021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات ورودی خروجی پکیج

آموزش عیب یابی پکیج دیواری

وقتی که پکیج آب را گرم می کند آب به بیرون راه پیدا می کند و در سیستم گرمایشی شما به گردش درمی آید و این آب توسط لوله ی رفت و یا همان ورودی وارد سیستم گرمایشی می شود . همین آب بعد از به گردش درآمدن در سیستم با استفاده از لوله ی خروجی یا همان برگشت به پکیج بر می گردد .

ممکن است دقت کرده باشید که لوله ی رفت به سرعت داغ می شود و داغ تر از لوله ی برگشت می باشد . این به خاطر آن می باشد که وقتی شما پکیج را روشن می کنید همه ی رادیاتورها سرد میباشند . آنها مقداری از گرمای آب را جذب می کنند و به همین دلیل آبی که وارد لوله ی برگشت می شود خنک تر می باشد . هر چقدر سیستم گرمایشی خانه گرم تر شود اختلاف دمای بین این دو لوله هم کمتر میشود .

علت داغ بودن لوله ی ورودی وسرد بودن لوله ی خروجی :

برای این که آب به سرعت به گردش در بیاید قطر لوله های مسی ورودی و خروجی پکیج باید کم کم 22 میلی متر باشد . یکی از ایرادات مربوط به دمای لوله ها این می باشد که با وجود داغ بودن لوله ی رفت لوله ی برگشت سرد می باشد . به طور معمول لوله های رفت زودتر از لوله های برگشت داغ می شوند ولی همانطور با گذشت زمان لوله ی برگشت داغ و یا حتی گرم هم نشد احتمالا پکیج شما دارای خرابی است .

  بیشتر بخوانید  :      آموزش تعمیر لباسشویی اینتر نشنال

موارد ایجاد مشکل درلوله ی ورودی و خروجی پکیج :

خرابی پمپ پکیج : پس از این که پکیج آب را گرم کرد وظیفه ی پمپ می باشد که این آب را در داخل لوله ها و سیستم به گردش درآورد . اگر که پمپ خراب باشد نمی تواند با سرعت مناسب آب را در داخل سیستم پکیج به گردش در بیاورد . به همین علت وقتی که آب به آهستگی از سیستم عبور می کند و وارد لوله ی برگشت یا همان خروجی می شود به میزان قابل توجهی سرد شده است . در آخر لوله ی برگشت یا همان خروجی بسیار سردتر از لوله ی ورودی خواهد بود . کثیف بودن آب گرم سبب گرفتگی پمپ شده است_ تنظیمات سرعت پمپ اشتباه است_ شَفت پمپ کار نمی کند و پی سی بی به درستی با پمپ پکیج ارتباط برقرار نمی کند . از دلایل خراب شدن پمپ پکیج میشود .

جمع شدن هوا درسیستم پکیج : هر نوع تجمع هوا در سیستم پکیج می تواند باعث شود که سیستم به شکل نامناسب و ناپایدار کار کند . این جمع شدن هوا می تواند در پمپ رادیاتورحوله خشک کن باشد .

اموزش تعمیرات پکیج دیواری

تمامی این هوا باید از سیستم خارج شود . به اینگونه که ریل های رادیاتور حوله خشک کن و رادیاتورهای پنلی دارای شیر تخلیه ای هستند که اجازه می دهد این هوا به بیرون راه پیدا کند . هوای آن ها با استفاده از کلید هوا گیری تخلیه می شود . اگر پس از هواگیری هنوز لوله ی برگشت سرد می باشد ممکن است هوا در داخل پمپ جمع شده باشد . اگرکه ایراد این باشد به احتمال بسیار صدا تق تق از پکیج شنیده می شود زیرا که پمپ درست کار نمیکند . به دلیل این که هواگیری پمپ نیاز به باز کردن کاور روی پکیج دارد .

گرفتگی سیستم گرمایشی پکیج : زمانی ورودی داغ می باشدولی لوله ی برگشت سرد است به احتمال زیاد علل ایجاد ایراد و مسدودی در سیستم گرمایشی حساب می آید . این گرفتگی می تواند تجمع لجن در داخل سیستم گرمایشی مرکزی یا تجمع رسوبات به حساب آید .

  بیشتر بخوانید  :      نحوه عیب یابی سشوار لیز

این رسوب های املاح موجود در آب میباشند که به هر جایی می چسبند . اگر که لجن از زنگ زدن درون لوله ها و رادیاتورها باشد . زمانی که این مواد جمع شوند رادیاتورها و یا حتی لوله ی برگشت پکیج شما را مسدود میکنند . این گرفتگی جلوی جریان آب را می گیرد پس رادیاتورها گرم نمی شوند و دمای لوله ی برگشت یا همان خروجی هم در بهترین حالت ممکن کمی گرم خواهد بود . را حل ابتدایی برای این موضوع این است که از طریق مواد شیمیایی گرفتگی سیستم را از بین ببرید . با این کار قسمت زیادی از لجن ها و رسوب ها از بین می روند . موردی که لازم دارید یک ماده رسوب زدا برای گرفتن رسوبات و یک فیلتر پکیج برای گرفتن لجن سیستم گرمایشی می باشد . جفت آنها بعد از هر سرویس باید کامل تمیز شوند اگر غیراز این باشد دچار گرفتگی می شوند و نمی توانند موادی که در سیستم به گردش درمی آیند را جذب کنند .

بهترین آموزش تعمیر پکیج دیواری

اضافه کردن تعداد زیادی رادیاتور : لوله ها_ رادیاتورها_ پکیج و پمپ همگی مناسب با مصرف انرژی شما آماده می شوند . اگرکه تعداد رادیاتورهایا ریل های حوله ای را زیاد کنید واجب است که پکیج آب زیادتری را گرم کند و پمپ آب زیادری را به گردش درآورد . این یک موضوع تکراری نمیباشد ولی اگر تعداد رادیاتورها و ریل های حوله ای را افزایش دهیدممکن است سیستم تشنه بماند و آب کافی دریافت نکند و در آخر لوله ی برگشت و یا خروجی سرد شود .