021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

معرفی گاز تبرید R410A کولر گازی

بهترین اموزشگاه تعمیرات کولر گازی

یکی از گازهای سیستم تبرید که در سال‌ های اخیر در سیستم های تهویه مطبوع جدید از آن استفاده می‌ شود، Refrigerant gas R410 یا گاز R410a می توان نام برد که با نام تجاری پورون هم  شناخته می شود.این گاز مبرد آسیبی دربه لایه اوزون ایجاد نمی کند و به همین دلیل در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه قرارمتخصصان  گرفته است .

با وجود به اینکه بیشتر واحدهای تهویه هوای موجود در بازار به طور خودکار از گاز کولر R410A  استفاده می نمایند باز هم بهتر است قبل از خرید نوع گاز مورد استفاده در سیستم سرمایشی را مورد بررسی قرار گیرده . به نکته ای که میتوان به ان اشاره کرد این است که کمپرسورهایی از گاز مبرد R410 استفاده می‌ کنند که قادر هستند  40% قدرت خنک‌کنندگی بیشتر به نسبت  با مبرد گاز R22تولیدمیکنند. این مزیت دلیلی مهم برای عوض کردن و جایگزینی کمپرسورهای قدیمی با کمپرسورهای مبتنی بر گاز R410a می‌باشد . در صورتی که  کمپرسوری مبتنی برگاز R22 باشد و مبرد ان گاز R410a باشد موتور بیش از حد باررا تحمل  خواهد کرد و اورلود می‌گردد که این موضوع باعث می‌ شود که سیستم با مشکلو ایراد مواجه شود و بطور مداوم روشن و خاموش نشود و این مشکل فرآیند تولید سرمایشی را دچار ایراد خواهد کرد .

بیشتر بخوانید :             عملکرد شیر برقی کولر گازی

گازهای کولر گازی در درست کارکردن  کولرهای گازی و اسپلیت ها نقش بسیار زیادی را دارا میباشند. اهمیت  آن  در سرمایش  انواع کولرهای گازی به قدری زیاد است که اگر درست انتخاب نشود و یا وجود نداشته باشد، باعث به وجود امدن  مشکل واختلال در سیستم و کاهش ازحالت  گاز به مایع و مایع به گاز عملیات خنک سازی را انجام خواهند داد.

چرخه تبدیل در گازها تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، که گاز مبرد تمام یا فاسد شده باشد . زمانی که  گاز کولر گازی  فاسد شود باید به شارژ گاز آن اقدام شود  به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب مناسب گاز کولر گازی راهنمایی نماییم. اول عملکرد دقیق سیکل گازهای مبرد در کولرهای گازی را برای شما توضیح می دهیم.

آموزش تعمیر کولر گازی

کولرهای گازی از سه قسمت اصلی کمپرسور، اواپراتور و کندانسور تشکیل شده اند. که گازهای مبرد مناسب با کولر گازی اول وارد کمپرسور میشود و بعد از تبدیل شدن به مایع و از دست دادن گرمای اولیه به سمت کندانسور رفته تا در این  قسمت گرمای خود را از دست بدهد و خنک شود ودر آخر کولر گازی سرما را به محیط انتقال میدهد. لازم به گفتن  است که تمامی کولرهای گازی داری گازهای مخصوص به خود میباشند، که نوع گاز کولر به عواملی همچو نوع کولر و میزان فشار گاز بستگی دارد، که توسط شرکت سازنده آن مشخص میشود. باید در انتخاب گازهای کولر گازی دقت شود چون انتخاب نادرست ان باعث از کار افتادن دستگاه میشود.

بیشتر بخوانید :            وظیفه اواپراتور در کولر گازی

گازهای مبرد، انواع مختلفی دارند که هر کدام از این گازها  دارای ویژگی هایی چون  مزایا و معایب می باشند. تمام گازهای مبرد با حروف بزرگ R شروع می شود و در ادامه نام یا کد آنها اعدادی قرار می گیرند که نشان دهنده ترکیبات شیمیایی آن گازها میباشد.

در قسمت بالا انواع گازهای مورد استفاده در کولر های گازی را برای شما  بازگو کردیم . در بین این گازهای معرفی شده سه گاز در حال رقابت و مصرف هستند گازهای R22 و R410A و R134A جزو بهترین و پرمصرف ترین انوع گازهای کولر گازی به شمار می آیند. این سه گاز هر یک دارای ترکیبات ، ویژگی، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. از بارزترین مزیت هایی که باعث فرق گاز R134A با دو گاز دیگر می شود نقطه جوش پایین ان ، سازگار با محیط زیست و غیر سمی بودن ان میتوان اشاره کرد

اموزش تعمیرات کولر گازی

همین طور گاز R410A از گاز R22 بهتر و دارای سرمای زیادتری میباشد که برای لایه ازون خطر کمتری را دارد. گاز R22 از نظر اقتصادی هزینه کمتری دارد برای همین مورد استقبال افراد قرار گرفته است.گاز کولر گازی به هیچ عنوان نباید سمی باشد .

مواردی که گاز کولرهای گازی را شامل میشود را برای شما بیان میکنیم :

1-هزینه پایین خرید و نگهداری ان

2-گازی که انتخاب شده باید سازگار با محیط زیست باشد ویا حداقل آسیب به ان کم باشد.

3-گاز مبرد باید قابل اشتعال نباشد.

4- نقطه جوش پایینی داشته باشدو یا دارای سرمای بیشتری باشد.

5-جزو دسته گازهای پایدار باشد.