021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش انواع دوربین مدار بسته آنالوگ

اموزشگاه راه اندازی دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته یکی از پر اهمیت ترین و مهم ترین تولیدات انسان ها هستند که برای افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند . این دوربین های مداربسته با تولیدات جدید و بروز با کیفیت بالایی در بسیاری از اماکن استفاده میشوند . به همین دلایل استفاده از این دوربین ها در بین مردم بسیار رایج می باشند .

دوربین‌های مداربسته آنالوگ ، دوربین‌هایی هستند که برای ضبط و انتقال تصاویر استفاده می شوند . این دوربین‌های مداربسته از سنسورهای تصویری و لنزها برای گرفتن تصاویر و ویدئوها استفاده می‌کنند و تصاویر را به صورت آنالوگ  ضبط می‌کنند . و بعد این تصاویر از طریق کابل‌های معمولی مثل کابل‌های کواکسیال به دستگاه ضبط DVR یا مانیتور انتقال میشوند . دوربین‌های مداربسته آنالوگ معمولا در سیستم‌های مداربسته معمولی  استفاده می‌شوند و معمولاً در اماکنی که به تعداد زیادی دوربین نیاز دارند استفاده میشوند ولی همچنین امکان استفاده از آنها در مکان‌های کوچکتر نیز امکانپذیر می باشد .

دوربین مدار بسته آنالوگ :

یکی از قدیمی ترین دوربین های مدار بسته ، دوربین های آنالوگ می باشند که دارنده کیفیت‌های تصویر بسیار پایین بوده و تقریباً در خیلی سال پیش تولید شده اند .

  بیشتر بخوانید  :       مدیریت مالی در فارکس

این دوربین ها در کیفیت هایی  تی وی ال دارند که نسبت به دوربین های امروزی بسیار کیفیت پایینی داشته و تقریباً امروزه از این مدل دوربین های مدار بسته استفاده نمی کنند زیرا در این دوربین های مداربسته امکان تشخیص چهره و یا پلاک خودرو غیر ممکن می‌باشد و عملاً فایده و کاربردی ندارند .

دوربین‌های دام گنبدی :

 یکی از پرکاربردترین انواع دوربین های مداربسته دوربین دام است . دوربین مداربسته دام دارای ظاهری زیباست و از آن در محیط‌های داخلی اداری و تجاری استفاده میکنند . دوربین دام گنبدی روی سقف نصب میشه و استفاده از اون بسیار آسانه . این عمل باعث میشود دستگاه در برابر رطوبت و ضربه مقاوم بشه . بنابراین برخی از دوربین های دام گنبدی رو در محیط‌های بیرونی هم نصب میکنند .

دوربین های آنالوگ دارای کیفیت تصویر پایین و قابلیت های بسیار کمی می باشند ، برای محیط های پر تردد ، حساس ، امکان عمومی از دوربین های مداربسته دیجیتال و دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده نمایید تا دید کافی و واضح نسبت به محیط مورد نظر خود داشته باشید .

آموزش نصب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته آنالوگ چرخشی :

دوبین های مداربسته چرخشی ، بدون اینکه جای خود را عوض کنند ، قابلیت فیلم برداری برداری از زاویه‌های مختلف را  دارند . البته به نوع دوربین و مدل آن‌ها زاویه تصویربرداری دوربین متفاوت است ولی جدیدترین انواع دوربین‌های چرخشی ، قابلیت تصویر برداری به صورت 360 درجه را دارند .

دوربین مداربسته بولت :

دوربین های مداربسته بولت از دوربین‌های مدار بسته دارای بدنه‌ای استوانه‌ای شکل و همچنین از مقاومت بسیاری برخوردارند و معمولا برای محیط‌های با شرایط آب و هوایی سخت مناسب می باشند .

دوربین مداربسته چشم ماهی :

دوربین های مدار بسته فیش آی زاویه دید بالایی دارد و همچنین نصب و راه اندازی آسان و پوشش گسترده ای داشته است که معمولاً روی سقف نصب میشوند .

  بیشتر بخوانید :       تعمیر یخچال صنعتی جزیره ای

تصویری پانورامیک با زاویه دید سیصد و شصت درجه ارائه می‌دهند . به جای نصب کردن دوربین های زیاد در مکان مورد نظر میتوانید با نصب یک دوربین چشم ماهی محل مورد نظر خود را کنترل کنید .

دوربین‌های NVR :

دوربین‌های NVR در تنوع بسیاری تولید شده اند و هر کدام قابلیت مختلفی دارند . افراد بسته به قابلیت مورد نظر دوربین ها می‌توانند در بین طیف این دوربین ها گزینه مورد نظر را بیایند . دوربین‌های مداربسته ان وی ار قابلیت ثبت تصویر در نورهای کم را دارند .
برخی از این دوربین ها با قابلیت زوم زیاد ، قابلیت تمرکز بر یک جسم و یا جای مورد نظر را خواهند داشت .

 دستگاه ضبط DVR :

دستگاه ضبط ویدئویی DVR هایک ویژن علاوه بر دوربین های HD می توانند به دوربین های آی پی نیز متصل شوند و با توجه به مدل هایشان میتوان تصویر دوربین‌های حداکثر 8 مگاپیکسل را بر روی آن‌ها ذخیره نمود . البته باید توجه داشته باشید که با توجه به  انتخاب کیفیت و تعداد دوربین مداربسته باید DVR هایک ویژن متناسب آن را انتخاب نمایید .

آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته حرارتی :

دوربین‌های مداربسته حرارتی قابلیت این را دارند که دمای بدن افراد را نسبت به محیط و اجسام بی‌جان بسنجند و با این روش ، حضور افراد را در محیط تشخیص میدهند . این نقشه‌ها هم با دوربین‌های حرارتی تهیه می‌شوند و می‌توانند با استفاده از ردگیری دمای بدن ورزشکاران ، به ما نشان دهند که آن‌ها در کدام مناطق زمین بازی بیشتر حضور داشته‌اند .