021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی یخچال ساید بای ساید دیپوینت

اموزش تعمیر ساید بای ساید

شرکت دپوینت یکی از شرکت های بزرگ در تولید لوازم خانگی است و زیادی در بازار داشته تغییر اساسی در ساخت یخچالها بوجود آورده ، دپوینت در طراحی این مدل خلاقیتی عالی  به خرج داده است . از مهمترین خلاقیت آن در کنار هم قرار گرفتن هردو نوع یخچال ها یعنی هم یخچال و هم فریزر است که دارای ویژگی های عالی هستند . 

ویژگی یخچال دیپوینت :

آب کردن برفک اتومات هوشمند ، سیستم گردش هوای داخلی ، کنترل لمسی ، حفاظ منجمد کننده سریع ، حالت‌ منجمد کردن سریع و سرمایش سریع ، سیستم کنترل هوشمند دیجیتال دمای یخچال و فریزر ، مصرف انرژی کم ، سیستم قفل کودک ، یخساز اتومات ، مخزن متصل به آب شهری و گارانتی مدت دار می باشد .

جریان هوای چندگانه یخچال دیپوینت :

 دارای سیستم جریان هوای چندگانه است و این سیستم هوای سرد را در تمام قسمت های یخچال به طور مساوی پخش می کند و تمام مدت هوای داخل یخچال را یکنواخت نگه دارد و پس از باز شدن در یخچال بلافاصله هوای داخل یخچال را خنک و یکنواخت می کند و با این توانمندی باعث سالم ماندن مواد غذایی طولانی مدت در یخچال می شود .

  بیشتر بخوانید :     آموزش هج در فارکس

ایرادات یخچال فریزر و ساید بای ساید دپوینت:

برفک زدن یکسره کارکردن : به صورت منظم روشن و خاموش نمی شود و یکسره کمپرسور کار می کند و اگر همراه با برفک زدن قسمتی از اواپراتور باشد در این ماقع یخچال به خوبی خنک نمیشود و آمپر دستگاه پایین می آید .

برفک زدن لوله مکش : تومات کردن یخچال به صورت منظم انجام نمیشودو گاز یخچال زیاد میشودو برای برطرف کردن مشکل آن باید گاز یخچال را باید کم کرد .

گرم شدن لوله مکش :

زمان اتومات شدن و فعالیت کمپرسور همراه با سرو صدای غیر طبیعی همراه استواین مشکل به دلیل گشاد شدن سیلندر اتفاق می افتدو با شارژ گازوتعویض موتورحل میشود .

کار نکردن موتور یخچال :

بخاطر کیر کردن کمپرسور یخچال اتفاق می افتد و با تعمیر و تعویض آن درست میشود .

آموزشگاه تعمیرات ساید بای ساید

سرو صدای زیاد فن و کم شدن سرما :

علت آن عدم رعایت فاصله با دیوار و گیرگردن پروانه کندانسور و برطرف کردن مشکل پروانه و ذعایت مجاز با دیوار درست میشود .

 کارکردن کمپرسور و سرد نکردن یخچال :

با افتفشار یخچال همراه استو این مشکل میتواند از شکستگی کمپرسور باشد و برای تعمیر آن باید گاز زد و موتور یخچال را تعویض کرد .

با زیاد شدن درجه حرارت فریزر درست کار میکند :

علت آن گرفتگی کانال هوا است و با تعمیر کانال درست میشود .

برفک زدن اپراتور و یخ کردن صفحه جلویی :

بخاطر عدم تخلیه شدن ذوب برفک اتفاق می افتد با تمیز کردن مدار تخلیه آب یخچال درست میشود .

  بیشتر بخوانید :     عیب یابی برد مایکروویو اسنوا

علت کارنکردن یخساز دپوینت :

 در حالت اولیه یخساز خاموش است که که باید آن را از منوی نمایش روشن کنید . دکمه مکث آن فعال شده و باید راه اندازی شود یا تامین آب ایراد پیدا کرده که باید فشار ب را چک کنید اگر کم بود باید از یخساز جاگانه استفاده کنید . امکان دارد مسیر فیلتراب مسدود شده باشد و با تمیز کردن ان و نگهداشتن روی دمای مناسب مشکل ان را حل کنید.اگر شیر برقی هم دچار مشکل شده باشد یخساز درست کار نکرده و قطعات دیگررا نیز خراب میکند پس اگر به این مشکل برخوردید سریعا تعمیر یا تعویض شیربرقی را انجام دهید و اگر مشکل از ان نبود سنسور را چک کرده ودر صورت خرابی  صدای غیر عادی به گوش میرسد . و برای تعمیر آن اول یخچال را از برق کشیده و پنل را جدا میکنیم وسپس کل فن را خوب تمیز کرده یا جاروبرقی بکشید اگر فن کندانسور قدیمی بود باید آن را تعویض کنید .

 

 رفع مشکل الکتریکی  یخچال فریزر ساید دپوینت :

صدای زیاد یخچال به خصوص در شب هر کسی را آزار می دهد که به دلیل مختلف از جمله خرابی یا گریباژ موتور و یا خرابی قطعات مثل رله ، خازن و یا افت ولتاژ همراه است که باید اول با اهم متر قطعه بررسی و سپس نسبت به رفع مشکل اقدام شود .

اموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

تعمیر فن یخچال زمان تراز بودن :

اگر با تراز بودن یخچال باز صدا به گوش می رسد احتمال اینرا دارد  که یخ به قدری زیاد است که دیفراست توانایی ذوب آنرا ندارد وبا کشیدن یخچال از برق و تمیز کردن یخچال و خارج کردن غذای فاسد از داخل آن میتوانید مشکل آن راا حل کنید . یخچال های جدید  بدون برفک کار می کنند که به خاطر مجهز بودن به سیم پیچ کندانسوری است . در این مدل یخچال ها با کار کردن موتور اواپراتور و کمپرسور این قطعه یعنی فن کندانسور شروع به کار کردن می کند و در صورت خرابی  صدای غیر عادی به گوش میرسد . و برای تعمیر آن اول یخچال را از برق کشیده و پنل را جدا میکنیم وسپس کل فن را خوب تمیز کرده یا جاروبرقی بکشید اگر فن کندانسور قدیمی بود باید آن را تعویض کنید .