021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تحلیل تکنیکال بازارهای مالی

بهترین آموزشگاه فارکس

تحلیل گران در روش تکنیکال بر روندهای آماری ، مانند حرکت در قیمت و حجم سهام ، متمرکز است . برعکس تحلیل بنیادی که ارزش ذاتی سهام در آن مورد بررسی قرار می گیرد ، تحلیل گران در تحلیل تکنیکال ، نمودارهای سهام را برای پیش بینی وضعیت آیندۀ سهام ، یافتن فرصت های معاملاتی و شناسایی الگو ها و روندها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند . با وجود اینکه معامله گران بازار به صورت روزانه برای انجام معاملات خود از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند .

تاثیر تحلیل تکنیکال برمعاملات :

استفاده از تحلیل تکنیکال در معاملات سبب می شود تا معامله گران بتوانند معاملات سودآوری داشته باشند ؛ چون با استفاده از این تکنیک معامله گر می تواند عملکرد بازار را به درستی پیش بینی کرده و نقاط ورود و خروج از معامله را به درستی تشخیص دهد .

مفاهیم اصولی برای یک تحلیل تکنیکال ساده :

  • نمودار قیمت
  • مفهوم حجم
  • روندها
  • الگوهای قیمتی 
  • معنی سطح مقاومت و حمایت از مفاهیم اصولی و بسیار مهم در تحلیل تکنیکال میباشند .

  بیشتر بخوانید :      عیب یابی سشوار کنوود

نمودار قیمت در تکنیکال :

به دنباله ای از قیمت ها که در یک بازۀ زمانی مشخص ترسیم و در یک نمودار رسم می شوندنمودار قیمت گفته می شود . نمودار قیمت در بازار سهام حرکت قیمت دارایی پایه یا چگونگی تغییر حجم معاملات در طول زمان را به صورت گرافیکی نشان می دهد . پیدا کردن درک درستی از وضعیت بازار و شناسایی روندهای فعلی آن با استفاده از نمودار بازار سهام امکان پذیر خواهد بود .

انواع مختلف قیمت در تحلیل تکنیکال در بازار های مالی :

قیمت باز گشایی : یکی از انواع قیمت های موجود در تحلیل تکنیکال میباشد . قیمت بازگشایی به اولین قیمتی گفته می شود که سهام مورد نظر در یک  زمان مشخص معامله شده است .

قیمت بسته شدن : قیمت بسته شدن به آخرین قیمتی گفته می شود که سهام مورد نظر در یک  زمان مشخصی معامله شده باشد .

اموزش بازار مالی فارکس

قیمت بالا : قیمت بالا به بیش ترین قیمتی اطلاق می شود که سهام مورد نظر در یک زمان مشخصی معامله شده باشد .

قیمت پایین : قیمت پایین به کم ترین قیمتی بسته می شود که سهام مورد نظر در یک  زمان مشخصی معامله شده باشد .

انواع نمودار قیمت در تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی :

نمودار قیمت حرکت قیمت دارایی را به صورت گرافیکی در طول یک بازه زمانی را نشان می دهد .

نمودار خطی : ساده ترین نوع نمودار در تحلیل تکنیکال است که با وصل کردن نقاطی که قیمت پایانی سهم را نشان می دهند ، نمودار خطی قیمت و زمان در تحلیل تکنیکال ایجاد می شود .

 نمودار میله ایی : این نوع نمودار نسبت به نمودار خطی  کمی پیچیده تر است چون در نمودار میله ای علاوه بر قیمت پایانی سهام به قیمت شروع بالاترین قیمت و پایین ترین قیمت نیز دارد .

  بیشتر بخوانید :      کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس

نمودار کندل استیک در تکنیکال در بازارمالی :

کندل استیک یاهمان نمودار شمعی آخرین نوع از انواع نمودارهای رایج در تحلیل تکنیکال میباشد . نمودار شمعی از پرکاربردترین نمودارهای موجود میباشد و نسبت به نمودار میله ای اطلاعات بیش تر و کامل تری را به ما نخواهد داد .

کار اندیکاتور در تحلیل تکنیکال در بازارمالی :

اندیکاتور در لغت به معنای شاخصیا نشانگر است . اندیکاتورها ابزارهایی هستند که داده های مفیدی در خصوص چگونگی عملکرد قیمت شتاب حرکتی قیمت ، قدرت روندهارا دراختیار معامله  گران قرار می دهند . به طور کلی در یک نمودار قیمت ، اطلاعات بسیار ارزشمندی وجود دارد که تحلیل گران به تنهایی توانایی چک کردن کل این موارد را ندارند . اندیکاتورها با استفاده از محاسبات و فرمول های ریاضی روی حجم معامله ها قیمت سهم یا هر دوی آن ها شکل می گیرند و سپس تحلیل گران از آن برای پیش بینی تأیید تحلیل و هشدار استفاده می کنند . در اصل تحلیل گران در کنار تحلیل نمودار قیمت از اندیکاتورها به عنوان یک ابزار کمکی استفاده می کنند .

آموزش بازار مالی فارکس

باند بولینگر در تحلیل تکنیکال در بازار مالی :

باندهای بولینگر یکی دیگر از ابزارهای تکنیکال هستند که  توسط فردی به نام جان بولینگر ابداع شدند . بولینگر از باند بالاییو میانی و پایینی تشکیل شده است . باند میانی همان میانگین متحرک ساده میباشد . باندهایی که در بالا و پایین قرار دارند ، برای نمایش انحراف استاندارد پایین و بالا نسبت به خط میانی در نظر گرفته می شوند .

محدودیت های تحلیل تکنیکال در بازار مالی :

تحلیل تکنیکال مثل بقیه تحلیل های مالی کامل و بدون محدودیت نیست چون امکان دارد معامله گران نمودار را اشتباه تفسیر کنند . و بازه های زمانی ای که برای میانگین متحرک استفاده می شوند ، برای نوع معاملۀ مورد نظر تریدر مناسب نباشد و بسیار طولانی یا خیلی کوتاه باشد . تحلیل تکنیکال سهام و عملکرد دارای محدودیت های منحصربه فردی است .