021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

مدیریت مالی فارکس

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در جهان می باشد . این بازار جهانی نرخ تبدیل ارز را برای همه ارزها تعیین می کند . بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی در جهان است که بسیاری از تاجران موفق در آن فعالیت دارند و روزانه معاملات عظیمی در آن انجام می شود .

این بازار مالی ، غیرمتمرکز و به صورت اوتی سی است و شرکت یا مجموعه‌ مستقلی آن را اداره نمی‌کند و از مجموعه‌ای از سیستم‌ها و پلتفرم‌های کامپیوتری در سراسر دنیا درست شده است . بازار فارکس این امکان را برای موسسات بزرگ ، دولت‌ها و سرمایه‌گذارهای بزرگ و کوچک فراهم کرده تا به راحتی به مبادله‌ ارزهای رسمی باشند . این مبادلات در حقیقت بین بانک‌های گوناگونانجاممیشود و معامله‌گرها هم از آن سود می‌برند .

مدیریت مالی در فارکس :

یک استراتژی برای مدیریت معامله هاصورت گرفته در حساب معاملاتی یک معامله گر است . به عبارت ساده ، مدیریت سرمایه ، اندازه معامله بعدی شما با آن باز شود را تعیین می کند . به طور کلی مدیریت سرمایه جهت دستیابی به رشد آرام سپرده و در نتیجه محدود کردن حداکثری زیان، استفاده می شود . مدیریت پول نمی‌تواند بر نرخ موفقیت معاملات شما اثربزارد . ولی می‌تواند زیان‌های احتمالی را در صورت رخ دادن سری معاملات زیان اور کم کند . بیشتر معامله گران بر جستجوی نقاط ورود و خروج تمرکز می کنند و نقش اولیه را به مدیریت پول وصل میکنند . آنها این کار را به درستی انجام می دهند .

  بیشتر بخوانید :       آموزش برنامه نویسی رباتیک

چون مدیریت پول قادر به تبدیل استراتژی بازنده به یک استراتژی برنده نیست . ولی اگر موفق به کسب درآمد شوید مدیریت پول برای شما مهم و ضروری خواهد بود .

روش های مدیریت سرمایه در فارکس : لات سایز ثابت- درصد ثابت سپرده- افزایش لات سایز- مارتینگل-انتی مارتینگل- نیمه مارتینگل می باشد .

 لات سایز ثابت در فارکس :

این روش مدیریت پول میتواند فقدان کامل مدیریت پول باشد . هنگامی که سپرده شما زیاد میشود، با اندازه بسیار کم وارد بازار میشوید و  پتانسیل استراتژی معاملاتی خود را از دست خواهید داد . این روش برای بیشتر معامله گران ، بیش از حد کافی است . چون به رشد حساب معاملاتی آنها منجر نمی شود . این یک آمار ناراحت کننده میباشد .

آموزش بازار مالی فارکس

درصد ثابت سپرده در فارکس :

 هر بار که معامله ای را باز می کنید اندازه لات را به گونه ای سفارشی می کنید که در صورت شکست معامله درصد مشخصی از سپرده را از دست خواهید داد.معامله گران معمولا 2٪ از سپرده های خود را در یک معامله محافظه کارانه و تا 10٪ در معاملات تهاجمی تعیین می کنند . نکته مثبت در مورد درصد ثابت این است که رشد سپرده و همچنین کاهش سرمایه را در نتیجه یک سری معاملات باخت ، در نظر می گیرد . اگر تعداد معاملات برنده و بازنده برابر باشدحساب متحمل ضرر می شود . بیشتر معامله‌گران این روش را خیلی دوست ندارند ، چون دائماً باید اندازه لات معامله را محاسبه کنند . برای محاسبه لات سایز معاملات با این روش از ماشین حساب لات سایز استفاده کنید .

افزایش لات سایز درفارکس :

این روش ساده است و نیازی به محاسبات ریاضی ندارد . علاوه برآن  رشد سپرده را در نظر می گیرد . نقطه ضعف آن این است که استفاده از حد ضررهای گوناکون منجر به درصد کاهش های گوناگون در سپرده می شود . همین کار در مورد اندازه سودهای گوناگون است .

  بیشتر بخوانید :        تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات

مارتینگل در فارکس :

هر بار که یک معامله را با ضرر می بندید معامله بعدی را با لات سایز قبلی ضربدر یک ضریب مشخص معمولاً 1.4تا 2 باز می کنید.پس اگر معامله جدید سودآور باشد به شما این امکان را می دهد که به سود برسید و ضرر ناشی از معامله قبلی را نیز پس بگیرید . اندازه آخرین معامله بازنده به روش مارتینگل برابر با 100% حساب معاملاتی شما میباشد . از مزیت آن می توان به احتمال بالای یک معامله درست و موفق اشاره کرد .

آنتی مارتینگل در فارکس :

هر دفعه که سود می کنیم باید اندازه لات را بیشترکنیم . ولی اگر ضرر کردیم باید اندازه لات را به اندازه اولیه باز گردانیم . در زمان استفاده از این روش انتظار یک سری معاملات فوق العاده موفق و برنده را داریم .

اموزش صفر تا صد فارکس

ولی سپرده اولیه بیشتر برای صبر کردن تا انجام یک معامله بزرگ کافی نیست . مثل روش مارتینگل ، روش ضد مارتینگل هیچ نظم ریاضی مثبتی را نشان نمی دهد .

 نیمه مارتینگل در فارکس :

ما هر بار که یک معامله بازنده انجام می دهیم ، اندازه لات را با یک مقدار مشخص افزایش می دهیم و برای هر معامله برنده آن را کاهش می دهیم . با استفاده از نظم ریاضی ، سود اضافی ایجاد می کند . اگر زمانی برسد که اغلب معاملات ضرر کنند سپرده کافی برای باز کردن یک معامله جدید نخواهد بود . در زمان سری معاملات برنده نیز سود را تا جایی  که میتواند کاهش می دهد . چون اندازه لات بسیار کوچک خواهد شد .