021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر مایکروفر کلترونیک

اموزشگاه عیب یابی ماکروفر

یکی از وسایل مدرن آشپزخانه است که امروزه تقریبا در بیشتر منازل وجود دارد . سرعت بالای طبخ غذا مهمترین دلیل استقبال از آن است . البته اگر خانم خانه شاغل باشد ، اهمیت استفاده از مایکروویو دو چندان هم می شود ؛ زیرا وقتی او خسته از محل کارش به خانه برمی گردد ، به جایاین که ساعت ها مشغول پخت غذا شود ، فقط چند دقیقه ای راصرف این کار می کند . 

علت روشن نشدن ماکروویو کلترونیک :

اگر که مایکروویو کلترونیک شما اصلا روشن نمی‌شود چند دلیل می‌تواند داشته باشد که یکی از آن‌ها قطعی پریز برق است ویکی دیگر اینکه دو شاخه برق مشکل داشته باشد و یا اینکه ماکروویو کلترونیک قفل کودک باشد و به راحتی روشن نشود و یکی از دیگر علت‌های آن استفاده از سه راهی باشد . برای مطمعن شدن از درست بودن پریز بهتر است دو شاخه را به پریز دیگری متصل کنید و اگر دیدید که ماکروویو باز روشن نشد می‌توانید دو شاخه را تعمیر کنید . اگر مشاهده کردید که بعد از روشن کردن ماکروویو فقط علامت ال را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد باید بدانید که قفل کودک است و با فشردن کلیدهای ریلس به مدت پنج ثانیه آن را غیر فعال کنید .

علت دود کردن ماکروویو کلترونیک :

دود کردن ماکروویو کلترونیک بعد از روشن کردن آن‌ها می‌باشد که دلیل آن کثیفی ماکروویو می‌باشد . راه برطرف کردن دود کردن مایکروویو کلترونیک این است که ماکروویو را تمیز کنید و هر گونه تیکه غذا که داخل آن مانده است را از آن خارج کنید و چربی‌های آن را پاک کنید .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش آشنایی با انواع ربات

برای پاک کردن ماکروویویک محلول با آب و جوش شیرین درست کرده و با استفاده از یک پارچه و همان محلول سقف و بدنه دستگاه را پاک کنید و بعد از ده دقیقه دیگر می‌توانید از مایکروویو کلترونیک خود استفاده کنی د.

نچرخیدن سینی ماکروویو کلترونیک :

این ایراد ناشی از خرابی شفت ماکروویو کلترونیک که در اثر قرار دادن جسم سنگین بر روی آن خراب می‌شود و کثیف بودن آن بر این اساس است که یک تکه غذا و یا تلم بار شدن چربی جلوی حرکت آن را گرفته و اجازه حرکت به آن را نمی‌دهد . راه حل این ایراد مایکروویو کلترونیک این است که اگر دلیل آن کثیفی میباشد باید تمیز شود و اگر که بر اثر سنگینی بار خراب شده است باید شفت زیر سینی عوض شود .

صدای زیاد ماکروویو کلترونیک :

دلیل صدای زیاد مایکروویو کلترونیک متفاوت است از کل این دلیل های کثیفی ریل زیر سینی ماکروویو کلترونیک است که اجازه حرکت به سینی را نمی‌دهد و سینی به سختی می‌چرخد و صدا تولید میکند . خراب بودن شفت ماکروویو کلترونیک که موجب اختلال در کارکرد ماکروویو کلترونیک می‌شود .

اموزش عیب یابی مایکروویو

گذاشتن مواد غذایی سنگین روی سینی ماکروویو کلترونیک که بازهم حرکت آن را سخت می‌کند و فعال بودن فن ماکروویو که فن در حال حرکت همیشه صدا می‌دهد می‌باشند . تمیز کردن ریل زیر سینی ماکروویو کلترونیک با استفاده از مواد شوینده مناسب از گذاشتن ظرف های  سنگین و یا غذای زیادی در ماکروویو کلترونیک خودداری شود .

علت روشن نشدن گریل ماکروویو کلترونیک :

یکی دیگراز موارد ماکروویو کلترونیک که باید به دلیل آن توجه کرد روشن نشدن گریل ماکروویو کلترونیک است که دلیل آن خرابی المنت و برد یا ترموستات ماکروویو است . اگر که شما بعد از روشن کردن ماکروویو کلترونیک خود دیدید که چراغ المنت آن روشن شده نشانه سلامت گریل دستگاه میباشد و اگر اینطور نبودایراد از بقیه قسمت‌های ماکروویو کلترونیک است .

  بیشتر بخوانید  :      عملکرد مایکروفر مونوگرام

علت جرقه زدن ماکروویو کلترونیک :

ازدلایل آن کثیفی ماکروویو کلترونیک و لب پر بودن ظرف هایی میباشد که داخلماکروویو کلترونیک میزارید سبب می‌شود که اشعه با آن قسمت برخورد کند و موجب جرقه زدن شود . یکی دیگر از دلیل های جرقه زدن ماکروویو کلترونیک استفاده از ظرف های فلزی است . اتصالی داشتن ماکروویو کلترونیک و یا آسیب دیدگی قطعات داخلی ماکروویو کلترونیک در اثر برخورد ظروف ، چاقو با سطح آن بهتر است دقت کامل داشته باشید که به ماکروویو کلترونیک خود ضربه وارد نکنید تا به آن خط و خش وارد نشود . از گذاشتن ظروف لب پریده داخل ماکروویو کلترونیک خودداری کنید و اگرایراد ماکروویو کلترونیک شما هیچ یک از علائم بالا نبود حتما اتصالی کرده است و باید تعمیر شود .

علت گرم نکردن ماکروویو کلترونیک :

از کل عیب یابی ماکروویو کلترونیک برای دلیل  گرم نکردن ماکروویو کلترونیک خراب بودن درب ماکروویو کلترونیک _چرب بودن بیش از حد غذا_ خراب بودن دیود ماکروویو کلترونیک_ کاهش کارایی ماکروویو کلترونیک در زمان اوج مصرف_خرابی ترانس‌های خازن_ ولتاژها و سیم ها است . با مولتی متر خراب های گفته شده  را چک کرده و در صورتی که سوخته باشند .

بهترین اموزش عیب یابی مایکروفر

آنها را عوض کنید با استفاده از مولتی متر اتصالات درب ماکروویو کلترونیک را بررسی کنید و در صورت قطع بودن اتصالات آن را متصل کنید . اگر ماکروویو کلترونیک شما چربی گرفته و کثیف شده باشد باید تمیز شود چون که چربی و کثیفی‌ها نمیزارند گرما درست پخش شود . یکی از اصلی ترین قطعات ماکروویو کلترونیک مگنترون می‌باشد که تولید کننده اشعه در ماکروویو کلترونیک است که گرما را تولید می‌کند ولی اگر دیود و قطعات دیگر ایراد داشته باشند موجب از کار افتادن مگنترون می‌شود . غذاهای چرب برای گرم شدن به زمان بیشتری لازم دارند و در صورت دیر گرم شدن آن  دلیل بر خرابی ماکروویو کلترونیک نیست .