021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت های خرابی کولر گازی اسپیلت آرتمن

آموزش تعمیر کولر گازی

کولرگازی آرتمن این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا حتی در شرایط گرم و مرطوب تابستان ، فضای خنک و دل‌انگیزی را تجربه کنید . این محصول با این ظرفیت بالا ، می‌تواند حتی فضاهای بزرگ و گسترده را نیز به راحتی خنک کند . یکی از ویژگی‌های برجسته این مدل کولر گازی ، استفاده از تکنولوژی اینورتر است .

این تکنولوژی پیشرفته باعث کاهش مصرف انرژی کولر گازی در طول زمان می‌شود . در عین حال ، با کاهش نوسانات دمایی ، این تکنولوژی به حفظ دمای یکنواخت در فضا کمک می‌کند . با توجه به طراحی کم حجم و ظریف این مدل ، می‌توانید از ظاهر زیبا و مدرن آن در فضای خانه یا محل کار خود لذت ببرید . موتور روتاری این کولر گازی به خوبی با تکنولوژی اینورتر تلفیق‌ شده‌ است . موتور روتاری با کارایی بالا ، علاوه بر افزایش عمل‌کرد کولر گازی ، باعث افزایش طول عمر آن هم می‌شود . با استفاده از این موتور کولر گازی به سرعت به حالت عمل‌کرد کامل می‌رسد و  بدون وقفه کار می‌کند .

علت خنک نکردن کولر گازی آرتمن :

ظرفیت نامناسب : موقع خرید حواستان باشد که اندازه قدرت اسپلیت باید متناسب با متراژ محیط باشد در غیر این صورت نه تنها خروجی مناسبی از دستگاهتان نمیگیرید بلکه به دستگاه فشار زیادی وارد خواهد شد .

  بیشتر بخوانید   :       اموزش آشنایی با گوشی گلکسی A 52      

کثیف شدن فیلتر اواپراتور : یکی دیگر از دلیل های خنک نکردن اسپلیت ، کثیف شدن فیلتر اواپراتور میباشد . مسدودی این فیلتر از عبور هوای خنک شده جلوگیری میکند و نمی‌گذارد که کولر گازی محیط را درست خنک کند .

گرفتگی کویل‌های کندانسور : وظیفه گرفتن هوای گرم و انتقال آن از محیط داخل به بیرون را بر عهده دارند . در نتیجه گاز خنک شده دوباره به چرخه سیستم سرمایشی باز خواهد گشت . به این معنی که اگر کویل‌های کندانسور کثیف شده باشند ، گرمای جذب شده آن طوری که باید خارج نمی شود و محیط هم به طور مناسب خنک نخواهد شد .

خراب بودن خازن : خازن‌های استفاده شده در کولر اسپیلت کاربردهای مهمی دارندیکی ازآن‌ها فرمان دادن به کمپرسور برای روشن شدن است؛اگرکه خازن خراب باشد این وظیفه به خوبی انجام نخواهد شد و باد خنکی از آن نمی آید .

نشتی و کمبود گاز : کمپرسور و گاز مبرد درون آن ، وظیفه گرفتن گرما و خنک کردن محیط را بر عهده دارند . اگر گاز اسپلیت کم شده یا نشتی داشته باشد دستگاه خنک کننده بازدهی مناسبی نخواهد داشت .

آموزش تعمیرات کولر گازی

جای نامناسب کندانسور : محل قرار گیری کندانسور کولر گازی باید طوری باشد که از یک طرف جریان کافی هوا به آن برسد و از طرفی دیگر گرما به راحتی به محیط بیرون برود در غیر این صورت محیط درست خنک نخواهد شد .

دلیل روشن نشدن کولرگازی آرتمن :

ابتدا باید جریان برق ورودی را چک کنید چون قطع بودن برق ساختمان ، خرابی پریز ، خرابی دوشاخه جزو دلایلی میباشند که سبب روشن نشدن کولر گازی آرتمن می شوند . اگر این موردها را چک کردید و مشکلی نداشت صدرصد( خراب بودن یا سوختگی برد _ اختلال در کمپرسور کولرگازی آرتمن _ سوختن سیم ها) مشکل از این قطعات است .

دلیل چکه کردن آب از کولرگازی آرتمن :

دلیل این ایراد کمبود گاز در کمپرسور ، برفک زدن اواپراتور ، گرفتگی و سوراخ بودن شلنگ دریم باشد که با عیب یابی کولرگازی آرتمن مشخص خواهد شد . حواستان باشد در صورت وجود مشکلی در سیستم تهویه مطبوع ، عملیات عیب یابی کولر گازی اسپلیت آرتمن باید هرچه زودتر انجام شود تا آسیبی به دیگر قطعات نرسد . در غیر این صورت کل دستگاه در معرض خطر خواهد بود . نشتی آب میتواند به دیگر قطعات نیز صدمه بزند .

  بیشتر بخوانید   :       آموزش تعمیرات گوشی شیائومی MI 11      

دلیل باز نشدن دریچه کولرگازی آرتمن :

بسته بودن دمپر _ یخزدایی _ تنظیم بودن دستگاه روی حالت گرمایش از دلایل بازنشدن دریچه کولرگازی آرتمن میتواند باشد .

دلیل آتش گرفتن سیستم تهویه مطبوع کولرگازی آرتمن :

 این اتفاق به دلیل سیم‌کشی نادرست رخ می‌دهد و برای پیشگیری از آن نیاز است از کابل‌های باکیفیت و مرغوب برای دستگاه استفاده کنید . در زمان آتش گرفتن دستگاه کولرگازی آرتمن و برای عیب یابی کولر گازی اولین مسئله چک کردن سیم‌ها است . به اضافه این که اکیداً توصیه می‌شود پیش از ایجاد هرگونه اتفاق ناگوار با نصب درست و رعایت اصول ایمنی از ایجاد چنین حوادثی جلوگیری کنید .

اموزش تعمیرات کولر گازی

دلیل صدا دادن کولر گازی آرتمن :

صدا دادن کولرگازی آرتمن نشان‌دهنده وجود عیب جدی در سیستم سرمایشی میباشد . این صداها به دلیل های مختلفی از دستگاه خنک کننده به گوش می رسند که بارزترین آن‌ها خراب بودن پروانه فن، شل شدن قطعات، خراب بودن بلبرینگ ، کمبود گاز ، کثیف شدن فیلترها و اواپراتور ، خراب بودن بلوور است .

علت آمپر کشیدن کمپرسور اسپیلت آرتمن :

 کمبود گاز در کمپرسور ، خرابی سیم‌پیچ ، خرابی خازن ، کثیف شدن کندانسور و خرابی شیر برقی بارزترین دلایلی میباشند که موجب آمپر کشیدن کمپرسور کولر گازی آرتمن می‌شوند .