021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت های خرابی یخچال فریزر رویال جنرال

آموزش عیب یابی یخچال ساید بای ساید

این محصول مجهز به برد لمسی دیجیتال می باشد که تنظیم دمای هوشمند لمسی و هشدار باز ماندن درب ، حالت مصرف اقتصادی از ویژگیهای این محصول است. عرض این یخچال 70 سانتی متر با ارتفاع 198 سانتی متر این یخچال با گنجایش کل 398 لیتر فضای مناسبی برای نگهداری و فریض مواد غذایی فراهم میکند .

یخچال فریزر این محصول بدون برفک بوده بخش فریزر مجهز یه فن گردش هوا و یخساز دستی است . این محصول با دربهای طرح فلت زیبا مجهز به ال ای دی نورانی زیر درب و دستگیره مخفی آبسردکن نیمه اتوماتیک و پنل لسمی و گنجایش بالا یک محصول اقتصادی زیبا و کار آمد بحساب می آید .

صدای زیادیخچال رویال جنرال :

خرابی فن : در کنار کندانسور یخچال رویال جنرال قرار دارد و موجب خنک شدن کندانسور میشود . اگر این فن ایرادی داشته باشد صدای بدی از پشت یخچال رویال جنرال به گوش میرسد . فن یخچال یا فن اواپراتور داخل یخچال قرار دارد و موجب می شود سرما به داخل یخچال رویال جنرال به گردش در بیاید . اگر صدا از داخل یخچال باشد یعنی فن اواپراتور ایراد دارد . باید کاور داخل یخچال باز شود و فن تعویض شود . خرابی فن اواپراتور موجب می شود که سرما سازی یخچال با مشکل همراه باشد . فن موتور یا فن کمپرسور که بغل کمپرسور قرار دارد بیشتر دچار خرابی می شود . در بعضی وقت ها اشتباهی صدای فن را به جای صدای موتور اشتباهی در نظر گرفته می شود و موتور را عوض می کنند .

  بیشتر بخوانید :        علت خرابی قطعات رباتیک

موتور : موتور یا کمپرسور یخچال رویال جنرال باید درشرایط استاندارد بالای 8 سال کار کند . پس از این مدت صدا دادن و تق تق کردن آن امری عادی است و بیانگر این است . اگر صدای تق تق یا خرخر از موتور شنیده شود لازم است که موتور عوض شودچون دیگر به کاری نمی آید . موتور یخچال وقتی کار می کند حالت لرزش به خود می گیرد . این لرزش توسط پیچ هایی که موتور را به بدنه یخچال سفت می کند گرفته می شود . اگر این پیچ ها سفت نباشند نمی توانند لرزش موتور را خنثی کنند و دلیل صدای زیاد یخچال می تواند این مورد نیز باشد .

علل برفک زدن یخچال رویال جنرال :

هوای خنک داخل یخچال فریزر جنرال استیل باید همواره در داخل اجزای گوناگون یخچال فریزر جریان داشته باشد . در شرایطی که این هوای خنک با هوای گرم یا مرطوب که از خارج یخچال فریزر وارد می شود ، برخورد داشته باشد ، در نقطه اختلاط این دو جریان ، برفک درست می شود . برفک ها در شرایطی که ذوب یا به اصلاح آب نشوند با گذشت زمان سخت شده و یخ می بندند که به یخ زدن درون یخچال فریزر می انجامد .

آموزش عیب یابی یخچال فریزر ساید بای ساید

اگر یخ زدگی به صورت یک پوسته نازک باشد می توانید با حوله یا دستمال آن را تمیز کنید و این نیز طبیعی است . اگر داخل پلاستیک مواد فریزر ، ذرات ریز برفک بود ، این برفک‌ها به خاطر رطوبت ماده غذایی بوده و اشکالی ندارد . اگر برفک شکل قطرات آب یخ زده ، روی دیواره داخلی فریزر و در سقف مشاهده کردید طبیعی است . اگر یخ زدگی بصورت یک تیکه به قطر یک سانتی متر یا نیم سانتی متر و یا بیشتر بود برای برطرف کردن آن می توانید با تعمیرگاه مجاز یخچال فریزر جنرال استیل ارتباط برقرار کنید .

علل خرابی موتور کمپسور یخچال رویال جنرال :

گرمای بیش از حد : موتور کمپرسور ها گرما تولید می‌کند ولی گرم شدن بیش از اندازه موتور کمپرسور و ایجاد گرما در اطراف کمپرسور و نبود فن تهویه موجب می‌شود که شما به تعمیر موتور یخچال فریزر جنرال نیاز داشته باشید و کمپرسور یخچال فریزر جنرال استیل شما خراب شود و از حرکت بایستد .

  بیشتر بخوانید :        تعمیر ماکروفر بلک اند دکر

آلودگی در موتور : از علت هایی که موجب خرابی کمپرسور می شود وجود آلودگی و گرد و خاک ، گرد و غبار و قطعات دیگری مثل لحیم کاری در موتور کمپرسور است . در موتور کمپرسور باید روغن و مبرد وجود داشته باشد و هیچ چیزدیگری در آن نباید وجود داشته باشد .

کمبود روغن کاری : اگر انجام نشود میتواند بر کارکرد کمپرسور تاثیر بگذارد و گرمای بیش از اندازه تولید شود و در نتیجه به دلیل گرمای بیش از اندازه موتور کمپرسور شما خراب شود .

ایراد در دکمه استارت : اگر کمپرسور شما خاموش می شود و دیگر کار نمی کند میتواند مشکل از صفحه کنترل کمپرسور باشد . این به این معنی است که فشار کمپرسور بیش از اندازه بوده و اضافه فشار دارد و منظور آن است که شما به تعمیر کمپرسور یخچال فریزر جنرال خود نیازدارید . کمپرسورها نیازمند مراقبت هستند و باید از آنها مراقبت کرد تا فشار درستی را تجربه کنند . بهتر است که فشار دستگاه خود را چک کنید بعضی اوقات کافی است که کمپرسور و قطعات آن را تمیز کنید و به نگهداری و مراقبت از آن بپردازید .

بهترین آموزش تعمیر یخچال فریزر

خنک نبودن یخچال : اگر دیدید که قسمت‌هایی از یخچال فریزر رویال جنرال خنک تر از قسمت ‌های دیگر می باشد و قسمتی دمای بیش از اندازه پایینی دارد باید برای تعمیر موتور یخچال فریزر تان اقدام کنید و آن را جدی بگیرید . بهتر است که برای تنظیم تست کمپرسور از یک متخصص که آشنا به این وسایل و تجهیزات الکترونیکی می باشد مراجعه کنید . البته تنها علت خنک نکردن یخچال فریزرمیتواند فقط کمپرسور آن نباشد و به تعمیر کمپرسور یخچال فریزر نیازمند نباشید اما توسط کارشناسان  یخچال فریزربررسی شود بهتر است .