021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی فن یخچال فریزر اسنوا

آموزش تعمیرات یخچال فریزر

در این مقاله عیب‌یابی فن دستگاه یا علت کار نکردن فن یخچال فریزر اسنوا را به اتفاق بررسی خواهیم کرد، همینطور چگونگی شناسایی نقص فنی که همچنان کار می‌کند را با ریزجزئیات به شما دوست داران این هنرآموزش خواهیم داد البته یخچال و فریزرهای مختلف بسته به مدل و سال تولید امکان دارد کمی این جزئیات متفاوت تر باشد .

تشخیص دادن خرابی فن یخچال یخچال فریزر اسنوا

سه فن در بخش خنک سازی و انتقال هوای سرد به یخچال به کار میروند که اختلال در هر کدام از ان‌ها مشکلات جدی را برای مجموعه قطعات یخچال به وجود می اورد و تعمیر کاران حرفه‌ای عموماً زمانی که متوجه عدم سرمایش دستگاه می‌شوند به اولین قطعاتی که شک می‌کنند، همین فن‌ها و بخش‌های ذکر شده در این قسمت میباشد.
فن‌های یخچال در انواع معمولی و ساید بای ساید عملکرد شبیح به همی دارند و تعمیر و عیب‌یابی ان‌ها فرق چندانی ندارد.
در اولین حالت فن به‌طور کامل از کار می‌افتد و به یکباره گردش هوا در دستگاه متوقف می‌شود که برطرف کردن این نقص تا حدودی تخصصی میباشد و مربوط به چهار نوع فن موجود در دستگاه دارد که در ادامه به شکل مفصل در این باره صحبت خواهیم کرد.

 بیشتر بخوانید :    آموزش قطعات یخچال فریزر

در حالت دوم ازکار افتادن فن داخل یخچال به صورت کامل نمیباشد اما گردش هوا سرد در یخچال از مقدار لازم کمتر میباشد و در زمان کارمجدد، فشار وارده روی فن بیشتر خواهد شد و با سر و صدا میباشد .

در سومین حالت امکان دارد فن بدون قطعی و هیچ استراحتی دائماً در حال کار باشد که فشار زیادی بر روی این قطعه کاربردی خواهد امد و مصرف برق را هم بالا می‌برد و صرفه اقتصادی نخواهد داشت .

فن کندانسور در یخچال فریزر اسنوا

فن کنداسور مهمترین فن به کار رفته در یخچال میباشدکه تاثیر مهمی در عملکرد کلی آن دارد. به فن کنداسور، فن خنک کننده هم میگویند .این فن ظاهری ساده دارد و از یک موتور و یک پره تشکیل شده است  و برق مورد نیاز خود را از موتور می‌گیرد .

اموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

این فن خارج از ساختمان کندانسور قرار داردو وظیفه ی خنک کردن را به عهده میگیرد  چنانچه فن کندانسور یخچال خراب شده باشد، یخچال سرما نخواهد داشت و داخل یخچال گرم میشود لامت دیگر این است که یخچال خیلی زود به زود، خاموش و روشن می‌شود .

فن اواپراتور یخچال فریزر اسنوا

دومین فن تعبیه شده در یخچال اسنوا ، فن تبخیر یا فن اواپراتور میباشد .کویل اواپراتور بیشتردر پشت محفظه یخچال فریزر قرار دارد و فن اواپراتور هم درست در جلوی آن قرار می گیرد .

از علائم خراب بودن فن اواپراتور این میباشد که، هنگامی  که کمپرسور مشغول به کار میباشد؛ در ناحیه‌ای از فریزر صدای ناهنجار به گوش میرسد و یا فرایند خنک شدن و یخ‌سازی یخچال زمان زیادی میبرد؛ در این حالت  شما می توانید با یک جابجایی کوچک در موقعیت مکانی این دستگاه، این صدا را برطرف کنید .

 بیشتر بخوانید :    آموزش سنسور دیفراست یخچال

مراحل و کارهایی که باید در تعمیر فن یخچال فریزر اسنوا انجام داد :

اول  یخچال را خاموش کرده و دو شاخه آن را از برق کشیده و بگذارید زمان کوتاهی سپری شود .

سپس مواد غذایی را خارج کرده بگذارید تمام یخ‌های یخچال فریزر آب و کاملا خشک شود .

بعد از آن تمام قفسه‌ها را بیرون بیاورید. در این هنگام اگر کار نکردن فن اواپراتور به علت یخ زدگی باشد، مشکل می‌تواند حل شود .

چنانچه این ایراد حل نشد، در اینجا باید فن‌ها را باز کنید؛ اما بستگی دارد که کدام فن ایراد داشته باشد که با توجه به مطالب بالا می‌توانید قطعه مورد نظر را تشخیص دهید .

اگر فن کندانسور یا فن کمپرسور آسیب دیده باشد باید پنل پشت یخچال را باز کنید تا به آن ها بتوانید دسترسی پیدا کنید .

آموزش تعمیر لوازم خانگی

اگر فن‌داخلی یخچال آسیب دیده باشد باید پنل داخل آن را باز کرده تا به فن داخلی دسترسی پیدا کنید و اگر فن اواپراتور معیوب شده باشد باید پنل داخل فریزر را باز کنید.

  بعد از این که به فن مورد نظر دسترسی پیدا کردید آن را از موتور جدا کنید. وحالا گیره هایی که فن را نگه میدارند را به همراه تیغه های فن جدا کنید. فن خراب را از محفظه بیرون آورده و فن جدید را جایگزین آن کنید .

حالا تیغه های فن را نصب کنید و با کمک گیره های نگهدارنده فن را در جای خود ثابت نگه دارید .