021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش عیب یابی برد گوشی شیائومی

آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل

اگر به علت ایراداتی مانند خاموش شدن خود به خود یا بالا نیامدن گوشی به تعمیرکار مراجعه کنید امکان دارد به شما بگوید که برد گوشی شما مشکل پیدا کرده است.  قبل از پرداختن به بحث تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی بهتر میباشد که مقداری با مفهوم و عملکرد برد آشنا شویم .

مادربرد، برد منطقی، برد اصلی، یا به‌طور کاملا خلاصه برد! مهم نیست که آن را به کدام نام  صدا کنید چون همه این اصطلاحات با هم یکسان میباشند و توسط تعمیرکاران به‌کار می‌روند. برد در واقع بخشی از تلفن همراه شما و شامل اساسی‌ترین اجزا، اسمارت‌فون، از جمله حافظه و پردازشگر مرکزی میباشد . که رایانه ها بیش از یک برد در خود دارند، اما تلفن شما فقط یک برد دارد. زمانی که کل برد را تجزیه کنید، متوجه خواهید شد که هر جزء عملکرد بسیار خاصی دارد. تقریبا تمامی اجزای داخلی اسمارت‌فون بر روی مادربرد قرارگرفته و از طریق آن به انجام وظایف خود می‌پردازند .

حالا اگر مادربرد دستگاه گوشی شیائومی شما آسیب ببیند، تلفن شما امکان دارد به طرق مختلف دچار اختلال بشود. به‌عنوان نمونه، امکان دارد بدون اخطار روشن و خاموش شود، یا مثلا دیگر هیچ صدایی از بلندگوهای آن خارج نشده و فقط ویبره‌ی گوشی کار کند، ایراد وخرابی هر قسمت از مادربرد بر روی عملکردهای مختلف اسمارت‌فون شما تاثیر میگذارد .

 بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر گوشی شیائومی

دلیل خراب شدن برد گوشی شیائومی

موارد گوناگونی که می‌تواند به برد گوشی شیائومی شما آسیب وارد کند و شما را با مشکل برد گوشی شیائومی مواجه کند،عبارتند از :

برخورد گوشی بر روی زمین

افتادن گوشی دراب و ورود اب به درون گوشی 
تعمیرات ضعیف قبلی گوشی به واسطه تعمیرکار آماتور بر روی گوشی که باعث از بین رفتن اجزای مهم درونی اسمارت‌فون می‌شود.

استفاده کردن از منبع تغذیه خراب برای شارژ گوشی

گرم شدن بیش از حد اسمارت‌فون

ازآنجایی‌که مادربرد در دل دستگاه قرار گرفته است و بیشتر از صفحه نمایش محافظت میکند،.در این حالت باید دقت بالایی  داشته باشید. این تعمیرات، هزینه زیادی دارد و گاهی اوقات تا نصف قیمت گوشی هم می تواندبرای شما  هزینه بر باشد.
دقت داشته باشید که چیزی به عنوان برد نو در بازار وجود ندارد. در بهترین حالت، برد مربوط به یک گوشی میباشد که قطعات دیگر آن خراب شده اند و ارزش تعمیرات ندارد و برد سالم و کامل است .

آموزشگاه تعمیر موبایل

بنابراین معمولا توصیه به عوض کردن برد نمی شود مگر اینکه تعمیرکار به برد مورد استفاده اش اطمینان کامل داشته باشد و بتواند به شما مهلت تست طولانی مدت بدهد .

علامت خرابی در برد گوشی و نشانه هایی که خبر از سوختن برد می دهد .

آسیب دیدن برد اصلی گوشی شیائومی  سبب از کار افتادن قسمت های مختلف گوشی یا خاموش شدن کامل در آنها می شود. و از آنجایی که علامت های خرابی برد گوشی شباهت زیادی به علائم ایرادات دیگر گوشی ها مانند مشکلات نرم افزاری یا مشکلات باتری دارند حال برای تشخیص سوختن برد گوشی باید حتما به تعمیر کارحرفه ای  مراجعه کنید.وشما دوستداران وعلاقه مندان به این حرفه میتوانید از کلاسهای اموزشی مهیاد برزین درتهرانازاین کلاسها استفاده کرده وتبدیل به یک فرد تعمیر کاربشوید .

 بیشتر بخوانید :      آموزش نرم افزاری گوشی های شیائومی

در بیشتر موارد خرابی برد گوشی شیائمی  با علامت های زیر همراه می باشد :

  • هنگ کردن موبایل و ریستارت شدن
  • خاموش شدن کامل گوشی
  • خاموش و روشن شدن های پی درپی و بدون توقف
  • گیر کردن گوشی روی لوگو بعد از روشن شدن
  • گوشی روشن شده اما صفحه نمایش روشن نمی شود
  • گوشی شارژ نمی شود یا خیلی زود شارژ خالی می کند
  • اسپیکر، دوربین یا میکروفون گوشی کار نمی کنند
آموزش صفر تا تعمیرات موبایل

آیا برد گوشی تعمیر می شود :

اگر هر یک از علائم بالا را در گوشی خود مشاهده کردید، باید احتمال خراب شدن برد گوشی خود را بدهید. خوشبختانه دربیشتر موارد امکان تعمیران توسط افرادی که از تجربه کافی برخورد ار هستند میباشد ومی توانند با پیدا کردن مشکلات  برد گوشی، آن را تعمیر کنند. دقت داششته باشید در مواردی مانند شکستگی و سوختگی کامل برد، امکان تعمیر آن وجود ندارد. برای تعمیر برد گوشی باید اول گوشی را باز کرده و سپس به برد اصلی دسترسی پیدا کنید. که اینکار تنها با پیچ گوشتی لپ تاپ یا مخصوص پیچ گوشتی های مخصوص گوشی امکان پذیر میباشد البته سفارش می کنیم چنانچه که تجربه و دانش کافی ندارید به هیچ عنوان خود شما اقدام به تعمیر برد گوشی نکنید. پس از بررسی کردن برد گوشی، می توانید با عوض کردن قطعات آسیب دیده، برد گوشی را تعمیر کنید .