021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

مشکلات یخچال فریزر کلور

آموزش تعمیر یخچال فریزر

یخچال فریزر کلور در سه رنگ سفید چرمی ، سفید معمولی و استیل روانه بازار شده است و ارتفاع این محصول به ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد . عرض کلور به ۶۰ سانتی متر می‌رسد ، این محصول یک یخچال بزرگ با گنجایش بسیار مناسب است . با توجه به فضای ارائه شده برای نگهداری مواد غذایی ، این یخچال دارای حجمی مناسب برای استفاده در خانواده‌هایی با جمعیت بالا است .

ایراد های یخچال کلور :

مشکلات یخچال فریزر کلور به دو دسته مکانیکی و غیر مکانیکی تقسیم کرد .

مکانیکی: اختلال در کارکرد موتور و تزموستات می باشد . 

مشکل غیرمکانیکی : مثل شکستن جا تخم مرغی .

انواع مشکلات یخچال فریزر کلور :

  • سرمای کم یخچال
  • آب شدن محتویات داخل فریزر
  • آمدن صدای زیاد از داخل یخچال کلور
  • یخ زدن لوله های پشت یخچال فریزر کلور
  • یکسره کار کردن موتور بدون استراحت 

  بیشتر بخوانید :      معایب و مزایای کولر گازی بویمن

نشانه های سوختن موتور یخجال کلور:

داغ شدن کمپرسور : یکی از مهم ترین نشانه های سوختن کمپرسور یخچال فریزر ، داغ شدن کمپرسور دستگاه است . در زمانی که کمپرسور نیم سوز شده باشد و یا توان کافی برای به چرخش در آوردن گاز مبرد در مدار را نداشته باشد، نمی تواند سرمای کافی در یخچال فریزر ایجاد کند . از این جهت دستور قطع کار کردن برای کمپرسور از سمت برد فرمان صادر نمی شود ، و کمپرسور بیش از حد کار می کند و داغ می شود و گرمای زیاد ایجاد می کند .

نیامدن صدای کارکردن موتور : روزانه یک صدای ضعیفی یخچال بگوش میرسد این صدا به این معنا می باشد که موتور یخچال شما در حال کار کردن می باشد . اما اگر این صدا را برای مدتی نشنیدید امکان دارد کمپرسور یخچال فریزر شما خراب شده باشد . اگر صدای بلند یا یک صدای تند و تیز می شنوید ، اما مواد غذایی موجود در یخچال فریزر شما گرم شده است امکان دارد کمپرسور شما درست کار نکند . یا این که ممکن است این سر و صدا ها از قسمت های دیگری باشند ، که به هر حال نیاز به چک کردن دقیق دارد .

بهترین اموزش تعمیرات یخچال فریزر ساید بای ساید

داغ شدن محیط داخل یخچال کلور : اگر که کمپرسور بسوزد یخچال دیگر خنک نمی شود . این گرم شدن دمای داخل یخچال را از روی شل شدن مواد غذایی منجمد شده ی درون یخچال فریزر میتوانید متوجه شوید . در چنین وضعیتی برای پیشگیری از فساد مواد غذایی هر چه زودتر اقدام به تعمیر دستگاه خود کنید .

صدای زیاد زمان روشن شدن یخچال کلور : اگر که کمپرسور نتواند به درجه حرارت تعیین شده توسط ترموستات برسد ، کمپرسور هوا خاموش نمی شود و این موجب فرسودگی موتور و ایجاد سر و صدای بلند می شود . از آن جایی که یک کمپرسور به طور یکسره در حال کار کردن است ، پس فشار زیادی روی فن وارد می کند و سبب می شود تا فن به سر و صدا کردن بیوفتد .

بوی سوختگی یخچال فریزر کلور : درشرایطی که یاتاقان ها و رینگ ها نتوانند کارکرد صحیح خودشان را داشته باشند صدای غیر عادی ایجاد می کنند که باعث می شوند گرمای غیر عادی نیز ایجاد کنند . 

  بیشتر بخوانید :      تعمیر جارو برقی سایا

علت کم شدن سرمای یخچال کلور :

خراب شدن سیستم سرد کننده یخچال _تنظیم نبودن درجه یخچال فریزر- پایین بودن دمای آشپزخانه _ خراب بودن موتور یخچال _ خراب شدن سیستم دیفراست_ نداشتن گاز کافی_ خراب بودن برد الکترونیکی _ مسدود شدن سیکل تبرید_ درست وصل نشدن یخچال به برق شهری_خراب شدن نوار دور درب یخچال 

علت آب شدن محتویات داخل فریزر کلور :

باز و بسته کردن مداوم درب فریزر_  چیدن نامناسب مواد غذایی در یخچال کلور _ تنظیم نادرست دمای یخچال کلور_  ایراد در سنسور محیط و بقیه قطعات برودت‌ساز یخچال کلور _ انتخاب نادرست ظروف نگه دارنده مواد غذایی _ یخ زدایی نادرست یخچال فریزر کلور_  

اموزشگاه عیب یابی یخچال فریزر ساید بای ساید

علت صدای زیاد یخچال کلور :

تراز نبودن یخچال کلور _ خراب بودن موتور یخچال کلور _ دمپر خراب_ انبساط حرارتی یخچال کلور_ ارتعاشات_ ایراد در شیرآب کلور_ ایراد داشتن فن اوپراتور و خراب بودن کمپرسور_ ایراد داشتن فن کندانسور_ نو بودن یخچال و عدم تنظیم درست آن _ شکستگی پروانه های فن یخچال کلور_ خراب بودن  لولای درب یخچال کلور

علت یخ زدن لوله های پشت یخچال کلور :

نصب نادرست یخچال کلور_ گرفتگی لوله های هوای سرد_ تنظیم نبودن دمای یخجال کلور_ ایراد داشتن ترموستات_ کافی نبودن هوای اتاق ی آشپزخانه