021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

آموزش تعمیر برد سامسونگ

اموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

این برند یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان است که محصولات آن در سراسر دنیا به فروش می‌رسد و از محبوبیت بالایی برخوردار است . این شرکت در چند دهه‌ی گذشته در تولید محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشگام بوده و امکانات بسیار هوشمندی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است .

در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ با برند آمریکایی اپل در رقابت و مقایسه است و بسیاری از افراد هر ساله در انتظار گوشی‌های جدید برند سامسونگ هستند . سامسونگ با قرار دادن یک سری ویژگی و امکانت خاص در گوشی‌های تلفن همراهش مانند دوربین‌های بسیار پیشرفته در میان علاقه‌مندان به گجت‌ها و لوازم دیجیتال بسیار خوش درخشیده است .

بلوک های برد الکترونیک گوشی سامسونگ :

بلوک بیس باند : این بلوک در وسط روبه به پایین برد قرار دارند . آی سی های بلوتوث ، شارژر ، پاور ، رادیو ، سی پی یو وحافظه زیر مجموعه این بلوک هستند .

بلوک رادیوفرکانسی : این بلوک در بالاترین قسمت برد قرار دارندو قطعات آی سی پی اف ، آی سی آر اف ، وی سی او و سوئیچ آنتن در زیر این بلوک هستند .

بلوک آنالوگ فرکانسی : اخرین بلوک در تلفن همراه است . میکروفون ، بلندگو و آی سی صوت زیر مجموعه بلوک آنالوگ فرکانسی میباشند .

  بیشتر بخوانید :         عیب یابی جارو رباتیک

دیود در برد گوشی سامسونگ :

از دیگر قطعات روی برد موبایل دیود ها هستند که ولتاژ موبایل را ثابت نگه می دارند . دیود ها  قطعات نیمه رسانایی  به رنگ مشکی و به شکل مکعب مستطیل میباشند و خط های روی ان ها قطب منفی دیود ها را مشخص می کند . در حقیقت دو کریستال ان و پی کنار یکدیگر قرار گرفته و دیوها را تشکیل داده اند . دیودها جریان را فقط از یک سو عبور می دهند و ار خسارات حاصل از عبور جریان از سمت دیگر می شوند جلوگیری میکنند .

انواع مختلف دیود ها ازقبیل : دیود یکسو ساز ، دیود نورانی ، دیود زنر و دیود مادون قرمز میباشند .

آی سی برد گوشی سامسونگ :

آی سی شارژ گوشی سامسونگ یکی از قطعات روی برد میباشد که ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز گوشی سامسونگ را مهیا می کند . در صورت خرابی این قطعه شارژ دوباره انجام نمی شود و گوشی سامسونگ خاموش می شود در نتیجه باید عوض شود .

اموزش صفر تا صد تعمیر موبایل

آی سی برد گوشی سامسونگ :

آی سی شارژ گوشی سامسونگ یکی از قطعات روی برد میباشد که ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز گوشی سامسونگ را مهیا می کند . در صورت خرابی این قطعه شارژ دوباره انجام نمی شود و گوشی سامسونگ خاموش می شود در نتیجه باید عوض شود .

نقش سیم پیچ در برد گوشی سامسونگ :

سیم‌ پیچ قطعه های روی برد های الکترونیکی است که از هسته و سیم پیچی به دور آن تشکل شده است و دارای خاصیت القایی می باشد . برای امپدانس دو مدار ذخیره کننده ولتاژ و فیلتر در مدارها از سلف استفاده می شود . سیم پیچ از دستگاه در برابر تغییرات یهویی جریان محافظت می کند . احتمال خرابی در سیم پیچ ها بسیار ضعیف است و در صورت بروز ایراد مربوط به پایه های آن میباشد .

نقش کریستال ها در برد گوشی سامسونگ :

برای تولید کردن فرکانس های دقیق استفاده می شود . دو کریستال در برد گوشی سامسونگ وجود دارد یکی از ان ها در مدار ساعت به کار می رود .

  بیشتر بخوانید :        اموزش نرم افزار رباتیک

در هنگام خاموش بودن گوشی سامسونگ شما و یا خالی شدن شارژ هم به طور دقیق کار کند . کریستال دیگر برای بوت کردن سی پی یو مورد استفاده قرار می گیرد که در موقع خرابی این کریستال گوشی سامسونگ شما روشن نمی شود .

عوض کردن قطعات روی برد الکترونیکی گوشی سامسونگ :

 برای تغییرو تعویض قطعه سوخته از روی بردسامسونگباید قطعه الکترونیکی از روی برد سامسونگ جدا شده و با قطعه جدید عوض گردد . برای تعویض قطعات روی برد گوشی سامسونگ اول باید یک هویه تهیه کرده و آن ها به برق وصل کنید تا داغ شود حالا هویه را روی پایه های قطعه الکتریکی متصل به برد نگه می داریم تا لحیم ان گرم شده و ذوب شود و پس ازآن قلع ذوب شده را توسط دستگاه قلع کش جمع می کنیم . قلع کش مانند یک سرنگ است که یک سیلندر و یک پیستون دارد و  به کمک یک فنر می تواند عمل مکش انجام دهد و لحیم ذوب شده کنار پایه ها را به درون مخزن خود بکشد .

آموزشگاه تعمیر موبایل

این مرحله ها را برای همه ی پایه ها انجام می دهیم و قطعه ایراد دار را به ارامی با یک پنس از طرفی که قطعات کمتر یا فضای خالی وجود دارد از روی برد بردارید . حواستان باشد موقع  برداشتن قطعه به بقیه قطعات برخورد نداشته باشد چرا که باعث اسیب یا اتصال کوتاه می شود . حالابایک پنس قطعه جدید را در جای خود قرار داده و به وسیله هویه محکم کنید . قطعه را چند ثانیه توسط پنس نگه دارید تا قلع آن سرد شود . با این روش می توان همه ی  قطعات روی برد سامسونگ را عوض کرد .