021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

کاربرد اعداد فیبوناچی در بازار مالی فارکس

اموزشگاه بازار مالی فارکس در تهران

بازار مالی فارکس بازاری است که در آن مردم حقیقی و حقوقی می‌توانند به معامله سرمایه خود با ضمانت مالی ، کالا و دیگر دارایی‌ها با هزینه مبادلات کم و در قیمت‌هایی که مناسب عرضه و تقاضا هستند ، بپردازند . سرمایه های ضمانت شامل سهام ، اوراق قرضه و بعضی از کالاها می‌شوند .

فارکس یک بازار مالی جهانی است که این روزها یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی دنیا به حساب می آید . فارکس به معنای خرید و فروش ارزهای خارجی است . فارکس بازار مالی است که معامله‌گران در آن به خرید و فروش ارز می‌پردازند و مهم‌ترین فعالیت در این بازار تبدیل ارز به ارز دیگر است . این تبدیل ها برای خرید و فروش کالاها ، خدمات دولت و هزینه‌سفر مسافران ، سرمایه‌گذاری بنگاه ها استفاده میشود . در فارکس موسسه های مالی وسیع ، بانک‌ها شرکت‌های بیمه‌ ، شرکت‌های صادرات و واردات ،  ارزهای گوناگونی مثل دلار ، یوروو پوند را مورد معامله قرار میدهند .

انواع جفت ارزدر بازار فارکس :

جفت ارز اصلی : تاثیر چشمگیری درروند معامله‌گران بازار فارکس دارند . یکی از جفت‌ها در جفت‌های ارزی اصلی ، مختص دلار آمریکا است . بسیاری از معاملات بازار فارکس  برپایه این جفت‌های ارزی صورت میگیرد .

جفت ارز فرعی : جفت‌های ارزی که یک سمت آن‌ دلار آمریکا نباشد را جفت ارزهای فرعی نام گذاری میکنند . مانند : (یورو و ین ژاپن)(یورو ودلار کانادا) ارزهای مهممثل پوند انگلستان ، ین ژاپن و یورو مهم‌ترین جفت ارزهای فرعی را در بازار فارکس تشکیل می‌دهند .

  بیشتر بخوانید :      آموزش هج در فارکس

فیبوناچجی چه کسی است ؟

نسبت های فیبوناچی را می توان یکی از ابزارهای مهم برای انجام تحلیل تکنیکال درفارکس نام برد . لئوناردو بوناچی ریاضیدان ریاضیدان ایتالیایی قرن دوازدم میلادی بود. و به عنوان بهترین ریاضیدان جهان غرب در زمان خود ، و یکی از والاترین ریاضیدانان تاریخ شناخته می‌شود . با  اینکه فیبوناچی ، که اکنون با نام سری فیبوناچی شناخته می‌شود را درست نکرد ، ولی این فیبوناچی بود که این پدیده منحصر به فرد را در کتاب لیبرآباچی خود به جهان  معرفی کرد .

کاربرد اعداد فیبوناچی در تکنیکال :

وقتی که از ابزار فیبوناچی در بر آورد تکنیکال استفاده می‌شود ، نسبت طلایی با سه درصد ۳۸٫۲ درصد ، ۵۰ درصد و ۶۱٫۸ درصد تفسیر می‌شود . در صورت توان از ضریب های زیادتری میتوان استفاده کرد ؛ مانند ۲۳٫۶ درصد ، ۱۶۱٫۸ درصد ، ۴۲۳ درصد و علاوه بر این ، چهار روش است که دنباله فیبوناچی را روی نمودارها بتواننشان داد اصلاح‌ها ، کمان‌ها ، پروانه‌‌ها و مناطق زمانی با این وجود بسته به نمودار مورد استفاده امکان دارد این روش‌ها قابل استفاه نباشند .

اموزش بازار مالی فارکس در تهران

بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که درهنگام  استفاده از ابزار فیبوناچی میتوانند بازار را در ۷۰ درصد سود موفقیت پیش‌بینی کنند ، به خصوص زمانی که در پیش‌بینی قیمت خاص باشند . بعضی دیگر نیزاعتقاد دارند که محاسبه های مربوط به این ابزارها  زمان‌بر و استفاده از آن‌ها سخت است . امکان دارد بزرگ‌ترین عیب روش فیبوناچی پیچیده بودن نتیجه نهایی برای مطالعه و نداشتن  توانایی زیاز از معامله‌گران در درک واقعی آن‌ها باشد . معامله‌گران نباید روی سطح فیبوناچی به عنوان سطح حمایت و مقاومت اجباری تکیه کنند اما آن‌ها می‌توانند سطح حمایت روانی را مانند بقیه روش‌ها نمودار بررسی و تحلیل کنند . ابزار فیبوناچی روش‌هایی جادویی نیستند ولی به بهبود عدم قطعیت تحلیل‌ها کمک می‌کنند . پس نباید ابزار فیبوناچی را نشانه ایی برای تصمیمات معاملاتی در نظر گرفت . البته وقتی که این ابزار توسط تعداد بسیاری از تحلیلگران استفاده می‌شود ، خود فیبوناچی می‌تواند یک عامل بسیار مهم در بازار باشد . بیشتر وقت ها فیبوناچی به علت اثرپی در پی ناشی از معامله‌گران سبب ایجاد سطح حمایت و مقاومت مصنوعی شود .

  بیشتر بخوانید :      عیب یابی جارو برقی پاکشوما

اصلاح بادبزن در فیبوناچی :

بادبزن‌ فیبوناچی مجموعه‌ای از خطوط عملکردها است که با استفاده از سطح اصلاح فیبوناچی رسم می‌شود . دانشمندان از خطوط بادبزن فیبوناچی برای پیش‌بینی نقطه اصلی مقاومت یا حمایت استفاده می‌کنند که روند قیمت‌ها معکوس میشود . وقتی که یک معامله‌گر الگوها را در نمودار مشخص میکند می‌تواند از این الگوها برای پیش‌بینی آینده مثل : قیمت و سطح حمایت و مقاومت آن در آینده استفاده قرار دهد . 

ریتریسمنت زمانی فیبوناچی :

برای استفاده از ریتریسمنت از همان فیبوناچی دونقطه‌ای استفاده می‌کنیم با این شباهت که نسبت‌های زمانی ۱۰۰ و ۱۶۱٫۸ درصد برای ما  بسیار مهم هستند .

نسبت زمانی در فیبوناچی :

نسبت زمانی هم مثل دو فیبوناچی ریتریسمنت و اکستنشن است یعنی از دونقطه برای رسم استفاده می‌شود با این تفاوت که از دو کف یا دو سقف برای پیدا کردن نقطه بعدی استفاده می‌کنند .

اموزشگاه مهیاد برزین

پروجکشن زمانی در فیبوناچی :

پروجکشن زمانی مثل ابزار پروجکشن قیمتی می‌باشد . از  (کف-سقف-کف) یا (سقف-کف-سقف) برای به دست آوردن زمان ماژور استفاده می‌کنیم . یکی از کارایی مهم این ابزار مشخص کردن زمان پایان الگوها می‌باشد .

علت محبوب بودن فیبونچی در معادلات :

اعداد هندسی هستند که سطح گسترش اکستنشن وریتریسمنت ان بعداز رسم به چشم می آید . فیبوناچی نقطه های کل ملموسی را فراهم می‌سازد پس درهنگام  استفاده درست از انتزاعی شدن پیشگیری می‌کنند . سطح گسترش و اصلاحی سطح غیرقابل دید مقاومت و حمایت به حساب می آید .