021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر یخچال صنعتی کابینتی

آموزش تعمیر یخچال صنعتی

دربین یخچال های صنعتی مدل کابینتی یکی از رایج ‌ترین انواع یخچال ‌های صنعتی به حساب می آید . مجهز به قفسه و کشوهای مجهزی جهت قرار گرفتن محصولات موردنظر می ‌باشند . معمولاً حجم بسیار زیادی از محصولات و مواد غذایی را در خود جای می ‌دهند و کسانی که از این مدل یخچال ‌ها استفاده کنند ، قطعاً با کمبود فضا مواجه نخواهند بود . این کشو های موجود امکان قرار گرفتن مواد غذایی بیشتری را فراهم می‌ کند .

به همین دلیل با استقبال بسیار زیادی نسبت به مدل‌های ایستاده مواجه هستند . از نظر جنس درب به دو دسته درب استیل و درب شیشه ‌ای تقسیم می ‌شوند . شما می ‌توانید این نوع یخچال‌ ها را متناسب با فضای موردنظر در ابعاد گوناگون خریداری کنید . چرا که تولیدکنندگان برای مصارف گوناکون این یخچال را در ابعاد متنوع به تولید می ‌رسانند .

خرابی کمپرسور یخچال کابینتی :

 به دلیل گشادشدن سیلندر یا بر اثر جرم و یا از آب‌بند نبودن سوپاپ‌ها ممکن است کمپرسور یخچال به درستی کار کند . و نشانه‌هایی مانند فشار مکش زیاد ، بعد از خاموش شدن کمپرسور ، لوله مکش سیستم به سرعت گرم می‌شود ، یخچال قدرت سرد کنندگی ندارد و صدای تق تق در کمپرسور دیده می‌شود . دربیشتر اوقات با پدید آمدن این مشکل کمپرسور باید تعویض و یا تعمیر اساسی شود .

  بیشتر بخوانید :       نحوه تعمیر گوشی گلکسی s 9

نداشتن سرمای کافی یخچال صنعنتی کابینتی :

اولین دلیل برای این مشکل می‌تواند کمبود گاز یخچال کابینتی باشد . اگر گاز یخچال کابینتی تمام شده باشد ، باید آن را شارژ کنید . کم بودن یا تمام شدن گاز نشانه‌هایی دارد . وجود برفک ، کارکرد ممتد کمپرسو ر، یخچال سرمای خود را از دست می‌دهد و کم شدن آمپر دستگاه از این نشانه‌ها است . در این مواقع ؛ ابتدا با دستگاه‌های مخصوص نشت‌یابی ، محل نشتی را پیدا و آن را رفع کنید . سپس دوباره گاز دستگاه را شارژ کنید .

علت یخزدگی اوپراتور یخچال صنعتی کابینتی :

در حالت عادی اواپراتور یخچال نباید یخ بزند و این کاملا غیر عادی است . علت آن می‌تواند کمبود گاز یخچال یا خرابی ترموستات باشد . البته پر بودن بیش از اندازه داخل یخچال و نبود راه خروج و ورود هوا به داخل یخچال هم می‌تواند علت آن باشد . این امکان هم وجود دارد که نوارهای درب یخچال کابینتی خراب شده باشد و هوای خنک یخچال بیرون برود . 

بهترین اموزش تعمیر یخچال صنعتی

علت خالی شدن گاز یخچال صنعتی کابینتی :

خالی شدن گاز یخچال کابینتی به دلیل وجود یک یا چند نشتی در مدار است . پوسیدگی لوله‌های گاز و یا خرابی اتصالات لوله گاز به کمپرسور دلیل نشتی گاز یخچال صنعتی کابینتی میباشد . باید با دستگاه‌های مخصوص نشت‌یابی ، محل نشتی را پیدا کنید و آن را رفع کنید . سپس دوباره گاز سیستم را شارژ کنید .

علت یکسره کار کردن کمپرسور یخچال صنعتی کابینتی :

کی از دلایلی این مشکل خرابی درب یا لاستیک درب یخچال است و نشانه اصلی آن برفک زدن یخچال کابینتی می باشد . درب یخچال به خوبی ببندید و اگر نیاز به رگلاژ دارد حتما درب را رگلاژ کنید ، و اگر هم لاستیک‌های دور درب یخچال خراب یا خراب شده است آنها حتما تعویض کنید . البته خرابی درب یا لاستیک درب یخچال باعث یکسره کار کردن کمپرسور یخچال نمی‌شود .

  بیشتر بخوانید :          اموزش عیب یابی شیائومی پوکو x 3       

یکی از دلایل مداوم و پشت سر هم کار کردن کمپرسور ، مشکل در خازن موتور یخچال است که باید آن را تعویض کنید . البته اگرکه آمپر مصرفی دستگاه بالا رفته باشد ، یعنی کمپرسور یا موتور یخچال اورلود شده است ، باید آن را عوض کنید یا تعمیر کنید .

علت دیرروشن شدن کمپرسور یخچال صنعتی کابینتی:

دلیل اصلی این مشکل حجم زیاد گاز یخچال است . حجم زیاد گاز در کمپرسور نشانه‌های زیادی دارد. مثل: لوله مکش سیستم تا کمپرسور برفک می‌زند ، آمپر زیاد می‌شود ، فشار تخلیه زیاد می‌شود و صدای کمپرسور زیاد می‌شود . برای حل این مشکل مقداری از حجم گاز یخچال را کم کنید .

علل یخزدگی لوله کمپرسور یخچال کابینتی صنعتی :

در صورت زیاد بودن مقدار گاز لوله برگشت کمپرسور یخ می‌زند . این کارسبب شکستن سوپاپ‌ها می‌شود . یکی دیگر از علت‌های این یخ‌زدگی ، خرابی ترموستات است .

آموزشگاه عیب یابی یخچال صنعتی

دستگاه مقدار سرما را نمی‌تواند تشخیص دهد و اتومات کمپرسور یخچال صورت نمی‌گیرد .

مشکلات دما در یخچال صنعتی کابینتی :

بعضی مواقع دلیل خنک نشدن یخچال صنعتی مشکلات دما میباشد . برای تعمیر بتدا فاصله بین یخچال و دیوار را بررسی می کند . بسیار مهم است که یخچال را کمی از دیوار دور نگه دارید تا هوا به جریان بیفتد . اگر فاصله بین یخچال و دیوار مشکلی نداشته باشد ، تکنسین واشر یخچال را بررسی می‌کند . امکان دارد واشر یخچال به دلیل باز و بسته شدن مکرر ، فرسوده شده باشد . تکنسین واشر را مهر و موم می‌کند تا در یخچال محکم بسته شود .