021-66422988

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه نصب دوربین مدار بسته لینتراتک

آموزش نصب دوربین مدار بسته

این دوربین کاربردی دو گانه دارد هم به منظور نظارت بر کودک وهم به عنوان دوربین امنیتی میشود از ان استفاده کرد این دوربین دارای ارتباط دو طرفه صوتی میباشد وقابلیت چرخش 355درجه را دارد از دیگر قابلیتهای ان هشدار حرکتی است که محض مشاهده هر حرکتی در محدوده دوربین هشداری به موبایل میفرستد وشروع به تصویر برداری میکند .

وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته لینتراتک :

برنامه : مشخص شدن هدف می تواند تعداد دوربین و میزان تجهیزات را مشخص کند .

دوربین : انتخاب دوربین مداربسته مناسب

کابل و اتصالات : براساس نوع سیستم و اتصالات انتخاب میشود .

هارد ذخیره سازی : هارددیسک و استفاده کردن از فضای ابری

مانیتور : برای دیدنتصویرها می توانید از مانیتور ، تلویزیون ، تبلت وتلفن همراه استفاده نمایید .

بعضی از دیگر تجهیزات در نصب دوربین مدار بسته لینتراتک لازم است مثل رک ، داکت ، لوله فلکسی ، تستر .

  بیشتر بخوانید   :        تعمیرات ماشین لباسشویی وست پوینت       

نکات مهم قبل از نصب دوربین مداربسته لینتراتک :

ازمهم ترین نکات نصب یک سیستم دوربین مداربسته لینتراتک انتخاب نقطه مناسب برای دوربین لینتراتک و دی وی آر است . این کار برای به بیشتر پوشش دوربین و به حداقل رساندن طول کابل ضورت می گیرد . همین کار به نوبه خود موجب کاهش از بین رفتن سیگنال در خط می شود که بر کیفیت فیلم بسیار اثر دارد . به طور مثال برای نصب داخلی دوربین مداربسته در منزل : گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید . آن نقطه باید بیشترین دید را به نقاط ورود به اتاق را بدهد . در مواردی یک پریز برق برای تامین برق دوربین مداربسته لینتراتک نیز باید در نزدیکی آن باشد . این مسئله تنها وقتیست که بخواهید برق دوربین مداربسته را از طریق آداپتور مستقل تامین کنید.برای بیرون از منزل نقطه ای بالاتر از درب  را انتخاب کنید که درب ها ، نزدیکی های پنجره و پارکینگرا پوشش دهد . نقاط بیشتراز 3 متررا انتخاب کنید تا به آسانی در دسترس نباشند . در آپارتمان ها و مجتمع ها به دلیل بازبودن محیط نیاز به چندین دوربین مداربسته لینتراتک نیاز است .

اموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

مراحل نصب دوربین مداربسته لینتراتک :

آماده کردن دوربین مداربسته لینتراتکبرای نصب در کمترین زمان انجام می شود . در بیشتر موارد دوربین های مداربسته لینتراتک دارای دو کابل میاشند که یکی برای اتصال به آداپتور و منبع تغذیه است ویکی دیگری برای اتصال به دستگاه ضبط و انتقال داده است که از نظر ظاهری و نوع کانکتور در دوربین  آی پی و آنالوگ تفاوت وجود دارد . یونیت دوربین لینتراتک را در محل مورد نظر قرار داده تا به آسانی بتوانید جای پیچ ها را علامت بزنید . محل های مشخص شده را رول پلاک کنید و دوربین لینتراتک را در جای خود پیچ کنید و جهت دید دوربین لینتراتک را تنظیم کنید . یک سمت آداپتور را به کابل دوربین لینتراتک وصل کرده و دو شاخه را به پریز برق بزنید . در دوربین های تحت شبکه پورت شبکه  لینتراتک و ورودی دی سی یا همان برق 12 وات وجود دارد . این دو کابل در بیشتر مدل های دوربین لنتراکیکی میباشد . بعضی از انواع مدل دوربین لینتراتک به دلیل توانایی اتصال میکروفن ، خروجی صدا و دریافت فرمان میتواند پورت های بیشتری هم داشته باشند .

  بیشتر بخوانید   :        نحوه عیب یابی مایکروویو شارپ      

نصب دستگاه  دی وی آر و ان وی آر :

دستگاه های ضبط کننده مثل دی وی آر و ان وی آر دوربین مداربسته لینتراتک محل دریافت اطلاعات و ذخیره سازی آنها میباشد باید در نگه داری آن دقت کرد . برای حفاظت امنیت دستگاه دوربین مداربسته لینتراتک می از رک استفاده کنید . رک دستگاه به آسانی قابل دسترس نمیزارد وکمک میکند که آسیب نبیند . برای ذخیره اطلاعات و تصویر های دوربین های مداربسته لینتراتکلازم به حافظه است . حافظه به صورت هارددیسک جدا تهیه کنید و روی دستگاه ضبط نصب کنید .

نصب کردن هارد روی دستگاه ضبط دوربین مداربسته لینتراتک :

اول کاور دستگاه ضبط را برداشته وبا باز کردن پیچ های کاور و برداشتن آن پنل داخل دستگاه ضبط نشان داده می شود . هارد را در جای مشخص شده قرار داده و با پیچ محکم کنید . کابل برق و هارد را به دستگاه ضبط وصل کنید . کاور را ذوباره روی دستگاه ضبط قرار داده و آنرامحکم پیچ کنید . سپس دوربین هارا وصل کنید .

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

کابل دیگر دوربین های مداربسته لینتراتک برای وصل شدن به دستگاه ضبط میباشند . دوربین را با کابل مناسب کواکسیال به دستگاه ضبط وصل کنید .

نصب دوربین‌های مدار بسته لینتراتک :

یکی از پورت های دوربین مداربسته لینتراتک برای وصل کردن دوربین به آداپتور و برق میباشد . پورت بعدی دوربین مداربسته لینتراتک برای وصل کردن به دستگاه ضبط میباشد . طبق این که دوربین شما از کدام تکنولوژی است این پورت فرق میکند . پورت اینترنت یا شبکه برای دوربین های آی پی و پورت کواکسیال برای دوربین های آنالوگ است . دوربین را با کابل مناسب به دستگاه ضبط وصل نمایید .