021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

کاربرد پیپ در بازار مالی فارکس

اموزش فارکس

پیپ در بازار فارکس به یک واحد کوچک تغییر در قیمت ارزها اشاره دارد. این واحد بسیار مهم برای اندازه‌گیری تغییرات کوچک در ارزهای معامله‌شده بوده و به دقت یک دهم از یک سنت معادل 0.0001 در قیمت ارزها است ؛ به عبارت دیگر ، اگر قیمت یک جفت ارز به اندازه‌ی یک پیپ زیاد شود این به معنی افزایش 0.0001 واحدی قیمت آن ارز میباشد این واحد اساسی برای محاسبه سود و زیان در معاملات فارکس و تحلیل تغییرات قیمتی ارزها به کار می‌رود .

کاربرد پیپ در فارکس :

 پیپ در فارکس به عنوان یک واحد اندازه‌گیری تغییرات قیمتی ارزها است و در معاملات فارکس به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد . جفت‌های ارز با دلار آمریکا یک پیپ را میتوانید 0.0001 در نظر بگیرید . چهار رقم اعشار اعشار اعداد قیمت نگاه کنید.مثل اینکه یک جفت ارز به قیمت 1.1244 افزایش یابد و به 1.1243 برسد تغییر یک پیپ میباشد . جفت‌های ارز بدون دلار آمریکادراین صورت محاسه پیپ تغییر میکند بیشتر یک برابر با 0.01 میشود . اگر یک جفت ارز به قیمت 130.41 افزایش یابد و به 130.42 برسد این تغییر یک پیپ میباشد . مهمترین نکته ای که معامله‌گران باید نوع ارزهایی که با آن‌ها کار می‌کنند و قوانین مخصوص هر جفت ارز را در نظر بگیرند و برای جفت‌هایی که پیپ به واحد‌های دیگر تقسیم می‌شود امکان دارد مقادیر دقیق تر برای هر پیپ مشخص شود .

  بیشتر بخوانید :      دلایل خرابی سشوار کنورث

اهمیت محاسبه پیپ در فارکس :

اهمیت محاسبه پیپ در معاملات فارکس اهمیت زیادی دارد و دارای تأثیر مهمی بر تصمیم‌گیری معامله‌گران در این بازار است .

مدیریت ریسک : محاسبه پیپ در فارکس به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا سطح توقف و سودگیری را به دقت تنظیم کنند . با تعیین سطوح مشخص بر اساس تعداد پیپ معامله‌گران می‌توانند ریسک را مدیریت کرده و تصمیمات در مورد معاملات را اجرا کنند .

تحلیل تاریخچه و ادامه بازار : به معامله‌گران امکان می‌دهد تا تغییرات قیمتی در طول زمان را تجزیه و تحلیل کنند . این به ارزیابی کارکرد گذشته و پیش‌بینی تغییرات آتی در بازار کمک می‌کند .

محاسبه سود و زیان : با محاسبه تعداد پیپ ها در یک معامله به وجود می‌آید می‌توان به راحتی پیش‌بینی سود و زیان ممکن در هر معامله را انجام داد . 

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

تعیین اندازه معامله : با محاسبه تعداد مورد نظر پیپ ها معامله‌گران می‌توانند اندازه معامله را به‌صورت دقیق تعیین کنند . این می‌تواند به کنترل سرمایه و مدیریت مخاطره کمک کند .

تحلیل تغییرات قیمتی : پیپ به معامله‌گران امکان می‌دهد تا تغییرات در ارزها را مقایسه کنند . این ابزار به معامله‌گران اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد تا برای انتخاب جفت ارزی مناسب برای معامله و تجزیه و تحلیل روند بازار بهتر توانایی داشته باشند .

کمک پیپ به معاملات ما در فارکس :

پیپ به معاملات فارکس کمک می‌کند که از مهمترین موارد کمک پیپ در معاملات فارکس میتوان به مدیریت ریسک ، تعیین اندازه معامله ، تحلیل تغییرات قیمتی ، محاسبه سود و زیان ، تحلیل تاریخچه و ادامه بازار که در بالا توضیح دادیم اشاره کرد .

  بیشتر بخوانید :     عیب یابی همزن برقی اسکارلت

اصطلاح پیپ در بازار مالی طلا :

ارزش پیپ این جفت ارز نیز مطابق با سایر کراس‌های دلار است . البته برای کسانی که در حال انجام معامله در بازار واقعی هستند . این بررسی باید با در نظر گرفتن مقدار اسپرد معاملات انجام شود . بعضی از کاربران بعد از اینکه معامله آنها ۱۰ پیپ وارد سود می‌شود و با حجم ۰.۱ لات هم وارد شده‌اند ، انتظار ۱۰ دلار سود دارند ، در حالی که مقدار اسپرد از این سود کم شده است و امکان دارد شما در سود کمتری باشید . برای تعیین کردن مقدار سود به دلار بعد از نوسانات جفت ارزها باید اسپرد معاملاتی برای آن انجام دهید در غیر این صورت محاسبات شما دقیق نخواهد بود .

اموزشگاه فارکس

در فارکس هر پیپ چند درصد است ؟

اگر شما قیمت قبلی را از قیمت جدید کم کرده و حاصل را بر قیمت قبلی تقسیم و در ۱۰۰ ضرب کنیم درصد تغییرات قیمت جفت ارز به دست خواهد آمد. در این حالت اگر جفت ارز مورد نظر ۱۰ پیپ حرکت کرده باشد هر پیپ حرکت آن را به درصد نیز مدل‌سازی کنید . برای محاسبه درصد تغییرات قیمت کافی است که اختلاف این دو قیمت را به دست آوریم که برابر با ۰.۰۰۳ خواهد شد . حالا با تقسیم ۰.۰۰۳ بر ۱.۱۲۲۰ و ضرب کردن حاصل در صد می‌توانیم درصد تغییرات قیمت را برابر با ۰.۲۷ % به دست آوریم در اصل قیمت این جفت ارز در حدود ۰.۲۷ درصد تغییر داشته است .