021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی سشوار لیز

اموزش عیب یابی لوازم خانگی

سشوار ها یکی از وسایل برقی کاربردی در بین افراد می باشد . البته این دستگاه در مراکز زیبایی روزانه مورد استفاده قرار میگیرد به همین دلیل خرابی و مشکلات این دستگاه هم بسیار است . سشوارها در انواع و مدل های مختلفی تولید شده است که هر کدام در صورت کارکرد طولانی مدت دچار خرابی هایی نیز می شوند .

از جمله خرابی ها و مشکلات رایج این سشوار ها شامل صدای ناهنجار موتور سشوار ، سشوار باد گرم ندارد ، خرابی المنت سشوار ، خرابی ترموسات سشوار ، سوختن موتور که باعث از کار افتادن سشوار میشود ، خرابی کلید سوار ، خرابی برد سشوار ، سشوار روشن نمیشود ، سشوار جرقه میزند ، خرابی آرمچیر سشوار شکستس پروانه سشوارو… می باشد .

 خرابی فیلتر سشوار :

 فیلتر با مکش هوا به داخل دستگاه باعث تولید باد گرم برای خشک کردن مو می باشد . در موقع انجام این کار سشوار ممکن است گرد و غبار هایی به داخل خود بکشد که با زیاد شدن آنها ممکن است دستگاه دچار خرابی هایی شود . در صورت ایجاد این مشکل باید فیلتر سشوار را تمیز کنید اگر مشکل با تمیز کردن فیلتر سشوار رفع نشد باید آن را تعویض نمایید .

  بیشتر بخوانید   :      تعمیرات ماشین لباسشویی وست پوینت

قرمز شدن و داغ شدن المنت سشوار لیز :

مهم ترین قطعه در سشوار ها المنت می باشد . اگر المنت سشوار داغ و یا قرمز شده باشد این قطعه نیم سوز شده است . به همین دلیل باید به آن توجه بسیاری کرد . با رخ دادن این مشکل دیگر سشوارتان مانند حالت قبل قادر به کارکرد نبوده و ضعیف تر عمل میکند . باید متور سشوار را بررسی کنید و آن را تعمیر نمایید . اگر مشکل از متورسشوار نبود پس مشکل از خود المنت می باشد . باید متور المنت را بررسی و عیب یابی نمایید .  

ترموسات سشوار لیز :

عملکرد سشوار ، کنترل جریان عبوری در مدار سشوار می باشد . وقتی سشوار لیز بیش از حد داغ شود قطعه ترموسات به طور اتومات مدا را قطع میکند و از بالا رفتن بیشتر دما و آسیب دیدن سشوار جلوگیری میکند . و بعد از اینکه سشوار خنک شد و دما کاهش یافت ، دوباره اجازه کارکرد به سشوار میدهد . 

اموزش تعمیرات سشوار

وقتی این قطعه دچار خرابی و آسیب دیدگی میشود ، حرارت و دمای داخل سشوار ممکن است به قطعات دیگر هم آسیب برساند . به همین دلیل باید این قطعه را تعویض کرد و قطعه جدیدی جایگزین آن نمود .

فیوز حرارتی سشوار لیز :

خراب شدن فیوز حرارتی یکی از مشکلات و خرابی های سشوار لیز می باشد . این قطعه با داغ شدن بیش از حد سشوار دچار خرابی میشود . همچنین با خرابی المنت سشوار ، اتصال برق ، داغ شدن بدنه های سشوار و… هم دچار مشکلات و خرابی هایی میشود . فیوز حرارتی دمای مطلوبی را برای سشوار تنظیم می نماید .

سشوار لیز فقط هوای سرد تولید میکند :

تولید سرمای سشوار لیز یکی از رایج ترین خرابی این سشوار ها می باشد که در صورت خرابی آن باید به سرعت آن را عیب یابی نماییم . یه دلیل آسیب دیدگی و یا شکستگی المنت گرمایشی می باشد ، همچنین ممکن است با وجود مشکل در مدار می باشد . 

  بیشتر بخوانید   :      نحوه تعمیرات ماشین ظرفشویی سام

همچنین علل تولید سرمای سشوار میتواند در اثر کار نکردن سوئیچ های روی دستگاه و جرقه داشتن در درون سشوار باشد که باید برای عیب یابی آن به سرعت اقدام نمایید . در صورت خرابی این قطعات باید آن ها را مورد بررسی قرار گرفته و به سرعت تعمیر کرد . چرا که در صورت تعمیر نکردن این قطعات در عملکرد دیگر قطعات هم مشکل به وجود می آید .

صدای زیاد سشوار لیز :

صدای ناهنجار سشوار باعث آزار اذیت میشود . صدای ناخوشایند سشوار ممکن است بر اثر ورود قطعه ای به درون سشوار و برخورد با فن صدا ایجاد شود . همچنین ممکن است سیم های سشوار در اثر برخورد با فن پروانه ای دستگاه این صدای ناخوشایند را ایجاد کند . در صورتی که صدای زیاد سشوار به دلیل ایرادات سشوار میباشد این ایراد را می‌توانید با تعویض بوش یا بیلبیرینگ‌های موتور برطرف نمایید .

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

ممکن است زغال‌های موتور ارتفاعشان کوتاه شده باشند و با افزایش جرقه موتور و برخورد آن‌ها با کلکتور در اثر حرکت‌های رفت و برگشتی صدای ناخوشایندی ایجاد کند ، در این حالت باید این زغال‌ها را عوض نمایید .

آرمیچر سشوار لیز :

آرمیچر از قطعات مهم و پر اهمیت در سشوار ها می باشند . این آرمیچر دارای قطعات سیم پیچ ، شفت و آهنربا می باشد . آرمیچر انرژی الکتریکی را به انرژی حرکتی تبدیل میکند . در داخل سشوار سیم پیچ که بر روی محور آرمیچر قرار دارد ، انرژی جنبشی را تولید میکند . با انجام این کار حرکت جریان برق از سیم پیچ انرژی به وجود می‌ آورد . این دستگاه دارای دو قطب می باشد . این قطب‌ها آهنربای درون سیم پیچ را دفع میکنند و با انجام این کار باعث تولید انرژی حرکتی می‌شود .