021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عملکرد مایکروفر مونوگرام

اموزشگاه تعمیر لوازم خانگی

مایکروویوها از کاربردی ترین لوازم برقی در منازل می باشند که امروزه طرفداران زیادی دارد و در بین مردم بسیار محبوب می باشند . با داشتن مایکروفر دیگر نیازی به گاز نیست و میتواند به راحتی برای پختن و گرم کردن غذای خود با اشغال بخش کوچکی در آشپز خانه و محل کارها اقدام نمایید .

این مایکروفر ها مانند سایر لوازم خانگی بعد از مدتی دچار خرابی و مشکلاتی نیز میشوند که باید آن را بررسی کرده و مشکل را برطرف نمایید .

تعمیر علت روشن نشدن مایکروویو مونوگرام :

دلیل اصلی روشن نشدن مایکروویو مونوگرام ممکن است  به علت اتصال برق دستگاه مرتبط باشد . در مواقعی که دستگاه شما روشن نشد ، ابتدا به بررسی سیم برق این دستگاه بپردازید . اگر مشکل از سیم دستگاه نبود و هیچ مشکلی وجود نداشت احتمالا مشکل از دو شاخه برق دستگاه شما بالا می رود . در صورت خرابی میکروسوئیچ مایکروویو باعث ایجا روشن نشدن این دستگاه میشود . میکروسوئیچ ها در درب دستگاه ، وظیفه ی هدایت برق به تمامی نقاط دستگاه را بر عهده دارند . در صورت باز بودن درب مایکروفر اتصال برق موجود قطع میشود . در صورت ایجاد مشکل در فیوز سرامیکی دستگاهتان باعث روشن نشدن مایکروفر شما میشود . فیوز سرامیکی وظیفه ی محافظت از قطعات مختلف ماکروفر هنگام برقراری جرین شدید را بر عهده دارد .

علت روشن نشدن چراغ مایکروویو مونوگرام  و برطرف کردن آن :

ابتدا باید هنگام تعمیرات مایکروویو دوشاخه برق را از پریز بکشید . برای تعویض لامپ این دستگاه باید کاور رویی آن را در بیاورید .

  بیشتر بخوانید :        دلایل خرابی جارو برقی سارکس

وقتی حفاظ لامپ را بردارید ، می‌توانید لامپ مایکروفر را باز کنید و آن را تعویض نمایید . و سپس قاب محافظ لامپ را نیز جای گذاری کنید . بعد از بستن قاب روی ماکروفر ، کاور بدنه را جا بیندازید که فاصله‌ای نداشته باشد با بدنه تا کامل بسته شود و وقتی کاور را جا انداختید ، شروع به تست دستگاه نمایید .

علت عدم کارکرد فن خروجی مایکروویو مونوگرام :

اگر فن مایکروویو شما دچار خرابی شده است ممکن است مشکل از فیلتر چربی این دستگاه باشد . این فیلترچربی تمام چربی های موجود در هوای مایکروفر که هنگام پخت غذا ایجاد می شوند و بعد از مدتی می توانند مسدود شوند . گرفتگی فیلتر ماکروویو در کارکرد فیلتر شما مشکلاتی را ایجاد میکند و باید برای حل این مشکل فیلتر را تعویض و یا تمیز نماییم تا مشکل شما برطرف شود . اگر فیلترهای شما تمیز بود و نیاز به تمیز کردن و یا تمیزی نداشتن ممکن است ، موتور فن مایکروویو مشکلی وجود داشته باشددچار خرابی ها و یا مشکلاتی شده باشد . برای حل این مشکل باید متور را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید .

اموزش تعمیرات ماکروفر

بسته نشدن درب ماکروویو مونوگرام :

در صورت بسته نشدن درب مایکروفر و یا باز نشدن آن مشکل از قفل این درب می باشد . احتمال دارد اهرم قفل درب ماکروفر دچار خرابی و شکستگی شده باشد . همچنین با ایجاد مشکل در مونتاژ قفل درب نیز این مشکلات به وجود می آید . در صورت برطرف کردن این مشکل باید پنل مایکروفر را بررسی کرده و مشکلات را حل نمایید . همچنین باید برای سرویس این دستگاه نیز اقدام نمایید .  

علت کار نکردن گریل مایکروویو مونوگرام :

در صورت عدم عملکرد گریل مایکروفر باید قطعاتی که در خرابی آن نقش دارند را بررسی کرده و مشکل را حل نمایید . قطعاتی که  در خرابی گریل مایکروویو نقش دارند برد دستگاه ، المنت و ترموسات دستگاه می باشد . ابتدا باید بررسی کنید که مشکل از المنت ترموسات دستگاه می باسد یا خیر . و بعد از آن برد مایکروویو را بررسی و در صورت مشکل تعمیر کنید . به دلیل اینکه احتمال خراب شدن برد کمتر از سایر قطعات می باشد پس اول قطعاتی که احتمال بیشتری دارند را بررسی کرده و سپس برد این دستگاه را بررسی می نماییم .

  بیشتر بخوانید :         عیب یابی جارو رباتیک   

علت دود کردن مایکروویو مونوگرام :

دود کرن مایکروویو مونوگرام یکی از مشکلات رایج این دستگاه ها می باشد که برای برطرف این مشکل میتوانید به راحتی این مشکل را حل کنید . در صورت دود کردن مایکروویو مونوگرام باید در مواقعی که دستگاه در برق نمی باشد و گرم نیست اقدام کنید . برای برطرف کردن مشکل دود کردن مایکروویو دستگاه را تمیز نمایید  . و بررسی کنید که چیزی در داخل این دستگاه نباشد . میتوانید با آب و جوش شیرین و با یک پارچه تمام مایکروفر و بدنه آن و همچنین سقف این دستگاه را تمیز نمایید و بعد از چند دقیقه آن را روشن کنید و از آن استفاده نمایید .

علت نچرخیدن سینی مایکروویو مونوگرام :

علت نچرخیدن سینی مایکروویو شما ایجاد مشکلات و خرابی در متور درایو دستگاه شما میباشد . ممکن است مایکروویو شما روشن شود و غذا را گرم نمایید و هیچ مشکلی در آن وجود نداشته باشد اما سینی آن دچار مشکل شود و نچرخد که در این موقعیت غذای شما به طور یکنواخت گرم نمی شود . 

آموزشگاه تعمیرات ماکروفر

پس علت نچرخیدن سینی در مایکروویو شکستگی موتور درایو این دستگاه می باشد . موتور درایو چرخش سینی و سرعت لازم برای سینی را ایجاد می کند . اگر این موتور دچار شکستگی شده باشد باید آن را به سرعت تعمیر نمایید .

علت خرابی فیوز حرارتی مایکروویو مونوگرام :

فیوز حرارتی نقش ترموسات در لوازم برقی اجرا می‌کند و اجازه نمی‌دهد دمای دستگاه بیش از حد ممکن بالا برود . مایکروویو ها طوری برنامه ریزی شده اند که در صورت خراب شدن این قطعه ماکروویو شما روشن نمیشود . با بالا رفتن درجه حرارت بیش از حد ممکن باعث آسیب دیدن قطعات دیگر و وارد شدن خسارات زیادی به این دستگاه خواهد بود . بنابراین از دیگر دلایل روشن نشدن مایکروویو خرابی فیوز حرارتی میباشد .