021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات برد کولر گازی یونیوا

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

یکی از قطعات مهم کولر گازی یونیوا برد داخلی است . این برد نقش مهمی در عملکرد صحیح کولر گازی یونیوا ایفا می‌کند . برد داخلی کولر گازی یونیوا وظیفه کنترل و نظارت بر عملکرد همه ی اجزای کولر گازی یونیوا را بر عهده دارد . این برد از طریق سنسورهای مختلفی که در کولر گازی یونیوا جایگذاری شده‌اند .

اطلاعات مربوط به دما ، رطوبت ، جریان هوا و بقیه پارامترهای عملکردی کولر گازی یونیوا را دریافت می‌کند . سپس این اطلاعات را پردازش کرده و دستورات لازم را به بقیه اجزای کولر گازی یونیوا صادر می‌کند . بدون این برد کولر گازی یونیوا قادر به کارکرد درست نخواهد بود .

علت خرابی برد کولرگازی یونیوا :

خرابی رله : به یک سوئیچ الکترومکانیکی برد کولر گازی یونیوا گفته می‌شود که تشکیل شده از چند کنتاکت و بوبین می‌باشد . اگر که رله خراب شود تاثیر مستقیمی‌روی کارکرد کمپرسور و فن کولر گازی یونیوا می‌گذارد که برای تعمیر برد کولر گازی یونیوا رله را از روی برد خارج کنید با کمک آمپرمتر آن را تست کنید اگر ایراد نداشت قسمت دیگری را بررسی کنید .

سوختن آی سی : اگر ایراد کولر گازی یونیوا از رله نبود بعداز آن باید آی سی را چک کنید تا مطمئن شوید مشکل از برد است یا نه . وقتی که با استفاده از کمپرسور متوجه شدید ایراد از آن است می‌توانید آی سی را عوض کنید .

  بیشتر بخوانید   :        نحوه عیب یابی برد جارو برقی ارج

خازن : یکی دیگر از قطعات روی برد خازن راه انداز است . برای بررسی خازن از اهم متر استفاده کنید و با استفاده از آن از کارکرد صحیح خازن مطمئن شوید اگر در موقع عیب یابی برد کولر گازی یونیوا اهم متر هیچ عکس العملی نشان نداد باید بدانید که خازن سوخته است و باید آن را عوض کنید .

تعویض مقاومت : مقاومت‌ها تومسیر قطعات مثل آی سی‌ها قرار می‌گیرند و نمیزارند که ولتاژ جریان اضافی برق به آن‌ها آسیب وارد کند . در بعضی موارد برای عیب یابی برد کولر گازی یونیوا می‌توانید به کمک آمپرمتر مقاومت‌های روی برد را چک کنید اگر سوخته بودند آن‌ها را عوض کنید . برای عوض کردن حواستان باشد که پایه‌های قطعات را نشکنید چرا که به سختی خارج می‌شوند .

شل شدن فیش‌های برق : در بعضی موارد فیش‌های برق و بقیه قسمت‌ها را به هم وصل می‌کند شل می‌شوند و موجب ایجاد اشکال در عملکرد برد خواهند شد .

آموزش تعمیر برد الکترونیکی

با خارج کردن و دوباره متصل کردن آن‌ها می‌توانید اگر ایراد این باشد آن را برطرف کنید . در بعضی موارد فیش‌هادچار پوسیدگی می‌شوند که برای تعمیر برد کولر گازی یونیوا در این حالت باید آن را عوض کنید .

مادون قرمز : از ویژگی های کولر گازی یونیوا خاموش و روشن شدن آناز را دور می‌باشد که به وسیله مادون قرمز انجام می‌شود . مادون قرمز در قسمت جلویی پنل قرار میباشد و با یک سیم بر روی برد نصب می‌شود . در شرایطی که کنترل شما کار نکرد می‌توانید عیب یابی برد کولر گازی یونیوا را انجام دهید و آن سیم که مادون قرمز را به برد متصل می‌کند چک کنید تا اگر قطع شده بود آن را مجدد متصل کنید و تعمیر برد کولر گازی یونیوا را انجام دهید .

  بیشتر بخوانید   :       علت های خرابی یخچال فریزر رویال جنرال 

رگولاتور و ترانسفورماتور : یکی از قطعات روی برد است که برق ورودی به دستگاه را از 220 ولت به 12 یا 24 ولت تبدیل می‌کند . اگر که این قطعه را چک کردید و دیدیدکه سوخته است می‌توانید آن را با استفاده از دستگاه لحیم به آرامی‌جداکرده و دوبارهیک ترانسفورماتور جدید به جای آن بگذارید و آن را به درستی روی برد لحیم کاری کنید .

تعویض برد کولرگازی یونیوا :

اول باید پیچ‌های بدنه آن را باز کرد و بعد از آن با یک توریروبه رو می‌شوید که برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل برد کولرگازی یونیوا است . پیچ‌های آن را باز کنید و توری را از جلوی آن بردارید . سیم‌ها را به درستی چک کرده و اگر در یادتان نمی‌ماند از آنها عکس بگیرید تا در موقع نصب برد جدید کولرگازی یونیوا آنها را به درستی متصل کنید . سیم‌هایی که برد را به قسمت‌های دیگر کولر گازی یونیوا متصل کرده است را با سیم چین ببرید و برد را از داخل دستگاه کولرگازی یونیوا خارج کنید .

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

برد جدیدی را که خریده اید و از قبل امتحان کردید و از سالم بودن آن مطمعن هستید را با برد دستگاه کولرگازی یونیوا مقایسه کرده و اطمینان حاصل کنید که برد جدید مناسب کولرگازی یونیوا میباشد . برد جدید را طبق اتصالات برد قبلی که از جای خود جدا کردید را در محل مناسب قرار داده و سیم و اتصالات آن را طبق عکسی که گرفتید نصب کنید . توری را روی آن قرار دهید و با پیچ محکم ببندید و بعد از آن بدنه را با پیچ محکم در جای خود بزارید . تعویض برد کولر گازی یونیوا شما انجام شد .