021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیرات یخچال هاردستون

آموزش تعمیرات یخچال آموزشگاه مهیاد برزین

یکی از مهمترین و ضروری ترین وسایل برقی و خانگی که امروزه در همه ی خانه ها وجود دارد و زندگی بدون آن بسیار دشوار است ، یخچال می باشد . یخچال وظیفه نگه داری و سالم بودن مواد غذایی به مدت طولانی را بر عهده دارد . یخچال دارای قطعات بسیاری می باشد که هر قطعه در عملکرد یخچال بسیار اهمیت دارند  .

علت یکسره کار کردن یخچال هاردستون چیست ؟

عملکرد یکسره یخچال به دلایل بسیاری نیز می باشد . این مشکل میتواند به دلیل وجود کثیفی و گرد و غبار درون کندانسور و در لوله های آن باشد . همچنین علت دوم یکسره کارکرد یخچال به دلیل خرابی هیتر دیفراست می باشد که باید مورد بررسی قرا بگیرند . همچنین خرابی ترموستات و برد یخچال ، ضعیف‌شدن موتور یخچال ، پارگی و یا فرسودگی لاستیک دور درب یخچال  باعث ایجاد عملکرد یکسره یخچال می شوند که باید بررسی شوند .

خرابی شیر برقی یخچال و ایجاد صدا در یخچال هاردستون :

شیر برقی یکی از مواردی است که موجب شنیده شدن صدای بلند از یخچال الجی می شود. اگر شنیده شدن صدای یخچال ال جی فقط در زمان درگیری آب باشد یا زمان هایی که یخساز یخچال الجی کاار می کند؛ این صدا طبیعی است. اما اگر صدایی که می شنوید بعد از بسته شدن صدای دریچه یخ، ادامه داشته باشد؛ نشان از وجود مشکل در شیر برقی یخچال دارد .

بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیرات گوشی S 6 

دلیل گرم شدن فریزر یخچال هاردیسون چیست ؟

گرم شدن فریزر در یخچال می‌تواند دلایل مختلفی نیز داشته باشد . یکی از دلایل مربوط به خرابی سیستم یخ‌زدایی ، کارکرد خودکار آن است . این بخش وظیفه ذوب کردن برفک‌های یخ دان برعهده دارد . اگر این سیستم روی حالت روشن و اتومات گیر کند ، گرمای بیش از حد در قسمت فریزر به وجود می آید . از علت های دیگر خرابی یخ دان در یخچال ، خرابی ترموستات یخچال می باشد . اگر ترموستات نتواند دمای یخ دان را به درستی تشخیص بدهد ، سیگنال‌های اشتباه به کمپرسور میفرستد . که باعث میشود دمای یخ دان را بیش از حد معمول آن نشان دهد . و همچنین خرابی کمپرسور نیز می‌تواند علت گرم شدن یخ دان یخچال هاردیستون باشد .

بهتیرن آموزشگاه تعمیرات یخچال مهیاد برزین
علت روشن نشدن یخچال هاردستون چیست ؟

امکان دارد به برق متصل نباشد و یا ممکن است دوشاخه یا سیم رابط یخچال دچار خرابی شده باشد .  همچنین ممکن است ترموستات یخچال دچار مشکلاتی شده باشد که باید بررسی شوند . همچنین خرابی اورلود یکی از علت های روشن نشدن یخچال می باشد . خرابی موتور دستگاه و همچنین فرسودگی قطعات درون یخچال و سرویس نکردن این دستگاه باعث روشن نشدن یخچال میشود .

علت عدم عملکرد آب سردکن یخچال هاردستون :

آب ‌سردکن یخچال یکی از قطعاتی می باشد که در تولید یخچال ها در چند سال اخیر ، به یکی از مهم ترین بخش اصلی یخچال تبدیل شده است . نوشیدن آب خنک وهمیشه در دسترس اشتیاق به استفاده از این دستگاه را برای مردم بالا برده است . ممکن است به دلایل مختلفی آب سردکن دچار مشکل شود . علت هایی که باعث عملکرد نادرست آبسردکن میشوند شامل  : نبودن آب کافی در مخزن آب‌سردکن  ، مسدود شدن لوله‌های ورودی آب ،  خرابی شاسی آب‌سردکن ، نقص در عملکرد برد کنترلی دستگاه ، خرابی ترموستات یخچال و…می باشد .

بیشتربخوانید :     علت خرابی جارو رباتیک شیائومی

علت خرابی ترموستات یخچال چیست ؟

ترموستات یخچال یکی از دیگر قطعات مهم یخچال می باشد . علت خرابی ترموستات میتواند به دلیل چیدمان نامناسب مواد خوراکی ، اتصالی سیم ‌کشی ، خرابی کمپرسور ، خراب شدن موتور ، تنظیم نامناسب دمای و…باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرند .

ایجاد صدا در یخچال هاردیستون :

در یخچال های قدیمی با فرسودگی قطعات یخچال و برخی از مدل های جدید در اث خرابی صدایی از لوله های پشت دستگاه به گوش می رسد که غیرمعمول است .  در حالت  نرمال لوله های پشت و داخل یخچال فریزر نباید هیچ صدایی ایجاد کنند . لوله های بی کیفیت در اثر انبساط و انقباض صداهایی ایجاد میکنند . برای برطرف کردن این مشکل و رفع صدا در درون یخچال باید لوله های پشت یخچال را تعویض نماییم .

آموزش کامل تعمیرات یخچال
تراز نبودن یخچال و ایجاد سر و صدا در یخچال هاردستون :

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود یخچال ها صدای زیادی ایجاد کنند ، تراز نبودن آنها روی سطح زمین می باشد . اگر یخچال ها درست نصب نشده باشند و سطح زیر آن صاف نباشد ، یخچال در حالت روشن شدن موتور دستگاه دچار لرزش میشود و صدا ایجاد میکند . باید به تراز نبودن یخچال اهمیت بسیاری بدهید ، چون به مرور زمان قطعات داخلی دچار آسیب دیدگی میشوند . برای برطرف کردن این مشکل ارتفاع پایه های یخچال را طوری تنظیم کنید که دستگاه کاملا در حالت صاف و تراز روی زمین قرار بگیرد .