021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی چرخ گوشت تکنو

بهترین اموزش تعمیرات لوازم خانگی

یکی ازموضاعات قابل توجه استراتژی در محصولات تکنو قیمت پایین و استفاده از برنامه‌های از قبل طراحی شده و تبلیغاتی است که انجام می‌دهند.این شرکت برای گوشی‌های خود سیستم عاملی را که از قبل ارائه کرده است استفاده می‌کند.این یکی از عوامل مهمی است که در کشورهای غربی اهمیت دارد شرکت تکنواعتقاد دارد در سراسر جهان محبوب است ولی اینطور نیست . پس از چند بررسی و خواندن نظرات به این نتیجه رسیدیم که این شرکت مورد توجه کابران زیادی قرار نگرفته است .

علت کار نکردن چرخ گوشت تکنو :

از مهمترین مشکلاتی که برای استفاده کنندگان از چرخ گوشت امکان دارد به وجود بیاید این است که چرخ گوشت آنها کار نکند دلیل های  زیادی است که می تواند باعث ایجاد این مشکل شود مثل :

خرابی اورلود : یکی از دلایلی که می تواند باعث شود چرخ گوشت تکنو شما روشن نشود این است که اورلود خراب شده باشد . برای تست کردن اورلود می توانید از اهم متر استفاده کنید اگر اورلود خراب شده بود آن را تعویض کنید .

خرابی موتور چرخ گوشت : موتور چرخ گوشت از قسمت های مختلفی مانند آرمیچر ، هسته و زغال و غیره تشکیل شده که اگر هر کدام از این قطعات خراب شود باعث خاموش شدن چرخ گوشت خواهد شد . در صورت روشن نشدن چرخ گوشت این قطعات را بررسی کنید .

  بیشتر بخوانید :      نصب دوربین مدار بسته اسکم

نرسیدن برق به چرخ گوشت : اگر چرخ گوشت شما روشن نشد  باید پریز برقی که دستگاه را به آن وصل کردید را بررسی کنید و از سلامت آن مطمعن شوید اگر پریز سالم بود از قطع نبودن برق و یا اتصال کابل به پریز برق مطمئن شوید .

دلیل صدای زیاد چرخ گوشت تکنو :

  • صدای زیاد چرخ گوشت می‌تواند به دلیل خراب شدن موتور چرخ گوشت باشد .
  • گاهی امکان دارد بلبرینگ های دستگاه خراب شود و این مشکل باعث بروز صدای زیادی در چرخ گوشت تکنو خواهد شد .
  • اگر پروانه خنک کننده موتور با مشکل برخورد کرده باشد و شل شده باشد باید آن را در جای خود محکم کنید تا سر و صدای چرخ گوشت از بین برود .
  • خالی شدن گریس می تواند باعث سر و صدا در چرخ گوشت شود در این صورت باید جعبه دنده دستگاه را باز کرده و گریس داخل آن را بررسی کنید اگر گریس خالی شده بود داخل آن را گریس نسوز بریزید .
آموزشگاه عیب یابی چرخ گوشت

علت بیرون نیامدن گوشت از چرخ گوشت تکنو :

گرفتگی منافذ خروجی چرخ گوش می تواند باعث پدید آمدن  این مشکل شود می توانید در هنگام شستن این قطعه ، با یک جسم تیز منافذ آن را باز کنید امکان دارد که تیغه چرخ گوشت کند شده باشد .                                    

اگر گوشت استخوان داشته باشد سبب می شود که حرکت آن هنگام خروج کند شده و با مشکل بیرون بیاید. باید از گوشت خالص برای چرخ کردن استفاده کنید .

علت جرقه زدن چرخ گوشت تکنو :

اگر در چرخ گوشت رطوبت باشد می تواند باعث جرقه در آن شود برای اینکه از این مشکل پیشگیری کنید نباید مواد خیس را داخل چرخ گوشت بریزییید . خراب شدن سیم پیچی چرخ گوشت هم می تواند باعث جرقه زدن دستگاه شود .

  بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر یخچال الکترواستیل

علت نچرخیدن حلزونی چرخ گوشت تکنو :

آرمیچر هرز شده است_ چرخ دنده خراب شده است _مارپیچ دستگاه چرخ گوشت ساییده شده است .

علت خارج شدن گریس از چرخ گوشت تکنو :

این مشکل می‌تواند به دلیل  ساییدگی واشر اتفاق بیفتد . اگر در چرخ گوشت شما واشر قرار ندارد شل شدن پیچ های جعبه دنده می‌تواند باعث بیرون آمدن گریس شود . برای برطرف کردن این مشکل اول جعبه دنده را باز کرده و پیچ هایی که داخل آن قرار دارد را سفت کنید .

علت پیچیدن گوشت به تیغه چرخ گوشت تکنو :

تیغه های چرخ گوشت کند شده است . اگر بین تیغه های دستگاه که گوشت بیرون می آید فاصله باشد این مشکل بوجود میاید . اگر مقدار چربی گوشت زیاد باشد باعث شود گوشت دور تیغه چرخ گوشت بپیچد .

 نگهداری درست چرخ گوشت تکنو :

  • در چرخ گوشت زیاد گوشت نریزید چون به موتور فشار می آورد .
  • برای بهتر چرخ شدن گوشت آنرا داخل یخچال بزارید تا کمی یخ بزند سپس چرخ کنید .
  • بعداز کار حتما قطعات دستگاه را داخ آب گرم گذاشته و با مایع ظرفشویی بشویید و بعد حتما آن را خشک کنید .
  • دقت کنید گوشت استفاده شده استخوان نداشته و چربی آن خیلی کم باشد .