021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه تعمیر یخچال فریزر بست جنرال

بهترین اموزش تعمیرات یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل برقی برای هر فردی می باشد . این یخچال ها شبانه روز در حال کارکرد هستن به همین دلیل تعمیرات این وسیله هم زیاد شده است . این یخچال ها شامل خرابی هایی از جمله خرابی کمپرسور ، کمپرسور سرمای کافی تولید نمیکند . خرابی یخساز یخچال ، خرابی آبسردکن ، رونش نشدن یخچال ، ایجاد صدای ناهنجار ، یخ زدگی لوله ورودی ، داغ کردن موتور ، برفک زدن یخچال ، یخچال سرما کافی تولید نمیکند ، خرابی فن یخچال می باشد .

یخ زدگی لوله کمپرسور :

خرابی ترموسات باعث یخ زندگی لوله کمپرسور میشود . یخچال اندازه سرما را نمیتوند تشخیص دهد و اتومات کمپرسور یخچال انجام نمیشود . همچنین در مواقع افزایش مقدار گاز لوله کمپرسور دچار یخ زدگی میشود . در مواقعی که این اتفاق می افتد ،  سوپاپ یخچال دچار شکستگی میشود .

اواپراتور یخچال بست جنرال :    

در مواقعی که اوپراتو یخچال برفک میزند ، باید مقاومت آن را بررسی کنید . میتوانید با یک اهمتر مقدار مقاومت آن را بررسی کنید . ترموفیوز حرارتی ،  اگر برق المنت توسط برد قطع نشود و المنت در مدار می ماند و دمای اواپراتور بیشتر از 70 درجه افزایش می یابد . سنسور دیفراست روی لوله اواپراتور نصب خواهد شد و موقعی که برفک ها آب شدند ، به برد گزارش می دهد .

  بیشتر بخوانید   :       علت های خرابی کولر گازی اسپیلت آرتمن   

نشت آب یخچال بست جنرال :

در مواقعی که لوله های آب سردکن دچار خرابی هایی شده اند و یا دچار انسداد لوله های تخلیه شده اید ، آب یخچال نشت خواهد کرد . در بعضی مواقع هم شکستگی و ضرب دیدگی سینی تخلیه آب باعث نشتی آب از یخچال میشود . در بعضی مواقع هم یخچال نتواند عملیات دیفراست و آب کردن برفک ها را به خوبی انجام دهد باعث نشتی آب از یخچال میشود .

خاموش شدن ناگهانی یخچال :

خاموش شدن ناگهانی یخچال نشانگر این است که یکی از قطعات این دستگاه دچار خرابی و مشکلاتی شده است . دلایل اتومات نبودن یخچال جنرال ممکن است وجود مشکلات در قطعات ین دستگاه باشد . همچنین ممکن است بر اثر دمای محیط اطراف باشد . پس باید یخچال در جای خنک و دور از نور افتاب قرار گیرد . همچنین علت خاموش شدن ناگهانی این دستگاه باز و بست زیاد درب یخچال است . همچنین با گذاشتن غذای بسیار داغ در داخل این دستگاه باعث کاهش عمر مفید یخچال میشود .

اموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید

یخچال روشن نمیشود :

روشن نشدن یخچال از دلایل زیادی برخوردار است . روشن نشدن یخچال به خرابی ترموسات ، ایجاد مشکل در اتصال برق (بریدگی سیم ) ، ولتاژ کم ، سوختگی فیوز ، خرابی کلید کنترل سرما مربوط می باشد .

 یخ زدگی لوله ورودی :

ابتدا ورودی آب به مخزن یخساز را بررسی نمایید . اگر فشار آب کم بود پس حتما آب قبل رسیدن به مخزن در نقطه‌ای دچار یخ زدگی شده است . بعد از باز کردن پیج‌ها می‌توانید به شیر ورودی یخساز دسترسی پیدا کنید و آب منجمد شده را با سشوار به حالت مایع در بیاورید .

یخچال سرما تولید نمیکند :

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که یخچال فضا کافی داشته باشد و مواد غذایی باعث مسدود شدن دریچه ها نشده باشد . میکروسوئیچ درب را چک نمایید ، تنظیمات بخش کنترل دما را بررسی نمایید ، فن اوپراتور را تست کنید ، لوله تخلیخه را چک نمایید ، اطمینان حاصل کنید نشت مبرد در سیستم وجود نداشته باشد ، کویل‌های کندانسور را بررسی و تمیز نمایید ، لاستیک دور درب را بررسی نمایید .

  بیشتر بخوانید   :       آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی هیوندای

خرابی موتور یخچال بست جنرال :

در صورت خرابی موتور یخچال باید قطعات مرتبط با آن را بررسی کرده و مشکل را پیدا کنید . در موقع خرابی موتور قطعاتی از جمله فن کندانسور ، ترموفیوز ، رله اورلود ، سیم های برق کمپرسور ، انسداد و مسدود شدن لوله مویی ، سیم کشی ما بین برد و کمپرسور ، خرابی برد الکترونیکی دچار مشکل شده و باعث آسیب رساندن به متور یخچال شده است .

سر و صدای یخچال بست جنرال :

ابتدا باید بررسی نماییم که یخچال بر روی سطحی صاف قرار داشته باشد . ممکن است مشکل صدای گوش خراش یخچال از تراز نبود آن باشد پس آن را در مکانی صاف قرار دهید . با بررسی تراز بودن یخچال  اگر صدای آن قطع نشد احتمال دارد که مشکل از کمپرسور یا فن یخچال باشد . که باید آن را بررسی و تعمیر نمایید . همچنین تراز نبودن یخچال باعث بسته نشدن درب یخچال هم میشود .

اموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

بسته نشدن درب یخچال :

همانطور که گفتیم بسته نشدن درب یخچال ممکن است از تراز نبود یخچال بر روی سطح زمین باشد . همچنین در صورت بسته نشدن درب یخچال بر اثر کهنه شدن لاستیک دور درب هم  می باشد و ممکن است به خوبی به دنه های یخچال نچسبد . همچنین ممکن است حجم مواد غذایی بالا باشد و باعث بسته نشدن درب شود .