021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عیب یابی یخچال صنعتی ویترینی

آموزش عیب یابی یخچال صنعتی

اکثر یخچال های فروشگاهی به‌نوعی یک ویترین هستند تا فروشنده بتوانند محصولات خود را در معرض نمایش مشتری قرار دهد . نوع خاصی از یخچال های صنعتی وجود دارد که به‌صورت تخصصی جهت نمایش مواد داخل یخچال طراحی شده است . 

این نوع یخچال های صنعتی که به آن یخچال ویترینی گفته می‌شود ، در دو گروه کانتر گرم و کانتر سرد دسته‌بندی می‌شوند . پرکاربردترین تجهیزات فروشگاهی می‌توان به یخچال ایستاده اشاره کرد که معمولا در سوپرمارکت ، هایپرمارکت  و رستوران ها مورد استفاده قرارمی‌گیرد . البته استفاده از یخچال‌های ایستاده تنها به این مکان‌ها خلاصه نمی‌شود و بسیار گسترده‌تر است . به‌طور کلی در هر مکانی که مواد غذایی یا خوراکی‌ها باید در فضای خنک نگهداری شوند ، داشتن یخچال ایستاده هم ضروری و کاربردی است . یخچال‌های ایستاده شیشه‌ای به راحت‌تر دیده شدن محصولات و انتخاب سریع‌تر خریدار بسیار موثر است .

عیب یابی مشکلات یخچال صنعتی ویترینی :

با سروصدا کار کردن یخچال ویترینی :

 طبیعی است که یخچال های صنعتی کمی صدا تولید کنند اما گاهی اوقات این صداها از حد طبیعی بیشتر هستند . یخچال های صنعتی یا ویترینی به کمپرسور ، فن ، و قطعات متحرک دیگری مجهز است که هر کدام از آن‌ها کمی صدا تولید می کنند وجود مشکل در اواپراتور هم می تواند این مشکل را به وجود آورد .

  بیشتر بخوانید :         کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس       

دلیل یخ زدن داخل یخچال صنعتی ویترینی :

یکی از مشکلات مداوم یخچال های صنعتی این است که در داخل آن‌ها یخ و برفک جمع می شود . با وجود این که یخچال‌ها باید محیط خنکی داشته باشند تا از مواد غذایی نگهداری کنند اما ایجاد یخ و برفک در داخل آن‌ها هم مسئله ای غیر عادی است . راه حل پیشنهادی این است که چرخه برفک زدایی یخچال خود را تنظیم کنید .

ایراد برق رسانی یخچال ویترینی :

یکی از علائمی که نشان می دهد یخچال مشکل برق رسانی دارد چراغ داخل یخچال است . در این شرایط زمانی که درب را باز می کنید چراغ داخل یخچال اصلاً روشن نمی شود یا چشمک می زند . خنک نبودن مواد داخل یخچال و روشن نشدن یخچال نیز نشان دهنده وجود مشکل برق رسانی در یخچال هستند .  

بهترین آموزش تعمیر یخچال صنعتی

ابتدا چک کنید که فیوز نپریده است و پریز برقی که دو شاخه یخچال را به آن وصل کرده اید برق دارد . این کار را می توانید با وصل کردن وسیله ای که از سالم بودن آن اطلاع دارید به پریز برق انجام دهید. همچنین سیم برق یخچال را چک کنید که سالم باشد و دچار قطعی نشده باشد . 

خراب بودن کمپرسور یخچال صنعتی ویترینی :

کمپرسور وظیفه دارد که مواد غذایی شما را سالم و خنک نگه دارد و اگر درست کار نکند روند خنک سازی متوقف خواهد شد . کمپرسور گاز با فشار پایین را به گاز با فشار بالا تبدیل می کند . کمپرسور هر چند وقت یک بار باید تمیز شود ولی زمان مناسب برای این کار هر 3ماه یک بار است . مو و پرز و چربی روی کمپرسور جمع می شوند و به مرور زمان مانع از کار کردن درست کمپرسور می شوند . خنک نبودن یخچال ، گرم بودن بیش از حد هوای یخچال و شنیدن صداهای غیر عادی از یخچال نشان دهنده خراب بودن کمپرسور است که باید تعویض یا تعمیر شود .

  بیشتر بخوانید :        روش های کنترل رباتیک       

داغ شدن بیش از حد موتور یخچال صنعتی ویترینی :

داغ شدن زیاد موتور یخچال ، طبیعی نبوده و جای نگرانی دارد . بدانید که تشخیص این مشکل تقریبا ساده است ، اما توجه به آن نیز ضروری است و در صورتی که مورد غفلت واقع شود ، یخچال به کارکرد خود ادامه خواهد داد اما بصورت بسیار جدی می تواند بر روی عملکرد دستگاه و طول عمر مفید یخچال تاثیر بگذارد . مشخص است کمپرسور یا موتور یخچال دراخرمی سوزد و هزینه زیاد خرید موتور جدید را برای شما به بار خواهد آورد .

گرم بودن یخچال صنعتی و تنظیم کردن آن :

اگر ترموستات یخ زدایی به درستی کار نمی کند باید عوض شود . دمای طبیعی فریزر بین ۰ تا ۵ درجه فارنهایت است . اگر که فریزر بیش از حد گرم است اما بخش یخچال دمای مطلوب را حفظ کرده باید ترموستات تعمیر یا تعویض شود .

بهترین آموزش تعمیر یخچال صنعتی

خراب بودن چراغ های یخچال صنعتی :

یکی از خرابی های رایج یخچال های صنعتی که جزو مشکلات جدی و بزرگ به حساب نمی آید خراب بودن چراغ های آن است . در داخل یخچال از چراغ های ال ایی دی استفاده میشود . حتماً از چراغ‌هایی استفاده کنید که مورد تأیید شرکت تولید کننده است .

کار نکردن فریزر یخچال صنعتی :

کنترل های الکترونیکی باید جایگزین شوند . اما اول چک کنید که آیا چراغ‌ داخلی یخچال و چراغ فریزر کار میکند یا نه اگر کار نمی کنند ، امکان ارد که برق به دستگاه نمی رسد .