021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نصب دوربین مدار بسته اسکای ویژن

آموزش نصب دوربین مدار بسته

این دوربین مدار بسته از لنز ثابت 3.6 میلی متربرخوردار است و با استفاده از 36 عددتا برد 30 متر را در شب تحت پوشش قرار می دهد . دوربین اسکای ویژن هر 4 تکنولوژی را ساپورت می کند و قابلییت سی او سی یا کنترل منوی دوربین از طریق دستگاه دی وی آر را دارد . 

از دیگر قابلیت های این دوربین مداربسته می توان به لوکس پایین جهت تصویر خروجی خوب در محل هایی با نور کم ، پشتیبانی و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش 30 ماهه شرکت سیماران اشاره داشت . با توجه به بدنه فلزی مقاوم و استاندارد آی پی 66 این دوربین گزینه مناسبی جهت نظارت در اماکن تجاری و مسکونی ، فضاهای داخلی و خارجی می باشد .

جانمایی درست دوربین ها در نصب مدار بسته اسکای ویژن :

 در نصب دوربین های مدار بسته پس از انتخاب و خرید این ابزارباید نقاط برای نصب این دوربین ها مشخص شوند . اهمیت این موضوع وقتی است که شما دوربین ها را در مکان هایی قرار دهید تا دید کامل نسبت به تمامی زوایای محلی که دوربین های مداربسته در آن نصب می شوند ، داشته باشد . این جانمایی باید به نوعی انجام شود تا فضاهایی مثل اتاق ها ، ورودی های در و پنجره و فضاهای باز را به درستی پوشش بدهد . یکی از نکاتی که در جانمایی دوربین های مدار بسته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این موضوع است تا دوربین ها در نقاطی نصب شوند که نور مستقیم خورشید و همچنین لامپ به آن ها نتابد . البته این را هم باید بدانید که نقاطی را انتخاب کنید که کابل کشی کمتری را نیاز داشته باشد .

  بیشتر بخوانید :        عیب یابی یخچال صنعتی ویترینی  

 بعد از انتخاب محل مناسب برای دوربین های مدار بسته شما باید دوربین ها را در محل دقیق وصل کنید . برای این کار به پیچ و دریل و ابزار لازم است که شما به وسیله آنها این کار را به درستی انجام دهید و زاویه ی این دوربین ها را تنظیم کنید .

کابل کشی دوربین مداربسته اسکای ویژن :

کابل کشی در نصب دوربین های مدار بسته اسکای ویژن به دو صورت رو کار وداخل کار انجام می شود . در کابل کشی داخل کار به این صورت است که کابل ها پس از کنده کاری از زیر دیوار عبور داده می شوند . این کابل کشی بایدبا دقت بالا انجام شود تا کابل ها اسیب نبینند . البته این کار لازم است تاتوسط یک نصاب حرفه ای انجام شود تا کار تمیزانجام شود . در مکان هایی که سقف کاذب وجود دارند نیز کابل را از بالای پنل های سقف کاذب کابل کشی کنید . کابل کشی رو کار نیز توسط ابزار هایی مثل داکت و فلکسی انجام می شوند تا رد سوراخ بر روی دیوار ها به جا نماند .

آموزش راه اندازی دوربین مدار بسته

وسایل لازم برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه اسکای ویژن :

دوربین مدار بسته تحت شبکه اسکای ویژن در کیفیت های متنوع  تولید می شوند . این دوربین ها در مدل های پلاک خوان ، مدل های گردان ، مدل های موتورایز و در کیفیت های تصویر متنوع از ۱ تا ۸ مگاپیکسلی تولید می شوند و بالای مکان های مورد نیاز هر شخص مورد استفاده قرار میگیرند . این دوبین ها پردازش گر اصلی تصاویر هستند و تصاویر را به همراه صدا در خود پردازش کرده و به دستگاه های ان وی ار وصل می شوند .

لوازم مورد نیاز : ان وی ار_ هارد_ کابل _ اداپتور_ سوییچ _ سوکت شبکه_ آنتن یا رایو استفاده میشوند . البته سیستم همه ی  دوربین های مدار بسته تحت شبکه برای نصب به این شکل میباشد که دوربین ها به سوییچ و سوییچ به دستگاه ان وی ار وصل  می شود .

  بیشتر بخوانید :       مشکلات یخچال فریزر کلور

ابزارهای لازم برای نصب دوربین مداربسته اسکای ویژن :

میخ – پیچ و رولپلاک – انبردست _ سیم چین_ فرز_ ابزار تست دوربین_ پیچ گوشتی_ پیچ گوشتی شارژی _ هیلتی_  دریل ابزار های مهم و مورد استفاده دوربین مداربسته اسکای ویژن می باشند .

تنظیمات نرم افزار نصب کردن دوربین مدار بسته اسکای ویژن :

بعد نصب سخت افزاری دوربین های مدار بسته لازم است تا تنظیمات نرم افزاری دستگاه های دی وی ار و یا ان وی آر انجام شود. دستگاه های دی وی آر و ان وی آر در ابتدا باید تنظیمات رمز دستگاه با توجه به برند دستگاه انجام شود . تنظیماتی که اهمیتی زیادی دارد . لازم است تا تنظیمات شبکه ی دستگاه برای برقراری ارتباط بین دستگاه و فضای ابری برقرار شود تا بتوانید تصویررا برروی موبایل خود انجام دهید . بعداز آن میتوانید نرم افزار مخصوص را نصب کرده و انتقال تصویررا انجام دهید .

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

مکان مناسب برای گذاشتن دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته اسکای ویژن :

بهترین مکان ها برای دستگاه دی وی آر در جاهایی مثل : اتاق سرور ، اتاق مدیریت و معمولا اتاق هایی که فقط یک شخص باید در آن حضور داشته باشد . برای اینکه امنیت دستگاه بیشتر حفظ شود دستگاه دی وی آر را می توان در داخل رک هم گذاشت و درب آن را قفل کرد .

وصل کردن کابل دوربین مداربسته اسکای ویژن :

برای کم کردن متراژ کابل کشیاز کابل ترکیبی برق و کواکسیال استفاده کنید . در این حالت لازم نیست شما یک بار برای کابل برق و یک بار برای کابل تصویر کابل کشی انجام دهید . با استفاده از کابل ترکیبی که کابل برق و تصویر به هم چسبیده هستند به راحتی می توان مراحل کابل کشی را انجام داد .