021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش آشنایی با گوشی گلکسی A54

آموزش تعمیرات موبایل

گوشی گلکسی A54 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اخیر خانواده سری A سامسونگ است. علت این محبوبیت، داشتن سخت‌افزار قدرتمند همراه با قیمتی مناسب است. برای اطلاعات از طراحی و دوربین این گوشی بینطیر حتما این مقاله را بخوانید.اگر از بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بپرسیم که تعریف یک گوشی خوب چیست، به احتمال زیاد می‌گویند، یک گوشی خوب باید یک صفحه‌نمایش خوب، عملکرد روان، دوربین‌های مناسب و باتری قدرتمند داشته داشته باشد .

سرعت شارژ گاکسی A54

گلکسی A۵۴ از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی میکند و در آزمایش ما به بیش از ۲۴ وات رسید که تقریباً به ادعاهای سازنده نزدیکه.این شارژ در جعبه وجود به چشم نمیخورد، اما اگر از قبل آداپتور PowerDelivery w/PPS ندارید، حتما باید این شارژ را تهیه کنید. سرعت شارژ این گوشی خوب به نظر میرسد و به خوبی انتظارات را برآورده میکند. با استفاده از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ، ما شارژ کامل را در حدود ۶۳ دقیقه انجام دادیم که نسبت به هر دو نسل قبلی A۵x پیشرفت قابل توجهی داشته. نتیجه ۳۰ دقیقه‌ای نیز نسبت به A۵۳ ۵G پیشرفت خوبی کرده است .
به غیر محصولات سامسونگ، A۵۴ در سطح متوسط سرعت شارژ قرار گرفته و هم رقبای کندتر و هم سریع تر در بازار به چشم میخورند. شاید سرعت شارژ این گوشی بهترین در نوع خود نباشد خرید این گوشی همه‌جانبه میتواند به خوبی نیاز‌های شما را در بسیاری از موارد پوشش دهد .

  بیشتر بخوانید :     آموزش عیب یابی برد گوشی شیائومی

نمایشگر و کیفیت ساخت گلکسی A54

اگر از کیفیت ساخت شروع کنیم، گلکسی A54 از پنل‌های شیشه‌ای مقاوم در جلو و پشت بهره می‌برد، در حالبکه اکثر گوشی‌های میان‌رده، مثل پیکسل ۶a، از پلاستیک کامپوزیت در پنل پشتی خود استفاده می‌کنند. بنابراین گلکسی A54 5G از این بابت یک امتیاز خوب دارد. با این حال، فریم A54 از جنس پلاستیک است که در مقایسه با فریم‌های آلومینیومی S23 پلاس و پیکسل ۶a چندان جذاب نیست .

از طرفی، گلکسی A54 ضخامت بیشتری دارد که البته مشکل بزرگی برای آن محسوب نمی‌شود. در عوض، این گوشی از استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند که این استاندارد در بین گوشی‌های میان‌رده رایج نیست. برای مثال، گوشی گران‌تر وان پلاس ۱۱ ۵G فقط از استاندارد IP64 پشتیبانی می‌کند .

نمایشگر گلکسی A54 هم در حد عالی است و از یک پنل ۶.۴ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این نمایشگر، بزرگ‌تر و سریع‌تر از صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی OLED  پیکسل ۶a با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. نرخ نوسازی بالاتر کمک می‌کند تا پخش محتواها و پیمایش در وب‌سایت‌ها بسیار روان‌تر انجام شود .

اموزش تعمیر موبایل

دوربین

همانطور که می‌دانید در بخش پنل پشتی هر گوشی دوربین اصلی در نظرگفته شده است که عبارت است از :

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال

دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2

دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4

در کنار این موارد برای ویدیو کال یا عکس سلفی، دوربین 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است .

  بیشتر بخوانید :     آموزش مقاومت در گوشی اندروید

مشخصات گلکسی A54 سامسونگ

  • بدنه : ۱۵۸.۲×۷۶.۷×۸.۲mm, 202g; IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱ متر به مدت ۳۰ دقیقه) .
  • صفحه نمایش: ۶.۴۰ اینچ Super AMOLED، ۱۲۰ هرتز، ۱۰۰۰ نیت (HBM)، رزولوشن ۱۰۸۰x2340px، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، ۴۰۳ppi.
  • چیپست : Exynos 1380 (5 نانومتر): هشت هسته ای (۴×۲.۴ GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G68 MP5.
  • حافظه : ۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت؛ 
  • سیستم عامل/نرم افزار : اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI 5.1.
  • دوربین عقب : عریض (اصلی) : ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : ۱۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳˚، ۱.۱۲ میکرومتر؛ ماکرو : ۵ مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو : ۳۲ مگاپیکسل، f/2.2، ۲۶ میلی‌متر (عرض)، ۱/۲.۸ اینچ ۰.۸ میکرومتر

اموزش تعمیر موبایل

 گوشی A54 سامسونگ در چهار نسخه مختلف از نظر حافظه داخلی و رم به بازار عرضه شده است. این نسخه ها عبارتند از :

  • گوشی a54 128 گیگ با رم 6
  • گوشی a54 128 گیگ با رم 8
  • گوشی a54 256 گیگ با رم 6
  • گوشی a54 256 گیگ با رم 8