرار گیی در محیط مرطوب باعث خرابی برد لباسشویی میشود .

بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی

جای گذاری نادرست ماشین لباسشویی :

نصب مناسب لباسشویی از مهم ترین اقداماتی است که در نحوه‌ی عملکرد لباسشویی و مراحل شستشوی بی‌صدا آن تاثیر دارد . اگر ماشین لباسشویی بر روی سطح صاف تراز نباشد ، در حین شستشوی لباس ها باعث به لرزش و سر و صدا در لباسشویی می‌شود.

برای برطرف کردن این مشکل باید ترا‌ز بودن ماشین لباسشویی است. که باید از تماس کامل هر چهار پایه‌‌ی ماشین لباسشویی بر روی سطح زمین مطمئن شوید .  برای بررسی تراز‌ بودن ماشین لباسشویی می‌توانید از یک تراز استفاده نمایید و میزان صافی ماشین لباسشویی روی سطح زمین را چک کنید .