021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی مایکروویو شارپ

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

امروزه مایکروفر‌ها یکی از وسایل ضروری و مهم در تمامی خانه‌ها و همچنین ادارات تبدیل شده اند . مایکروفر یک وسیله برقی است و امکان خرابی آن با استفاده بسیار و مکرر پس از مدتی هست که باید دلایل خرابی این دستگاه را بررسی نموده و سپس آن را عیب یابی کرد .

مایکروفر یکی از وسایل مهم و پر کاربرد در هر خانه ای می باشد که دچار خرابی هایی از جمله خاموش شدن ناگهانی ، یکسره شدن فن مایکروفر ، قفل شدن درب ، خرابی متور فن ، مشکل جرقه زدن و…می باشد .

خاموش شدن ماکروفر شارپ :

خاموش شدن ماکروفر در حین کارکر یک اتفاق بسیار ناراحت کننده می باشد . خرابی قفل درب مایکروفر منجر به خاموش شدن ناگهانی این دستگاه می باشد . پس ابتدا باید از درستی قفل درب اطمینان حاصل کنید . اگر مشکل از قفل درب ماکروفر نبود ممکن است در متور فن مشکلاتی پیش آمده باشد همچنین ممکن است تاچ پد دستگاه دچار خرابی شده باشد . علاوه بر این مشکلات و خرابی ها ، ممکن است خاموش شدن ناگهانی در اثر اتصال برق یا خرابی خازن اتفاق افتاده باشد .

ماکروفر صدا میدهد :

ماکروفر در حین کارکرد هیچ گونه صدایی نمیدهد .  اگر این دستگاه صداهایی ایجاد کرد دچار خرابی شده و نیاز به تعمیرات دارد . صدای بلند مایکروفر میتواند نتیجه مشکلات بسیاری از جمله حجم بسیار غذا بر روی سینی مایکروفر و ایجد صدای آن ،  خرابی موتور ، کمک کننده غلتکی و یا فن باشد .

  بیشتر بخوانید :       تعمیر یخچال صنعتی جزیره ای

که باید آنها را تعمیر و یا تعویض نماییم . اگر مایکروفر هنگام کارکرد صدا ایجاد می‌کند ممکن است به عواملی مانند خرابی موتور سینی درایو یا همان موتور کف دستگاه است که در حین چرخش در اثر سایش و پارگی صدا ایجاد می‌کند و همچنبن یک قطعه دایره‌ای‌شکل است که سینی دستگاه روی آن می‌چرخد .

قفل شدن درب ماکروفر :

اولین دلیل قفل شدن درب ممکن است به دستگیره ی درب مربوط باشد که با ید ان را به صورت مداوم و مکرر کنترل و در صورت شکستی تعویض نمایید . همچنین ممکن است بروز این مشکل به ایرادات چفت یا ضامن درب مرتبط باشد . سومین دلیل مربوط با ایجاد مشکلی در فنر درب است که حتما باید بررسی شود . همچنین یکی دیگر از عوامل بروز خرابی در این بخش می توانیم به قلاب درب اشاره کنیم ، این قلاب از جنس پلاستیک است و به راحتی دچار آسیب می شود .

اموزشگاه تعمیر لوازم خانگی

موتور فن ماکروفر :

اصلی‌ترین منبعی که باعث می‌شود فن کار نکند موتور فن میباشد . این قطعه وظیفه ی گردش هوا از طریق سیستم خروجی را برعهده دارد . ابتدا باید مایکروفر را از برق در آورید . موتور فن معمولا پشت  مایکروفر نزدیک به بالا است .سپس باید کاور موتور فن را در بیاورید و با دست آن را بچرخانید . اگر نچرخید ، باید آن را تعویض کنید . اگر چرخید آن را با یک مولتی‌متر امتحان نمایید . اگر موتور هیچ رسانندگی نداشت باید آن را تعویض نمایید .

 کار نکردن موتور گردان ماکروفر :

وجود خرابی در موتور گردان ماکروفر به عواملی مانند  سینی گردان ماکروفر صدای بدی داشته باشد احتمال بروز مشکل در موتور محرک می باشد . در واقع ماکروفر با استفاده از کوپلر که به وسیله موتور میچرخد برای چرخش سینی شیشه‌ای کمک می‌گیرد . 

  بیشتر بخوانید  :       مدیریت مالی در فارکس

از این‌رو با شنیدن صدای ساییده شدن موتورباید آن را تعویض نمایید . بعد از کشیدن دستگاه از پریز برق لازم است تا موتوری را که در کف مایکروویو است و به وسیله سیم و پیچ فیکس شده ، خارج کنید آن را با متور جدید تعویض کنید .

تعمیر یکسره کار کردن فن ماکروفر :

در صورت خرابی یکی از اجزای برد دستگاه این اتفاقات بروز می دهد که باید بررسی شود . اما قبل از اینکه برنامه ماکروفر شروع به عملکرد کند و تنها با زدن دو شاخه به برق فن شروع به کار میکند . عملکرد فن در حین گرم کردن غذا و حتی تا چند دقیقه بعد از کارکردن مایکروفر عادی میباشد . همچنین ممکن است مایکروفر پس از اتصال به برق به صورت خودکار شروع به گرم کردن کند و فن نیز به صورت یکسره کار بکند .

اموزشگاه تعمیرات ماکروفر

مشکل جرقه زدن در مایکروفر :

استفاده از ظروف فلزی در مایکروفر مانند قاشق و چنگال و .. ممنوع می‌باشد زیرا باعث جرقه زدن میشود و ظرف شما نباید هیچ گونه فلزی در خود داشته باشد . استفاده از فویل‌های آلومینیومی در داخل مایکروفر نیز باعث ایجاد جرقه زدن دستگاه در حین کار میشود . همچنین ممکن است از بین رفتن رنگ بدنه داخلی باعث جرقه زدن این دستگاه شود . اگر مشکل از این موارد نبود آنتن سر لامپ مگنتران دچار مشکل شده و باید تعویض شود .