021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت های خرابی چرخ گوشت کاخلر

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

یکی از لوازم پر استفاده وپر کاربرد که در تمامی منازل مورد استفاده افراد قرار میگیرد چرخ گوشت می باشد . با چرخ گوشت راحتی چرخ کردن مواد غذایی و گوشت ها برای افراد بسیار راحت شده و استفاده از این دستگاه در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است . 

چرخ گوشت کاخلر یکی از چرخ گوشت های با کیفیت در بین بقیه چرخ گوشت ها می باشد . چرخ گوشت ها در هر برند ومدلی که باشند با استفاده طولانی مدت که از این دستگاه میشود با کند شدن و فرسودگی قطعات این دستگاه می باشد که باید آن ها را تعمیر و تعویض نمود . زیرا در صورت برطرف نکردن این مشکل باعث ایجاد مشکل در دیگر قطعات چرخ گوشت میشود و باعث از کار افتادن کلی این دستگاه میشود . چرخ گوشت به دلیل کارکرد بالایی که از آن میشود دچار خرابی میشود .

خرابی های چرخ گوشت شامل :

کند شدن چرخ گوشت ، روشن نشدن چرخ گوشت ، صدای زیاد چرخ گوشت ، بیرون نریختن گوشت از چرخ گوشت ، خرابی کلید های چرخ گوشت ، خشک شدن گوشت در درون دستگاه ، خرابی موتور و…از خرابی های رایج چرخ گوشت ها می باشند که موجب خراب شدن دیگر قطعات این دستگاه هم میشود .

  بیشتر بخوانید  :       آموزش مفاهیم بازار جهانی فارکس

علت روشن نشدن چرخ گوشت :

ابتدا باید چرخ دنده های چرخ گوشت را بررسی نماییم ممکن است چرخ دنده های چرخ گوشت دچار سابیدگی یا شکستگی شده باشند که این مورد یکی از دلایل اصلی صدای بلند دستگاه میباشد که با تعویض قطعه مشکل دستگاه برطرف می‌شود . همچنین یکی دیگر از مهم ترین علت ایجاد صدای چرخ گوشت یاتاقان زدن موتور می باشد که باید ان را عوض نماییم . اگر مشکل از چرخ دنده های چرخ گوشت نبود ممکن است مشکل از مونتاژ اشتباه قطعات دستگاه باشد که علاوه برآسیب جدی به چرخ گوشت می‌تواند موجب صدای بلند آن شود . سپس اگر مشکل از این موارد نبود به سراغ پروانه های خنک کننده چرخ گوشت میرویم ممکن است به دلیل هرزشدن پروانه‌های خنک کننده دستگاه چرخ گوشت سر و صدا ایجاد کند . چرخ گوشت مانند هر دستگاهی بعد از استفاده طولانی یا بر اثر ضربه خوردن دچار خرابی میشود که باید ان را بررسی نماییم .

آموزشگاه عیب یابی چرخ گوشت

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت :

یکی از مشکلات و خرابی های چرخ گوشت جرقه زدن موتور این دستگاه می باشد که دلایل گوناگونی هم دارد . ایجاد اتصالی ویا اصطکاک درچرخ گوشت موجب میشود موتور این دستگاه جرقه بزند . همچنین ویبره ، رطوبت زیاد و فرسودگی کموتاتور اورلود و…می‌تواند ازدلایل جرقه زدن موتورچرخ گوشت باشد . که باید مورد بررسی قرار بگیرد .

علت روشن نشدن چرخ گوشت و عیب یابی چرخ گوشت :

روشن نشدن چرخ گوشت دلایل بسیاری نیز دارد و بروز این مشکل یکی از نگران کننده  مشکل چرخ گوشت برا تمامی افراد می باشد . ابتدا باید اول به سراغ برق این دستگاه برویم . ممکن است روشن نشدن چرخ گوشت به دلیل قطع شدن برق منزل ، خراب شدن پریز برق ، خرابی سیم دوشاخه ، خراب شدن دکمه پاور و…باشند .

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی همزن برقی الکترواستیل

اگر مشکل از این موارد نبود باید به سراغ قطعات این دستگاه برویم . ممکن است مشکل در خرابی اورلود ، ایجاد مشکل در موتور ، خرابی اتصالات داخلی و…..باشد که باید آن را بررسی و تعمیر نمود .

نچرخیدن چرخ حلزونی چرخ گوشت :

در زمانی که بدون هیچ مشکلی چرخ گوشت روشن میشود اما چرخ حلزونی آن نمیچرخد ممکن است به دلیل هرزشدن آرمیچر ان باشد همچنین خرابی چرخدنده وساییده شدن آن موجب رخ دادن این اتفاق میشود . برای برطرف کردن این مشکل باید دستگاه ر خاموش کنیم و ارمیچر آن را در بیاوریم و سپس بررسی کنیم که دچار هرز شدگی نشده باشد . و بعد از بررسی آن چرخ دنده ها بررسی میکنیم و در صورت خرابی آن را تعویض می نماییم . و سپس باید مارپیچ داخل دستگاه را بررسی کنیم که دچار ساییدگی و هرزشدگی نشده باشد .

آموزش عیب یابی چرخ گوشت

گوشت چرخ شده در دستگاه خشک میشود :

اگر بعد از چرخ کردن گوشت متوجه شدید که گوشت خشک شده است ، دستگاه شما دچار خرابی شده است و باید آن را بررسی و رفع کرد . خشک شدن گوشت درفحال انجام چرخ کردن میتواند به سبب وجود اصطحکاک در دستگاه باشد . برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید از رختن گوشت یخ جلوگیری کنید زیرا باعث ایجاد این مشکل میشود و بعد میتوانید کمی روغن اضافه کنید و اندازه گوشت ها را در آن کم کنید .